صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۹
کد خبر: 3363
گزارشگر: 213
۱۲۹۳
۰
۰
۲
کمیسیون اروپا اعلام کرد:

تزریق 200 میلیون دوز واکسن فایزر در اروپا

تزریق 200 میلیون دوز واکسن فایزر در اروپا
کمیسیون اروپا اعلام کرد قرار است شرکت‌های فایزر و بیونتک توزیع اولیه ۲۰۰ میلیون دوز واکسن کرونای خود را تا ماه میلادی سپتامبر سال آینده در اتحادیه اروپا کامل کنند.
کمیسیون اروپا اعلام کرد قرار است شرکت‌های فایزر و بیونتک توزیع اولیه ۲۰۰ میلیون دوز واکسن کرونای خود را تا ماه میلادی سپتامبر سال آینده در اتحادیه اروپا کامل کنند.

سخنگوی کمیسیون اروپا روز دوشنبه هشتم دی‌ماه در این زمینه به خبرگزاری رویترز گفت:‌ «برنامه‌ریزی شده که توزیع ۲۰۰ میلیون دوز تا سپتامبر ۲۰۲۱ کامل شود.»

او اضافه کرد مذاکرات برای توافق در مورد تحویل ۱۰۰ میلیون دوز بیشتر، که در قرارداد با این دو شرکت به عنوان اختیاری مورد اشاره قرار گرفته، در حال انجام است.

برنامه کارزار گسترده واکسیناسیون ۴۵۰ میلیون نفر در اروپا در حالی در فاز اجرایی قرار گرفته که با گزارش گونه‌های جدید این ویروس شمار مبتلایان در برخی کشورها افزایش یافته و موجب نگرانی عمومی شده است.

بر اساس اطلاعات دانشگاه جانز هاپکینز، ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در مجموع نزدیک به ۱۵ میلیون مورد مبتلای ویروس کرونا و بیش از ۳۵۳ هزار مورد مرگ را ثبت و گزارش کرده‌اند./
https://www.asianews.ir/u/1WC
اخبار مرتبط
رییس جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرد این سازمان از سوی وزارت بهداشت مامور شده تا یک میلیون دوز واکسن کرونا از چین خریداری کند. این در حالی است که رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوییس تاکید کرده واکسن‌هایی که ایران خواهد خرید از چین و روسیه نخواهد بود.
در حالی که هنوز برند واکسن کرونای خریداری‌شده توسط ایران مشخص نشده، رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد که این سازمان واکسن کرونای چینی خریداری خواهد کرد؛ در حالی است که واکسن های تایید شده تا 90 و 95 درصد از سوی اغلب کشورهای جهان، شامل واکسن چینی نیست.
وزیر بهداشت انگلستان ضمن تأیید شناسایی گونه جدید دیگری از ویروس کووید۱۹ در دو بیمار در این کشور، گفت: این گونه جدید با آفریقای جنوبی ارتباط دارد و بسیار نگران‌کننده است، زیرا به نظر می‌رسد جهش بیشتری نسبت به ویروس جهش یافته‌ای دارد که چند روز پیش در کشور ظاهر شد.
آغاز خرید و تزریق واکسن های آمریکایی فایزر و مدرنا در بسیاری از کشورها و گفته های بسیار متناقض مسوولان در ایران درباره خرید واکسن کرونا ممکن است موجب نگرانی مردم شود و به فضای یاس آلود در خصوص مقابله با این بیماری مرگبار دامن بزند؛ در این حال محمدرضا ظفرقندی، رییس سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به تدروس ادهانوم ، رییس سازمان بهداشت جهانی از او خواست تا همه تلاش خود را برای تامین دوزهای مورد نیاز واکسن کرونا در ایران به کار گیرد.
سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به سعید نمکی، وزیر بهداشت، خواستار روشن شدن زمان واکسیناسیون کرونا در کشور شد و بر تسریع در خرید واکسن تاکید کرد؛ این در حالی است که برخی از مقامات کشور نیز از قابلیت خرید واکسن فایزر برای ایران سخن گفته اند.
نایب رییس انجمن داروسازان ایران، گفت که واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر با فریزرهای معمولی قابل انتقال و نگهداری است؛ در حالی که چندی پیش رییس کمیته مقابله با کرونا، گفته بود که امکانات انتقال واکسن فایزر در دمای منفی ۷۰ درجه در سیستم حمل‌و‌نقل هوایی ایران وجود ندارد، ولی رییس سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرد که دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و ماهان شرایط لازم برای واردات انواع واکسن کرونا را دارند.
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید پیشنهاد آن کشور برای کمک به ایران جهت مقابله با همه‌گیری کووید ۱۹ «همچنان پابرجاست»،
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید