صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۳
کد خبر: 3391
گزارشگر: 213
۱۱۱۰
۰
۰
۲
دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران:

عراق پول پیمانکاران ایرانی را پس نمی دهد/از دست دادن این بازار؛ یعنی بی‌تدبیری و ظلم جدی به اقتصاد ایران

عراق پول پیمانکاران ایرانی را پس نمی دهد/از دست دادن این بازار؛ یعنی بی‌تدبیری و ظلم جدی به اقتصاد ایران
دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران گفته است پیمانکاران ایرانی ۸۰۰ میلیون دلار از شرکت‌های دولتی عراق طلب دارند ولی قادر به وصول این مبلغ نیستند؛ در حالی که اگر بین دو دولت توافق شده و مسجل شده باشد، حتی در کیسه هم می‌توان پول جابجا کرد.
پیمانکاران ایرانی ۸۰۰ میلیون دلار از عراق طلب دارند ولی نمی‌توانند وصول کنند"


دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران گفته است پیمانکاران ایرانی ۸۰۰ میلیون دلار از شرکت‌های دولتی عراق طلب دارند ولی قادر به وصول این مبلغ نیستند.

بهمن صالحی جاوید در گفت‌وگویی که امروز در خبرگزاری ایلنا منتشر شده، به علت دقیق بروز چنین مشکلی اشاره نکرده و گفته است «اگر بین دو دولت توافق شده و مسجل شده باشد، حتی در کیسه هم می‌توان پول جابجا کرد».

او همچنین با اشاره به مشکلات سرمایه‌گذاری در کشور عراق، به مسئولان هشدار داده که «از دست دادن این بازار بی‌تدبیری و ظلم جدی به نظام اقتصادی ایران است».

در روزهای گذشته بدهی ۶ میلیارد دلاری دولت عراق به ایران نیز خبرساز شده بود. مسوولان  ایران می‌گویند «آمریکا با فشار» به عراق مانع از انجام عملیات بانکی برای انتقال این میزان پول شده است.

آقای صالحی جاوید درباره حضور شرکت‌های ایرانی در سوریه نیز گفته است وضعیت در سوریه نیز «شبیه عراق» است و «شرکت‌های ایرانی در سوریه درحال تضعیف شدن هستند».

او گفته است کشورهایی چون روسیه، ترکیه، چین، انگلیس، کره جنوبی و ژاپن در حال گسترش فعالیت‌های اقتصادی خود در سوریه هستند.

خبرگزاری مهر نیز رو ۷ دی‌ماه در گزارشی با اشاره به توافق‌های ایران و سوریه در سال ۹۷ برای حضور ایران در حوزه مسکن، حمل و نقل و بانکی سوریه، نوشته است که «تاکنون هیچ‌یک از بندهای توافقات مهم مقامات سیاسی دو کشور، جنبه اقتصادی نگرفته است»./

https://www.asianews.ir/u/1X2
اخبار مرتبط
دولت عراق با امضای قراردادی با ارزش دو میلیارد و ۶۲۵ میلیون دلار ساخت نخستین فاز از بندر بارگذاری کالاهای فاو در جنوب کشور را به شرکت مهندسی و ساخت‌وساز دوو داده است
سخنگوی وزارت برق عراق می‌گوید٬ ایران پذیرفته است تا در قبال دریافت بخشی از طلب شش میلیارد دلاری خود از دولت عراق، روند عادی صادرات گاز به این کشور را از روز چهارشنبه از سر گیرد.
در پی تجمع مسلحانه شبه‌نظامیان عصائب اهل حق، از گروه‌های مورد حمایت ایران و تهدید آنها علیه نخست وزیر عراق، مصطفی الکاظمی در هشداری به گروه‌های شبه نظامی، گفت: امنیت عراق مسئولیتی بر گردن ماست و تسلیم اقدامات خودسرانە و پوچ نخواھیم شد.
روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران گفت که بر اساس تصمیم هیات وزیران عراق، تردد مسافر از ایران به این کشور به مدت دو هفته ممنوع است.
دولت عراق اعلام کرد که این کشور رفت و آمد به هشت کشور از جمله ایران را به منظور ممانعت از انتقال گونه جدید ویروس کرونا ممنوع کرده است.
ارتش عراق و سفارت ایالات متحده در این کشور اعلام کردند دست‌کم هشت راکت کاتیوشا شامگاه یکشنبه ۳۰ آذر به منطقه سبز بغداد شلیک شده است که این سفارتخانه را هدف قرار داده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید