صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۶
کد خبر: 3384
گزارشگر: 213
۵۴۰
۰
۰
۱
به نقل از آسوشیتدپرس

انفجار شدید و تیرباران در فرودگاه «عدن» یمن

انفجار شدید و تیرباران در فرودگاه «عدن» یمن
مقامات امنیتی یمن می‌گویند هنگام فرود هواپیمایی حامل کابینه تازه ‌تأسیس این کشور در فرودگاه عدن، انفجاری بزرگ در این فرودگاه رخ داده و تاکنون، دست‌کم ۱۶ کشته و ۶۰ تن زخمی و مجروح بر جای گذاشته است.
مقامات امنیتی یمن می‌گویند روز چهارشنبه، دهم دی، هنگام فرود هواپیمایی حامل کابینه تازه‌تأسیس این کشور در فرودگاه عدن، انفجاری بزرگ در این فرودگاه رخ داده و تاکنون، دست‌کم ۱۶ کشته و ۶۰ تن زخمی و مجروح بر جای گذاشته است.

منشأ این انفجار هنوز مشخص نیست و گزارشی نیز از تلفات در میان هیئت دولت یمن گزارش نشده است، اما مقامات در محل گفتند اجسادی را روی آسفالت و سایر نقاط فرودگاه مشاهده کرده‌اند.

تصاویر به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی از محل حادثه نیز نشانگر پخش شدن سنگ و شیشه‌های شکسته در حوالی ساختمان فرودگاه و دیده شدن حداقل دو جسد بی‌جان در محوطه فرودگاه است.

در ویدئوهای منتشرشده از این حادثه صدای تیراندازی و رگبار گلوله نیز شنیده می‌شود.

وزیران جدید کشور، به ریاست معین عبدالمالک سعید، نخست‌ وزیر یمن، پس از توافق با جدایی‌طلبان جنوب و تغییرات کابینه، هفته گذشته در مناصب جدید خود ادای سوگند یاد کردند.

این گروه روز چهارشنبه با هواپیما از عربستان به عدن، در جنوب کشور، پرواز کرد و انفجار یادشده به هنگام فرود این هواپیما در محدوده فرودگاه رخ داده است.

هنوز علت این انفجار یا مسئولیت فرد یا گروهی در وقوع این انفجار مشخص نشده است.

دولت عبدربه منصور هادی که مورد حمایت سازمان ملل است اوایل ماه جاری میلادی خبر داد که با جدایی‌طلبان جنوب به توافق تازه‌ای برای تشکیل کابینه و تقسیم قدرت دست یافته است.

دولت آقای هادی مورد حمایت عربستان است و جدایی‌طلبان جنوب از پشتیبانی امارات متحده عربی برخوردارند. بین این دو جناح اختلافاتی پیش آمده بود و توافق جدید برای تقسیم قدرت گامی مهم در رفع این شکاف محسوب می‌شود.

جدایی‌طلبان جنوب که همراه با دولت یمن علیه حوثی‌های مورد حمایت ایران می‌جنگند، اوایل پارسال با دولت یمن به رهبری آقای هادی درگیر شده و حتی بخش‌هایی از عدن را تصرف کرده بودند./
https://www.asianews.ir/u/1WV
اخبار مرتبط
عربستان سعودی روز یکشنبه از کشف و نابودی پنج مین دریایی دیگر در جنوب دریای سرخ خبر داد و اعلام کرد این مین‌ها را حوثی‌های وابسته به ایران کار گذاشته بودند.
وزیر خارجه عمان گفت: معاون وزارت خارجه آمریکا جریان سفر به مسقط موضوع قرار دادن حوثی‌های یمن در فهرست گروه‌های تروریستی را مطرح کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید