صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۴
کد خبر: 3425
گزارشگر: 213
۸۹۳
۰
۰
۱
رشد شاخص کل در بازار سهام

بورس به استیضاح وزیر اقتصاد واکنش نشان می دهد؟

بورس به استیضاح وزیر اقتصاد واکنش نشان می دهد؟
با شروع معاملات امروز بازار سهام تقاضا به نمادهای شاخص‌ساز بازگشت و شاخص کل در نیم ساعت ابتدایی معاملات حدود ۱۰ هزار واحد رشد کرد.

با شروع معاملات امروز بازار سهام تقاضا به نمادهای شاخص‌ساز بازگشت و شاخص کل در نیم ساعت ابتدایی معاملات حدود ۱۰ هزار واحد رشد کرد.

شروع معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا در شاخص‌سازان و به تبع آن رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص کل همراه بود و گروه‌های خودرویی، بانکی و فلزات روند مثبتی دارند.

همچنین در جریان معاملات امروز نیز شاخص هم‌وزن عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل داشت و سهم‌های کوچک رشد بهتری کردند.

جدول


به گزارش آسیانیوز به نقل از تجارت نیوز،  بازار سهام در جریان معاملات دو هفته گذشته روندی نزولی داشت و عوامل مختلفی از جمله نوسان‌گیری بازارگردان‌ها باعث این روند نزولی شد اما در جریان معاملات این دو هفته عملکرد شاخص هم‌وزن بد نبود.

یکی از دلایل روند نزولی بورس افزایش تنش‌ها در منطقه است اما بازار سهام در محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار تا یک میلیون و ۳۳۰ هزار حمایت می‌شود و ریزش بورس از کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد محتمل نیست.

از طرفی بازار سهام به خبر استیضاح احتمالی وزیر اقتصاد واکنش منفی نشان نداد اما به نظر می‌رسد روند صعودی شاخص کل امروز قوی و پرقدرت نیست.

بسیاری از نمادها به محدوده حمایتی حساس خود رسیده‌اند و بازار سهام در نقطه حساسی از حمایت قرار دارد و امیدواریم شاخص کل در جریان معاملات روزهای آینده به کانال ۱/۴ میلیون واحدی بازگردد.
جدول

نمادهای فملی، فارس، کگل و فولاد بیشترین تاثیر مثبت بر بازار سهام را داشتند.

همچنین کارشناسان معتقدند در ادامه معاملات این هفته از بازار سهام روند معاملات بهتر خواهد شد./

https://www.asianews.ir/u/1Xz
اخبار مرتبط
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران صبح امروز دو درصد افت داشت همچنین شاخص هم‌وزن ۱.۱درصد نزول کرد.
بین سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸ در بین چهار بازار بورس، مسکن، سکه و ارز، بالاترین بازدهی سالیانه به میزان ۵۱ درصد به بازار سرمایه تعلق داشته است.
شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات بازار سرمایه با ریزش ۵۸۰۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۱واحد قرار گرفت.
شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات بازار سرمایه با رشد 11700 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 430واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن اما سرخپوش شد و با ریزش 756 واحدی 471هزار و 379واحد را ثبت کرد.
در معاملات امروز شستا، تاپیکو و نوری نمادهای سبزرنگ تاثیرگذار بر شاخص بودند و وپارس، خودرو و رمپنا بزرگان قرمزرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.
هرچند اعلام شده دوشنبه آینده عرضه اولیه «واحصا۴» خواهد بود و هنوز جزئیاتی از آن منتشر نشده است، ولی غیر از این نماد، ممکن است عرضه اولیه دیگری هم در راه باشد؟
درحالی که دولت در لایحه بودجه برای پیش‌فروش نفت برنامه‌ریزی کرده، خیلی از سهامداران نگران اتفاق مشابه امسال در سال بعد برای بازار سهام بودند. اما به نظر می‌رسد این پیشنهاد مورد موافقت مجلس نیست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید