صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۴
کد خبر: 3358
گزارشگر: 213
۱۷۵۰
۰
۰
۱
به دلیل شرایط نابسامان فعلی اقتصادی

واریز عیدی کارگران و بازنشستگان با حقوق دی ماه باشد

واریز عیدی کارگران و بازنشستگان با حقوق دی ماه باشد
انتظار کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی در شرایط نابسامان فعلی اقتصادی این است که عیدی زودتر و با حقوق دی ماه پرداخت شود.
کارگران توقع دارند در این شرایط اقتصادی، عیدی زودتر پرداخت شود.

طبق روال عرفی سالیان گذشته، عیدی کارگران معمولاً با حقوق بهمن ماه پرداخت می‌شود حتی برخی کارفرمایان پرداخت عیدی را به اسفندماه و روزهای پایانی سال موکول می‌کنند.

امسال که به دلیل بحران کرونا و مشکلات تورمی، هزینه‌های زندگی به شدت افزایش یافته، کارگران در تماس‌های مکرر درخواست دارند پرداخت عیدی زودتر صورت بگیرد.

به گزارش آسیانیوز به نقل از ایلنا،کارگران می‌گویند: بهتر است امسال کارفرمایان عیدی‌ها را با حقوق دی ماه بپردازند. در این صورت، کارگران حداقل می‌توانند بخشی از مایحتاج زندگی را تهیه کنند.

در قانون هیچ محدودیتی برای پرداخت عیدی در دی ماه وجود ندارد و کارفرمایان می‌توانند برای کارگرانی که تا آخر سال قرارداد دارند، عیدی‌ها را زودتر بپردازند.

براساس اعلام دولت، کارمندان قرار است عیدی خود را در بهمن و با حقوق بهمن ماه دریافت کنند.

مساله اینجاست که کارگران کارگاه‌های کوچک و خرد که خارج از شمول بازرسی کار هستند، درخواست دارند عیدی آن‌ها کامل و مطابق با عیدی مصوب کارگری پرداخت شود. براساس قانون، حداقل عیدی کارگری، دو پایه حقوق ماهانه و حداکثر آن، سه پایه حقوق است./


https://www.asianews.ir/u/1Wy
اخبار مرتبط
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران گفت: آسایش، آرامش معیشتی و صنفی جامعه کارگری و بازنشستگی در گرو حمایت از کسانی در انتخابات ۱۴۰۰ است که از جنس طبقات ضعیف و کارگر باشد،
اگرچه افزایش دستمزد کارگران خباز وابسته به افزایش قیمت نان است ولی گرانی نان راه چاره نیست و گران شدن نان نه تنها هزینه‌های روزمره زندگی را افزایش می‌دهد بلکه زنگ خطر افزایش قیمت کالاهای اساسی دیگر را نیز به صدا درمی‌آورد.
یک فعال صنفی بازنشستگان فرهنگی از اجرای همسان‌سازی برای همه بازنشستگان کشوری حتی آنها که در سال جاری بازنشست شده‌اند، خبر داد؛ این در حالی است که نسبت به وضعیت قطعی طرح همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با وجود مراجعه به مجلس و نامه به نمایندگان هنوز اقدامات جدی صورت نگرفته است.
یک فعال صنفی بازنشستگان نسبت به اجرای همسان‌سازی و اصلاحات آن انتقاد کرد و گفت: معیشت ۳.۵ میلیون نفر بازنشسته تامین اجتماعی با طرح همسان‌سازی بهبود نیافته است؛ به همین دلیل، خواستار افزایش مستمری‌ها براساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی هستیم.
بازنشستگان تامین اجتماعی با ارسال نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، خواسته‌های خود را در ۱۰ بند بیان کردند.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد افزایش حقوق ۴۰درصدی کارگران از سوی مجلس به دولت خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید