صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۹ / ۰۲:۱۴
کد خبر: 3355
گزارشگر: 213
۸۰۵
۰
۰
۱
براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران

افزایش چهار و نیم برابری ۲۰ کالا در آبان 99

افزایش چهار و نیم برابری ۲۰ کالا در آبان 99
آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران نشان می‌دهد در آبان‌ماه امسال قیمت ۲۰ قلم کالا نسبت به سال گذشته دو تا چهار و نیم برابر بیشتر شده است.
آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران نشان می‌دهد در آبان‌ماه امسال قیمت ۲۰ قلم کالا نسبت به سال گذشته دو تا چهار و نیم برابر بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت برخی کالاها در دسته خوراک دام و طیور، صیفی‌جات، میوه،‌ حبوبات و برنج در آبان‌ماه امسال نسبت به سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است. ۲۷ کالا نیز رشد قیمت بیش از ۵۰ درصدی در همین مدت نشان داده‌اند.

این میزان برای کنجاله سویای وارداتی بیش از همه بوده که چهار و نیم برابر ثبت شده است. ذرت داخلی نیز حدود ۱۱۵ درصد افزایش نشان داده است. خبرگزاری ایسنا نوشته این دو کالا که خوراک دام و طیور را تامین می‌کنند، به صورت غیر مستقیم بر قیمت مرغ،‌ گوشت،‌ تخم مرغ و لبنیات نیز تاثیر می‌گذارند.

بر اساس آمار این وزارتخانه،‌ قیمت پیاز حدود ۱۱۵ درصد، گوجه فرنگی ۱۶۷ درصد و پرتقال بیش از ۱۰۳ درصد افزایش یافته است. برنج‌های هندی و پاکستانی نیز افزایش بیش از ۱۰۷ و ۱۷۴ درصدی نشان داده‌اند.

به گزارش آسیانیوز، برخی دیگر کالاها از جمله تخم‌مرغ، برنج تایلندی، سبوس گندم، گوشت مرغ،‌ مرغ زنده، شکر،‌ تن ماهی،‌ کره پاستوریزه، روغن نباتی، سیب و موز افزایش میان ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده‌اند.

در حوزه ساخت و ساز نیز قیمت برخی کالاها از جمله آهن‌آلات با رشد ۱۶۶ تا ۳۱۵ درصدی مواجه شده است.

این گزارش افزایش قیمت‌ها در حالیست که همزمان بانک مرکزی اعلام کرده در آذرماه امسال تورم نقطه به نقطه پس از هشت ماه کاهش یافته است./
https://www.asianews.ir/u/1Wv
اخبار مرتبط
اگرچه افزایش دستمزد کارگران خباز وابسته به افزایش قیمت نان است ولی گرانی نان راه چاره نیست و گران شدن نان نه تنها هزینه‌های روزمره زندگی را افزایش می‌دهد بلکه زنگ خطر افزایش قیمت کالاهای اساسی دیگر را نیز به صدا درمی‌آورد.
تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در مهر ماه سال‌جاری از بین ۸۹ قلم کالای اساسی مورد بررسی قیمت ۸۴ کالا تا ۳۱۴ درصد نسبت به مهر ماه سال گذشته افزایش داشته است و قیمت اقلام مصرفی روزمره نیز بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.
نوسانات نرخ ارز از نیمه روز گذشته تاکنون سبب شده تا بر قیمت بسیاری از خودروهای تولید داخل افزوده شود.
علی ربیعی، سخنگوی دولت، روعده داد که قیمت مرغ که در برخی شهرها به کیلویی ۳۶ هزار تومان رسیده است کاهش یابد و به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برسد.
گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از تورم در ایران نشان می‌دهد که مصرف گوشت قرمز در سال ۹۸ در میان طبقه متوسط جامعه به‌نسبت سال ۹۵ بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است.
قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله از 120 هزار تومان به 95 هزار تومان کاهش یافته است و فعالان بازار پیش‌بینی میکنند ریزش قیمت آن تا 75 هزار تومان ادامه داشته باشد؛ این در حالی است که از ابتدای ماه جاری قیمت گوشت قرمز روند افزایشی به خود گرفت تا جایی که قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله به بیش از 120 هزار تومان رسید
مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود می‌گوید تورم نقطه‌ای در مهر ماه به ۴۱.۴ درصد رسیده و تورم در برخی کالاها مانند گوشت، شکر، چای و قهوه و همچنین لوازم خانگی بالای ۳۰ درصد گزارش شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید