صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۲
کد خبر: 3435
گزارشگر: 213
۹۳۹
۰
۰
۲
مدیر عامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان:

زیر مجموعه «فولاژ» عرضه اولیه می شود

زیر مجموعه «فولاژ» عرضه اولیه می شود
مدیر عامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در خصوص آخرین وضعیت عرضه اولیه این شرکت در فرابورس ایران گفت: شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در هیات پذیرش مورد پذیرش قرار گرفته و در حال انجام مقدمات عرضه اولیه است و به نظر می‌رسد تا بهمن ماه عرضه اولیه شود.

مدیر عامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در خصوص آخرین وضعیت عرضه اولیه این شرکت در فرابورس ایران گفت: شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در هیات پذیرش مورد پذیرش قرار گرفته و در حال انجام مقدمات عرضه اولیه است و به نظر می‌رسد تا بهمن ماه عرضه اولیه شود.

این شرکت استراتژیک تولید کننده آهن اسفنجی که طی سالیان اخیر با سرمایه گذاری های متعدد ضمن افزایش ظرفیت و تکمیل زنجیره در آستانه تحولی بزرگی است. این شرکت اکنون در آستانه پذیرش در فرابورس ایران است و احتمالا در بهمن ماه عرضه اولیه خواهد شد. این عرضه اولیه اثرات قابل توجهی بر سهامداران آن یعنی «فولاژ، وغدیر و کچاد» خواهد داشت.

اسداله فرشاد مدیر عامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در خصوص آخرین وضعیت عرضه اولیه این شرکت در فرابورس ایران گفت: شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در هیات پذیرش مورد پذیرش قرار گرفته و در حال انجام مقدمات عرضه اولیه است و به نظر می‌رسد با توجه به مراحل باقی مانده اداری، تا بهمن ماه عرضه اولیه شود.

غدیر ایرانیان در دو فاز افرایش ظرفیت می‌دهد

 وی گفت: برنامه تولید امسال ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، مشابه سال های قبل و در حد ظرفیت اسمی است. اما در سال جاری و در ماه های مرداد و شهریور، شرکت ضمن انجام تعمیرات اساسی اقدام به اجرای طرح افزایش ظرفیت ۲۵ درصدی نمود که با موفقیت به پایان رسید و ظرفیت تولید شرکت به یک میلیون تن افزایش یافت.

همچنین در سال ۱۴۰۰ و با رسیدن برخی تجهیزات خریداری شده، در نظر داریم تا ظرفیت را تا ۱.۲ میلیون تن افزایش دهیم.

مشتری‌های فولادی داریم از «فولاژ تا ارفع»
به گفته وی، آهن اسفنجی تولیدی ، به شرکت های فولادی و عمدتا به فولاد آلیاژی ایران و فولاد ارفع داده می شود.

گرانی در تامین گندله وجود ندارد
فرشاد در پاسخ به این سوال که گندله مورد نیاز شرکت از کجا تامین می‌شود و به چه میزان است؟، گفت: در حال حاضر بخش عمده گندله از شرکت چادرملو تامین می شود و با راه اندازی واحد گندله سازی گهرزمین، گندله مورد نیاز افزایش ظرفیت نیز تامین خواهد شد. وی افزود: علاوه بر گهر زمین، امکان خرید گندله از واحدهای جدیدی مانند بافت، زرند، سنگان و گندله سازی سناباد نیز وجود دارد.

واحد گندله سازی در راه است…
این مقام مسئول در مورد یک طرح جدید واحد گندله سازی توضیح داد: یک‌ واحد گندله سازی در حال ساخت است که پیش بینی می کنیم در سال ۱۴۰۱ به راه اندازی برسد که خوراک آن از کنسانتره معادن آنومالی شمالی و میشدوان و چادرملو تامین می‌شود.

از آنومالی شمالی و میشدوان چه خبر؟
وی در مورد سرمایه گذاری آهن و فولاد غدیر ایرانیان در معادن سنگ آهن آنومالی شمالی و میشدوان با ذخیره بیش از صد میلیون تن هم گفت: معادن آنومالی شمالی و میشدوان دو معدنی هستند که بهره برداری و استخراج شان توسط صنایع معدنی نوظهور بهاباد انجام می شود. شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان سهامدار ۲۰ درصدی این شرکت است. برنامه این شرکت استخراج حدود ۷ میلیون تن سنگ آهن خام است.همچینن احداث دو واحد دو میلیون تنی کنسانتره در این شرکت برنامه ریزی شده است که عملیات مهندسی آن به پایان رسیده است. مناقصه تعیین پیمانکار ساخت نیز در روزهای آینده انجام می‌شود.

رد پای غدیر ایرانیان در فولاد گل گهر، ۳ میلیون تن فولاد تولید می‌شود
مدیر عامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان گفت: فولاد غدیر ایرانیان در شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر هم سرمایه گذاری کرده است. وی افزود که شرکت فولاد غدیر ایرانیان ۱۰ درصد در این شرکت سرمایه گذاری کرده است. این شرکت که در مجاورت گل گهر واقع است امسال بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید می نماید. این شرکت در حال ساخت یک طرح بزرگ فولاد سازی سه میلیون تنی به روش ریخته گری اسلب نازک است که مدرن ترین تکنولوژی نورد ورق گرم است. در حقیقت این شرکت پس از واحد فولادسازی ۳ میلیون تنی، یک واحد سه میلیون تنی ورق اجرا خواهد نمود و محصولات این شرکت عمدتا ورق گرم است.

وی افزود: قراردادهای ساخت واحدهای فولادسازی منعقد شده و بخش عمده ای از تجهیزات وارد شده است و بقیه در حال حمل است. همچنین برای خط ورق، به کمک یک شرکت اتریشی در حال ساخت واحد است و پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۲ وارد مدار شود. علاوه بر این در این شرکت، مگا مدول سوم با ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن آهن اسفنجی ساخته خواهد شد.

پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی غدیر ایرانیان ،سرمایه گذاری بزرگی دیگر

فرشاد گفت: آهن و فولاد غدیر ایرانیان در یک نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی هم به میزان ۲۵ درصد به همراه گل گهر و سرمایه گذاری امید سرمایه گذاری کرده است.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد که به نظر می‌رسد، سرمایه گذاری‌های عظیم شرکت در حال به ثمر رسیدن هستند./

https://www.asianews.ir/u/1XK
اخبار مرتبط
روز چهارشنبه؛ 17 دی ماه، سهام شرکت «سپیدار سیستم آسیا» با نماد سپیدار عرضه اولیه می شود و به هر کد بورسی حداکثر 5 تا 7 سهم خواهد رسید.
ناظر بازار با انتشار پیامی از لغو عرضه اولیه سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس که قرار بود فردا انجام شود، خبر داد.
روز چهارشنبه عرضه اولیه اپال انجام می‌شود و هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۷۰۰ سهم در بازه قیمتی ۱۴۰۰ تا ۱۴۸۰ تومانی ثبت سفارش انجام دهد.
مدیر پذیرش بورس و اوراق بهادار تهران گفت: برنامه‌ای که تا پایان سال داریم این است که هر هفته یک شرکت را بنا به شرایط بازار عرضه اولیه کنیم و در حال ‌حاضر ۷ شرکت درج نماد شده‌اند و آماده عرضه اولیه هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید