صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۹ / ۰۰:۰۱
کد خبر: 3432
گزارشگر: 213
۱۵۸۹
۰
۰
۱
بنا بر اظهارات وزیر دفاع اسرائیل:

احتمال تقابل اسراییل و ایران

احتمال تقابل اسراییل و ایران
بنی گنتس،‌ وزیر دفاع اسرائیل، می‌گوید همزمان با تغییر دولت در آمریکا ممکن است در جبهه تقابل اسرائیل با ایران حوادثی رخ دهد.
بنی گنتس،‌ وزیر دفاع اسرائیل، می‌گوید همزمان با تغییر دولت در آمریکا ممکن است در جبهه تقابل اسرائیل با ایران «حوادثی» رخ دهد.

گنتس درر یک گفت‌وگوی رسانه‌ای در پاسخ به سوالی درباره امکان سر زدن اقداماتی از سوی ایران اشاره کرد احتمال «رخ دادن حوادثی» در این جبهه را ممکن می‌داند.

گنتس افزود: «نمی‌دانم اوضاع متشنج می‌شود یا نه. تشنج در وضعیت تابعی است از آنچه در این حوادث رخ خواهد داد. من باید اضافه کنم که ارتش و بقیه نیروهای امنیتی اسرائیل در حالت آماده‌باش هستند و به خوبی از آن‌چه در این جبهه اتفاق می‌افتد آگاهند.»

این مقام اسرائیل بدون اشاره به جزییات حوادثی که آن را محتمل می‌داند، شرایط فعلی را به دلیل تغییر در دولت آمریکا «حساس» خواند.

این اظهارات وزیر دفاع اسرائیل در پی آن بیان می‌شود که یک مقام ارشد ارتش اسرائیل روز شنبه به روزنامه جروزالم‌پست گفته بود ارتش این کشور بحث‌‌هایی در سطح برنامه‌ریزی درباره حملات ممکن از سوی ایران و متحدانش داشته و سناریوهای مختلف در این زمینه را بررسی کرده است.

تنش میان ایران در یک سو و آمریکا و اسرائیل در سوی دیگر بالا گرفته و موجب افزایش تحرکات نظامی این کشورها در منطقه شده است./
https://www.asianews.ir/u/1XH
اخبار مرتبط
نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را برای بررسی و تصویب ارائه داده‌اند که دولت را مکلف می‌کند دست به اقداماتی جهت «نابودی» اسرائیل تا سال ۱۴۲۰ بزند.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که هفته آینده یک هیات از مراکش برای گسترش روابطی که تازه ایجاد شده است، به اسرائیل سفر می‌کند.
نیروی هوایی اسرائیل مرکز تحقیقات، توسعه و ساخت موشک‌های بالستیک سوریه را در مصیاف با استفاده از موشک‌های کروز دلیله هدف قرار داده است.
رییس «اداره سرمایه‌گذاری ابوظبی» اعلام کرد این نهاد دولتی امارات متحده عربی طی هفته‌های آینده دفتری در اسرائیل باز خواهد کرد.
رویترز به نقل از یک مقام آگاه در کابینه دونالد ترامپ گزارش داد عربستان سعودی با عبور خطوط هوایی اسرائیل به امارات از حریم هوایی خود موافقت کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید