صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۲
کد خبر: 3350
گزارشگر: 213
۸۷۲
۰
۰
۱
وضعیت امروز بازار سهام

ریزش شاخص های بورس و نقش شستا در بازار سرمایه

ریزش شاخص های بورس و نقش شستا در بازار سرمایه
در معاملات امروز شستا، تاپیکو و نوری نمادهای سبزرنگ تاثیرگذار بر شاخص بودند و وپارس، خودرو و رمپنا بزرگان قرمزرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در معاملات روز یکشنبه، شاخص کل بورس 4 هزار و 561 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 419 هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن هزار و 282 واحد پایین آمد و در رقم 472 هزار و 141 واحد ایستاد.

عرضه و تقاضای بورس

 در پایان معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید هزار و 393 میلیارد تومان شد که نسبت به روز شنبه افت 25 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش 1.7 درصد افزایش یافت و به رقم 820 میلیارد تومان رسید.

امروز شرکت سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان (وآذر) با صف‌ خرید 191 میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وآذر، شرکت باما (کاما) و شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) بیشترین صف خرید را داشتند. بیشترین صف فروش نیز به نماد غبهنوش (شرکت بهنوش ایران) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 103 میلیارد تومانی داشت. پس از غبهنوش، پارس مینو (غپینو) و بانک دی (دی) بیشترین صف فروش را داشتند.

بیشترین افزایش قیمت
در بورس شرکت‌های آسان پرداخت پرشین (با نماد معاملاتی آپ)، عمران و توسعه فارس (ثفارس)، سیمان اصفهان (سصفها)، معادن بافق (کبافق)، ذغال سنگ نگین طبس (کطبس) و کاشی پارس (کپارس) با رشد 5 درصدی بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز اهتل پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر) و کشت و دامداری فکا (زفکا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های تاثیرگذار

به نقل از اقتصاد نیوز، در معاملات امروز شستا، تاپیکو و نوری نمادهای سبزرنگ تاثیرگذار بر شاخص بودند و وپارس، خودرو و رمپنا بزرگان قرمزرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند./ 

عکس

 


https://www.asianews.ir/u/1Wq
اخبار مرتبط
شاخص کل بورس تهران در ابتدای معاملات بازار سرمایه قرمزپوش شد و با ریزش 11هزار واحدی در سطح یک میلیون و 436 هزار واحد قرار گرفت.
هرچند اعلام شده دوشنبه آینده عرضه اولیه «واحصا۴» خواهد بود و هنوز جزئیاتی از آن منتشر نشده است، ولی غیر از این نماد، ممکن است عرضه اولیه دیگری هم در راه باشد؟
درحالی که دولت در لایحه بودجه برای پیش‌فروش نفت برنامه‌ریزی کرده، خیلی از سهامداران نگران اتفاق مشابه امسال در سال بعد برای بازار سهام بودند. اما به نظر می‌رسد این پیشنهاد مورد موافقت مجلس نیست.
بورس امروز متعادل و در اکثر نمادها در محدوده های مثبت آغاز به کار کرد.
بورس امروز متعادل و در اکثر نمادها در محدوده های مثبت آغاز به کار کرد.
در پایان هفته آخر آذر ماه ارزش سهام عدالت بیش از یک میلیون تومان نسبت به هفته قبل ریزش گرد و به کانال ۱۳ میلیون تومان بازگشت.
از روز گذشته تا یک ساعت نخست فعالیت کاری امروز بازار سهام، شاخص بورس بیش از پنج درصد افت کرده است. علت اصلی چیست؟ آخرین اخبار رسمی کدام دلایل را می‌تواند عاملی برای این کاهش شدید ارزش معرفی کند؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید