صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۶
کد خبر: 3418
گزارشگر: 213
۸۴۵
۰
۰
۱
تایید انتخابات آمریکا تا چند روز آینده

جمهوری خواهان ششم ژانویه به نتیجه انتخابات اعتراض می کنند/ ادامه تلاش ترامپ برای ابطال پیروزی بایدن

جمهوری خواهان ششم ژانویه به نتیجه انتخابات اعتراض می کنند/ ادامه تلاش ترامپ برای ابطال پیروزی بایدن
نماینده ایالت آلاباما گفت ۵۰ قانون‌گذار جمهوری‌خواه در کنفرانس تلفنی با ترامپ، ابطال پیروزی بایدن در جلسه ششم ژانویه کنگره را به بحث گذاشتند؛ این در حالی است که ۱۱ سناتور جمهوری‌خواه در 6 ژانویه به تایید پیروزی بایدن در کنگره آمریکا اعتراض می‌کنند.

تماس ترامپ با ۵۰ قانون‌گذار برای رد پیروزی بایدن در کنگره

نماینده ایالت آلاباما گفت ۵۰ قانون‌گذار جمهوری‌خواه در کنفرانس تلفنی با ترامپ، رد پیروزی بایدن در جلسه ششم ژانویه کنگره را به بحث گذاشتند. موریس بروکس» از بردن نام افراد حاضر در کنفرانس امتناع کرد اما گفت، شماری از نمایندگان با طرح تغییر نتیجه انتخابات موافقت نکرده‌اند.

همچنین تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس، روز شنبه ۱۳ دی ماه گفته است که به هنگام تایید آرای الکترال جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در کنگره او و ده سناتور جمهوری‌خواه دیگر به نتایج انتخابات برخی از ایالت‌ها اعتراض می‌کنند.

قرار است روز چهارشنبه ششم ژانویه ، ۱۷ دی ماه کنگره برای تایید آرای الکترال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشستی را برگزار کند. رویترز می‌گوید٬ تایید انتخابات ریاست جمهوری در کنگره عمدتا تشریفاتی است و تاثیری بر پیروزی جو بایدن ندارد.

رویترز می‌افزاید، اقدام سناتور تد کروز و دیگر جمهوری‌خواهان در سنا اقدامی علیه رویکرد رهبران جمهوری‌خواه در سنا است که می‌خواهند تایید انتخابات توسط سنا اقدامی تشریفاتی باشد و تمایلی به تداوم بحث و مذاکره در این زمینه ندارند.

تد کروز و ۱۰ سناتور دیگر در بیانیه‌ای گفته‌اند به تایید آرای الکترال ایالت‌هایی که ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ مدعی تقلب در آنها بود، اعتراض خواهند کرد. شکایت‌های ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در مورد تقلب در انتخابات در ایالت‌های مختلف نتیجه‌ای نداشت و شکست خورد.

این سناتورها در بیانیه خود تاکید کرده‌اند، کنگره می‌بایست فورا کمیسیون ممیزی تشکیل شود و طی ۱۰ روز نتایج در ایالت‌های مورد اعتراض را مورد بررسی قرار دهد.

با این حال هنوز این سناتورها مشخص نکرده‌اند که کدام ایالت‌های برای بازبینی و ممیزی باید مورد بررسی قرار گیرند.

جو بایدن با ۳۰۶ رای الکترال در مقابل ۲۳۲ رای الکترال دونالد ترامپ به پیروزی رسیده است. اعضای کالج انتخاباتی ایالات متحده روز دوشنبه ۲۴ آذر به طور رسمی پیروزی جو بایدن بر دونالد ترامپ را تایید کردند. اکنون به عنوان بخشی از روند تایید انتخابات کنگره نیز باید نتیجه نهایی را تایید کند.

اعتراضات ستاد انتخابات دونالد ترامپ و جمهوریخواهان از طریق بازشماری آرا و دستگاه قضایی این کشور برای تغییر نتیجه انتخابات با شکست مواجه شده است. بازشماری آرا در ایالت‌هایی مانند جورجیا نیز تغییری در نتیجه انتخابات در این ایالت ایجاد نکرد. دیوان عالی آمریکا نیز دو بار شکایت های جمهوری‌خواهان علیه نتیجه انتخابات را رد کرده است..

در همین زمینه ۱۴۰ نماینده جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این گفته بودند که در جریان بررسی نتیجه انتخابات در کنگره اعتراض می‌کنند.

این بیانیه را سناتورها تد کروز، رون جانسون، جیمز لنکفورد، استیو داینس، جان کندی، مارشا بلکبرن، مایک براون، به همراه با سناتورهای منتخب سینتیا لومیس ، تامی توبرویل، بیل هاگرتی و راجر مارشال امضا کرده‌اند.

میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا ضمن اذعان به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جمهوری‌خواهان خواسته است از اعتراض به نتیجه انتخابات خودداری کنند.

سناتور جمهوریخواه میت رامنی نیز با انتقاد از این اقدام سناتورها گفته است، تلاش برای رد نتیجه انتخابات ممکن است جاه طلبی سیاسی برخی را تقویت کند، اما این تهدیدی خطرناک علیه جمهوری دموکراتیک ما محسوب می‌شود.

سناتور جمهوری‌خواه پت تومی، از ایالت پنسیلوانیا نیز از اقدام تد کروز و دیگر جمهوری‌خواهان انتقاد کرده و گفته است٬ آنها حق مردم برای تعیین رهبر کشور را تضعیف می‌کنند.

سناتور پت تومی همچنین تاکید کرده است که دونالد ترامپ به دلیل عدم حمایت مردم در حومه شهرهای بزرگ و مناطق روستایی در ایالت پنسیلوانیا شکست خورد.

در همین حال نماینده ایالت آلاباما گفت ۵۰ قانون‌گذار جمهوری‌خواه در کنفرانس تلفنی با ترامپ، رد پیروزی بایدن در جلسه ششم ژانویه کنگره را به بحث گذاشتند.

موریس بروکس» از بردن نام افراد حاضر در کنفرانس امتناع کرد اما گفت، شماری از نمایندگان با طرح تغییر نتیجه انتخابات موافقت نکرده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/1Xu
اخبار مرتبط
رییس‌جمهور آمریکا گفت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تعداد آرا بسیار بیشتر از تعداد رای‌دهندگان بود و اجازه نمی‌دهیم این نمایش نادرست و تحریف شده از انتخابات آمریکا پایدار بماند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا، با انتشار توییتی ادعای جدیدی درباره تقلب انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا مطرح کرد.
رئیس جمهور آمریکا گفت: زمان آن رسیده که سناتورهای جمهوری‌خواه بایستند و برای ریاست‌جمهوری مبارزه کنند.
الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: گفت‌وگوهای ما با تیم بایدن درباره ایران آغاز شده است.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا امروز با بالگرد از تجمع طرفدارانش در پارک «نشنال مال» واشنگتن بازدید کرد.
رهبران حزب جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا با قطعنامه‌ای که در آن تصریح شد جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا است مخالفت کرده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید