صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۷
کد خبر: 3407
گزارشگر: 213
۸۲۰
۰
۰
۱
با اقدام وزیر دارایی بریتانیا صورت گرفت

لغو مالیات محصولات بهداشتی پریود در انگلستان

لغو مالیات محصولات بهداشتی پریود در انگلستان
وزیر دارایی بریتانیا محصولات بهداشتی دوران قاعدگی (پریود) را جزو کالاهای ضروری شناخت و مالیات آنها را حذف کرد.
ریشی سوناک، وزیر دارایی بریتانیا، روز جمعه طی بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر گفت‌: «محصولات بهداشتی ضروری هستند، درنتیجه کار درستی است که به آنها مالیات ارزش افزوده اضافه نکنیم.»

بریتانیا از ابتدای سال ۲۰۲۰ ارائه رایگان محصولات بهداشتی دوران پریود را در مدارس، کالج‌ها و بیمارستان‌ها آغاز کرده بود.

این تصمیم دولت بریتانیا با استقبال گسترده گروه‌های فعال حقوق زنان همراه شده است.

در ماه نوامبر اسکاتلند اولین کشوری بود که محصولات بهداشتی مربوط به عادت ماهیانه را رایگان کرده بود. آلمان نیز از سال گذشته این محصولات را جز کالاهای ضروری اعلام کرده و مالیات آنها را کاهش داده بود.

استرالیا، کانادا، هند و مالزی نیز دیگر کشورهایی هستند که مالیات بر محصولات قاعدگی را حذف کرده‌اند.

این در حالی است که طبق قوانین اتحادیه اروپا محصولات بهداشتی دوران قاعدگی جزو کالاهای ضروری به شمار نمی‌آیند و کشورهای عضو این اتحادیه باید حداقل پنج درصد مالیات بر این کالاها وضع کنند./
https://www.asianews.ir/u/1Xj
اخبار مرتبط
لازم است پدرانی که دختر دارند، تابوی خرید نوار بهداشتی را در خانه ها بشکنند و حتی اگر دختران در ایام پریود به دارو و یا خوراکی خاصی نیاز دارد، کنارش باشند و از او پرستاری کنند و بخشی از جامعه نباشند که صحبت از پریود را خلاف عفت عمومی می‌داند.
تفکیک جنسیتی در محیط عمومی، در دوران کودکی و نوجوانی سبب دور شدن دو جنس زن و مرد از یکدیگر و عدم شناخت آنها از شباهت ها و تفاوت های یکدیگر می شود و زمینه انحرافات جنسی را در آینده را فراهم می کند.
کارزار آزار جنسی و آسیب های روانی ناشی از آن، سبب شده تا توجه مردان نیز به این موضوع جلب شود و مردان اغلب شاید این تصور را داشتند که تجاوز جنسی و آزار جسمی زن بعد از مدتی فراموش می شود؛ در حالی که این زخم ناجوانمردانه و اثرات روانی آن تا آخر عمر با زن باقی می ماند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید