صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۴
کد خبر: 3390
گزارشگر: 213
۱۰۸۷
۰
۰
۲
بنا بر اظهاراتی از رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار

چگونه با حقوق زیر ۳ میلیون می توان زنده ماند؟!

چگونه با حقوق زیر ۳ میلیون می توان زنده ماند؟!
فرامرز توفیقی، رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار می گوید که از سال گذشته سبد معیشت کارگران ۲۰۰ درصد گران شده است و چرا برای مسئولان سوال نشده که چطور خانواده یک کارگر با حقوق زیر ۳ میلیون تومان زنده است؟!در حالی که با وجود اعتراضات بسیار کارگران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نسبت به افزایش و همسان سازی حقوق هنوز تصمیم روشنی در این باره گرفته نشده و این تبعیض تا حدی است که طرح همسان سازی برای بازنشستگان کشوری و لشگری در سال 99 به اجرا درآمده و پرداخت ها در این خصوص افزایش چشمگیر داشته است.

فرامرز توفیقی، رئیس کمیته دستمزد شورای کار گفت: از سال گذشته سبد معیشت کارگران ۲۰۰ درصد گران شده است و چرا برای مسئولان سوال نشده که چطور خانواده یک کارگر با حقوق زیر ۳ میلیون تومان زنده است؟

وی افزود: کارگران برای زنده ماندن تلاش می‌کنند نه زندگی کردن؛ کارگران به دنبال سیاه نمایی نیستند، واقعیت‌های جامعه را بیان می‌کنند.در حال حاضر ۱۴ میلیون و ۴۹۴ هزار کارگر بیمه شده داریم، که با خانوارهایشان بیش از ۴۹ میلیون نفر می‌شوند که حدود ۵۸ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند.

به نقل از تسنیم، رئیس کمیته دستمزد اضافه کرد: مزد منطقه‌ای یا صنفی، لباس خوب و زیبایی است که بر تن بهره‌کشی از کارگران پوشانده‌اند؛ هدف از این ادعاها و تلاش‌ها، فقط سرکوب مزدی و قانونی کردن استثمار کارگران است.

این در حالی است که با وجود اعتراضات بی شمار کارگران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نسبت به همسان سازی حقوق هنوز تصمیم روشنی در این باره گرفته نشده است و این اجحاف و تبعیض تا حدی است که طرح همسان سازی برای بازنشستگان کشوری و لشگری در سال 99 به اجرا درآمده و پرداخت ها در این خصوص افزایش چشمگیر داشته است.

در صورتی که بی توجهی دولت به وضعیت حقوق و دستمزد کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعی و بدهی دولت به این سازمان از موضوعاتی است که نمی توان به راحتی از کنار آن گدشت و معیشت این قشر را در نظر نداشت؛ آن هم در شرایطی که این قشر در انتظار تغییراتی هستند که نمایندگانشان در مجلس، در لایحه بودجه 1400 نسبت به افزایش دستمزد 40 درصدی و موضوع همسان سازی ایجاد کنند و امید که چشم امید بیمه شدگان تامین اجتماعی ناامید نشود./

https://www.asianews.ir/u/1X1
اخبار مرتبط
جلسه روز گذشته کمیته مزد کارگران برگزار و مقرر شد شرکای اجتماعی برای بررسی هزینه‌های سبد معیشت کارگران به آمار رسمی اکتفا کنند و در این نشست نمایندگان کارگری از اصرار کارفرمایان بر اجرای مزد منطقه‌ای و مزد صنوف خبر می‌دهند؛ ظاهراً کارفرمایان خواستار اجرای مزد منطقه‌ای با استناد به یک عبارت کوتاه در ماده 41 قانون کار هستند؛ و همین عبارت دستاویزی برای کارفرمایان شده است که بر اجرای مزد منطقه‌ای و صنوف پافشاری کنند.
انتظار کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی در شرایط نابسامان فعلی اقتصادی این است که عیدی زودتر و با حقوق دی ماه پرداخت شود.
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران گفت: آسایش، آرامش معیشتی و صنفی جامعه کارگری و بازنشستگی در گرو حمایت از کسانی در انتخابات ۱۴۰۰ است که از جنس طبقات ضعیف و کارگر باشد،
اگرچه افزایش دستمزد کارگران خباز وابسته به افزایش قیمت نان است ولی گرانی نان راه چاره نیست و گران شدن نان نه تنها هزینه‌های روزمره زندگی را افزایش می‌دهد بلکه زنگ خطر افزایش قیمت کالاهای اساسی دیگر را نیز به صدا درمی‌آورد.
یک فعال صنفی بازنشستگان نسبت به اجرای همسان‌سازی و اصلاحات آن انتقاد کرد و گفت: معیشت ۳.۵ میلیون نفر بازنشسته تامین اجتماعی با طرح همسان‌سازی بهبود نیافته است؛ به همین دلیل، خواستار افزایش مستمری‌ها براساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی هستیم.
در روزهای گذشته، بازنشستگان سخت و زیان‌آور در اعتراض به اصلاحات ناچیز همسان‌سازی اعتراضاتی صورت دادند و نمایندگان این بازنشستگان می‌گویند: صدای ما شنیده نمی‌شود.
بازنشستگان تامین اجتماعی با ارسال نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، خواسته‌های خود را در ۱۰ بند بیان کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید