صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۹ / ۲۲:۱۲
کد خبر: 3410
گزارشگر: 213
۱۱۱۳
۰
۰
۱
ارتش عراق خبر داد:

خنثی سازی مین بر بدنه یک نفتکش در خلیج فارس

خنثی سازی مین بر بدنه یک نفتکش در خلیج فارس
ارتش عراق می‌گوید که تیمی از کارشناسان مواد منفجره به همراه نیروی دریایی این کشور در عملیاتی موفقیت‌آمیز، مین کشف‌شده بر بدنه یک نفتکش در خلیج فارس را خنثی کردند.
مقام‌های عراقی در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که این حادثه در دست بررسی است. در عین حال هنوز هیچ گروهی مسئولیت کار گذاشتن این مین را بر عهده نگرفته است.

این بیانیه یک روز پس از آن منتشر می‌شود که عراق، گزارش‌های شرکت‌های امنیتی خصوصی در مورد کشف مین چسبیده به بدنه یک نفتکش را تایید کرد.

گفته می‌شود شرکت بازاریابی نفت عراق موسوم به «سومو» مالک این نفتکش اجاره‌ای است که دیروز حین اکتشاف مین، کشتی دیگری در کنار آن در حال سوخت‌گیری بود.

عراق جزییات بیشتری در این‌باره منتشر نکرده است اما دو شرکت امنیتی خصوصی می‌گویند که این مین منفجرنشده احتمالا از نوع لیمپت – معروف به مین چسبان – است که بر بدنه نفتکش «ام‌تی پولا» با پرچم لیبریا چسبیده کشف شده است.

یک مقام ارشد نظامی آمریکا روز ۱۱ دی در خصوص پرواز دو بمب‌افکن بر فراز خلیج فارس گفته بود این اقدام در واکنش به علائمی است، حاکی از این‌که ایران قصد دارد ظرف روزهای آینده حملاتی را علیه اهداف متحدان ایالات متحده در عراق یا دیگر نقاط خاورمیانه انجام دهد./


https://www.asianews.ir/u/1Xm
اخبار مرتبط
شبکه سی ان ان به نقل از یک مقام مطلع آمریکایی گزارش داده که ایران طی ۴۸ ساعت گذشته سطح آماده‌باش نیروهای دریایی خود را در خلیج فارس افزایش داده است.
ارتش ایالات متحده برای دومین بار در یک ماه گذشته، بمب‌افکن‌های استراتژیک بی-۵۲ خود را به منظور قدرت‌نمایی جهت بازداشتن ایران از هرگونه حمله احتمالی به اهداف آمریکا یا متحدان آن در خاورمیانه، بر فراز خلیج فارس به پرواز در آورد.
ژنرال کنت فرانک مک‌کنزی، فرمانده سنتکام، ضمن ابراز نگرانی از اقدامات نیروهای تحت حمایت ایران در منظقه، احتمال بروز درگیری نظامی مستقیم میان آمریکا و ایران را بالا ندانست و تاکید کرد کشورش به دنبال تشدید درگیری و جنگ با ایران یا عوامل نیابتی آن در منطقه نیست.
نیروی دریایی آمریکا امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد زیردریایی هسته‌ای «یواس‌اس جورجیا» مجهز به سیستم موشکی هدایت‌شونده به همراه دو رزم‌ناو آمریکایی حامل سامانه‌ای مشابه، روز دوشنبه اول دی‌ماه، با عبور از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شدند. ‎
پرواز هواپیماهای نظامی B-52 امریکا امروز بر فراز خلیج فارس پرواز کردند تا مانع از درگیری های احتمالی در این منطقه شوند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید