صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۸
کد خبر: 3335
گزارشگر: 213
۸۳۱
۰
۰
۱
سخنگوی گمرک ایران:

مرزهای عراق برای جلوگیری از شیوع نوع جهش یافته کرونا به روی ایران بسته شد

مرزهای عراق برای جلوگیری از شیوع نوع جهش یافته کرونا به روی ایران بسته شد
روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران گفت که بر اساس تصمیم هیات وزیران عراق، تردد مسافر از ایران به این کشور به مدت دو هفته ممنوع است.
روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران گفت که بر اساس تصمیم هیات وزیران عراق، تردد مسافر از ایران به این کشور به مدت دو هفته ممنوع است.

لطیفی افزود که با تصمیم دولت عراق و اعلام هیات گذرگاه‌های مرزی این کشور، به دلیل بروز موج جدید شیوع کووید۱۹ و به منظور قطع زنجیره شیوع این بیماری، ورود مسافر از ایران به عراق تا دو هفته ممنوع اعلام شده است.

سخنگوی گمرک ایران تاکید کرد تردد محموله‌های تجاری شامل این محدودیت نیست و مرزهای تجاری ایران و عراق فعال هستند اما به دلیل اجرای پروتکل‌های بهداشتی، انتقال کالا از ایران به عراق به صورت جابه‌جایی کالا از کامیون ایرانی به کامیون‌های عراقی در مرز انجام خواهد شد.

شامگاه پنج‌شنبه نیز وزارت کشور اقلیم کردستان عراق با صدور دستورالعملی برای جلوگیری از شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا، مرز باشماق را از نیمه شب پنج‌شنبه بست.

بنابر دستورالعمل وزارت کشور اقلیم کردستان عراق، از ساعت ۲۴ پنج‌شنبه ورود مسافران ایرانی به این اقلیم و خروج مسافر عراقی به سمت ایران تا اطلاع ثانوی ممنوع است./
https://www.asianews.ir/u/1Wb
اخبار مرتبط
رئیس بانک مرکزی ایران امروز پنج‌شنبه در پیامی اینستاگرامی خبر داد که مشکل خرید واکسن کرونا برای کشور رفع شده و واکسن‌ها «در اسرع وقت» به ایران انتقال خواهد یافت؛ این در حالی است این مقام دولتی نه زمان مشخص واردات واکسن را ارائه کرده و نه درباره نوع واکسن جزییاتی را ارایه کرده است.
دولت عراق اعلام کرد که این کشور رفت و آمد به هشت کشور از جمله ایران را به منظور ممانعت از انتقال گونه جدید ویروس کرونا ممنوع کرده است.
آغاز خرید و تزریق واکسن های آمریکایی فایزر و مدرنا در بسیاری از کشورها و گفته های بسیار متناقض مسوولان در ایران درباره خرید واکسن کرونا ممکن است موجب نگرانی مردم شود و به فضای یاس آلود در خصوص مقابله با این بیماری مرگبار دامن بزند؛ در این حال محمدرضا ظفرقندی، رییس سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به تدروس ادهانوم ، رییس سازمان بهداشت جهانی از او خواست تا همه تلاش خود را برای تامین دوزهای مورد نیاز واکسن کرونا در ایران به کار گیرد.
علی مطهری، نماینده پیشین و نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، امروز در پیامی از باطل شدن سهمیه جهانی واکسن کرونا برای مردم ایران خبر داد؛ این در حالی است که تأمین واکسن را «حیاتی، قهری و قطعی» خوانده و از مسئولان دولتی خواسته است که «دست بخش خصوصی» را در این زمینه باز نگه دارند؛همچنین رئیس اتحادیه واردکنندگان داروی ایران گفته که هیچ مشکلی برای انتقال ارز به منظور واردات واکسن کرونا و دیگر اقلام دارویی از خارج به ایران وجود ندارد.
معاون وزیر بهداشت در نامه‌ای دلایل استعفای خود را مدیریت بسیار غلط و پرتناقض در پاندمی کرونا، اظهارات غیرعلمی و معرکه‌گیری وزیر بهداشت درباره تولید واکسن کرونا و ادعاهای بی‌اساس مبنی بر تاثیر داروهای گیاهی و طب سنتی بر کرونا عنوان کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید