صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۵
کد خبر: 3357
گزارشگر: 213
۹۰۱
۰
۰
۱
در آغاز معاملات امروز

صعود بورس و سبزپوشی شاخص سازان بازار سرمایه

صعود بورس و سبزپوشی شاخص سازان بازار سرمایه
شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات بازار سرمایه با رشد 11700 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 430واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن اما سرخپوش شد و با ریزش 756 واحدی 471هزار و 379واحد را ثبت کرد.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص بورس فملی، شستا، تاپیکو، شپنا ، کچاد، شتران و شبندر اثرگذارترین نمادها در سبزپوشی شاخص هستند.

وضعیت نمادها در آغاز معاملات

 شپنا در آغاز معاملات بورس تهران به سمت صف خرید. فراورده‌های نفتی با تعادل میان خریداران و فروشندگان مثبت داد و ستد می‌شوند. شپنا٬ شتران٬ شبندر٬ ونفت٬ شبهرن٬ شسپا و شنفت مثبت و متعادل معامله می‌شوند. شاوان٬ شرانل و شبریز با افزایش تقاضا همراه اند.

بازار امروز با افزایش تقاضا در نماد‌های بزرگ و شاخص ساز آغاز بکار کرد و اکنون شاهد پیشروی بیش از ۹ هزار واحدی شاخص کل هستیم.

در گروه خودرویی‌ها پیشتازی قیمت در نماد‌های خساپا و خودرو را شاهد هستیم. خودرو در قیمت ۳۳۵ تومان و خساپا در قیمت ۲۴۱ تومان در آستانه سقف قیمت قرار گرفتند. خبهمن در قیمت ۳۳۲۵ تومان صف خرید تشکیل داد.

در گروه فرآورده‌های نفتی شاهد افزایش تقاضا و رشد قیمت در نماد‌های بزرگ و تاثیر گذار گروه از جمله شپنا، شبندر، شتران و شبریز هستیم.

در گروه فلزی‌ها فولاد در قیمت ۱۳۸۰ تومان قرار دارد و رشد ۲ درصد را تجربه می‌کند. فملی در قیمت ۱۵۲۴ تومان رشد ۲ درصد دارد.

اقتصاد نیوز نوشت: شستا در قیمت ۲۴۴۸ تومان رشد ۴ درصد دارد و در حال داد و ستد است.

در نماد‌های قابل معامله در گروه بانکی وپارس در مرز ۴۰۰ تومان قرار دارد. ونوین در قیمت ۵۴۹ تومان رشد ۱ درصد دارد./


https://www.asianews.ir/u/1Wx
اخبار مرتبط
در معاملات امروز شستا، تاپیکو و نوری نمادهای سبزرنگ تاثیرگذار بر شاخص بودند و وپارس، خودرو و رمپنا بزرگان قرمزرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.
شاخص کل بورس تهران در ابتدای معاملات بازار سرمایه قرمزپوش شد و با ریزش 11هزار واحدی در سطح یک میلیون و 436 هزار واحد قرار گرفت.
هرچند اعلام شده دوشنبه آینده عرضه اولیه «واحصا۴» خواهد بود و هنوز جزئیاتی از آن منتشر نشده است، ولی غیر از این نماد، ممکن است عرضه اولیه دیگری هم در راه باشد؟
در بورس شرکت فیبر ایران (با نماد معاملاتی چفیبر) بیشترین افزایش قیمت را داشت و در فرابورس نیز شرکت‌ کی بی سی (KBC) بیشترین افزایش قیمت را داشت.
درحالی که دولت در لایحه بودجه برای پیش‌فروش نفت برنامه‌ریزی کرده، خیلی از سهامداران نگران اتفاق مشابه امسال در سال بعد برای بازار سهام بودند. اما به نظر می‌رسد این پیشنهاد مورد موافقت مجلس نیست.
با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه باعث روند نزولی شاخص کل شد اما تقاضا در کلیت بازار در حال افزایش است، بورس در ادامه مثبت می‌شود؟
با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل عرضه زیاد حدود ۱/۵ درصد ریزش کرد اما در جریان معاملات تقاضا افزایش یافت، اما روند بورس چه می‌شود؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید