صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۷
کد خبر: 3437
گزارشگر: 2
۷۵۵
۰
۰
۸
هیولایی که مذهب ندارد

کرونا و مذهب

کرونا و مذهب
کرونا در اواخر سال ۱۳۹۸ وارد کشور ما شد و در ابتدا متاسفانه بجای اهمیت با تشکیک و انکار مواجه گردید و مورد تمسخر ایدئولوژیستهای مذهبی قرار گرفت.

این ویروس در حالتی وارد شد که برای بهبودی بجز رعایت اصول پزشکی و علمی و بهداشتی به تمام انواع عقاید فکری لگد زد. شهر یوهان در چین که خواستگاه این بیماری جدید بود به محض شناخته شدن این بیماری توسط پزشکان بلافاصله قرنطینه شد ولی در کشور ما حتی تا ماههای اخیر نگران بسته شدن مراکز مذهبی بودند و حتی روحانیت با حمله به دستورات وزارت بهداشت اقدام به شکستن حصارهای ورودی در شهرهای زیارتی نمودند. جالب اینکه این بیماری واگیر طبق روال مرسوم گذشته در کشور ما که به هر چیز برند سیاسی میزنند نیز چهره ی سیاسی به خود گرفت و صاحب جناح مخالف و موافق شد. اما ویروس بی توجه به بازی‌های سیاسی کار خودش را میکرد و کسی را نمیشناخت، مدیر یا هنرمند یا روحانی یا صنعتگر و همه و همه ، همگی در برابر تیغ ویروس کووید ۱۹ بی دفاع و مشغول قربانی دادن بودند. اما باز ایدئولوژیستها مانند سایر اصناف که بازار کار و درآمد خود را در خطر دیدند، بجای توجه به توصیه های اساتید بهداشت و شناخت بیماری و رعایت اصول بهداشتی ...دائما برطبل عقیده کوبیدند که ارواح مقدسات از اینکه زیارتها تعطیل شده از مومنان ناراضی است .
مردم هم نمیدانستند که آیا مذهبیون درست میگویند یا مدیران بهداشت ولی تا همین اواخر بخاطر قدرت تبلیغات مذهبیون بیشتر مراسم مذهبی جسته و گریخته به انجام میرسد و موجهای جدید ایجاد می‌کرد و دوباره با فشار مسولان بهداشت از این موجها کاسته میشد تا اینکه رسیدیم به ایام محرم ....

در این ایام با اینکه وزارت بهداشت هشدارهایی برای موجهای بعدی همه گیری را میداد ولی بازهم در ایام محرم مراسمات عزاداری به شکلهای گوناگون انجام شد و بعد آن شاهد این بودیم که موجی عظیم از همه گیری به راه افتاد و روزانه حدود ۵۰۰ نفر از مردم را به قتلگاه فرستاد. همانهایی که با تبلیغات مردم را به قتلگاه این بیماری روانه کرده بودند ماسک بر دهان زدند و از جماعت گریزان شدند .
این ویروس نقطه عطفی بود بر اینکه عقاید در برابر قدرت این بیماری از جهت درمان ذره ای خاصیت ندارد و فقط رعایت اصول بهداشتی میتواند همه گیری بیماری را کنترل کند. در نگاه دیگر ...دنیا که از وحشت این بیماری به تکاپو افتاده بود در جای جای خود در کشورهای صاحب فناوری تولید واکسن دنبال کشف واکسن کووید ۱۹ افتاد و انواع ضعیف و قوی آن را توسط روسیه و چین و آمریکا به سرعت نمایان کردند اما هنوز دنیا به شادی دستیابی به واکسن کرونا نرسیده بود که خبر از ویروس جهش یافته ی انگلیسی رسید. ویروسهایی جدید و پیشرفته که مسیر ترقی خود را به تازگی شروع کرده اند .
با تمام این وجود از آنچه در پیش روی ما قرار دارد چنین برداشت میشود هیج راهی بجز رعایت اصول بهداشتی نیست و سختترین فشارها بر دوش جامعه ی درمانی کشور است که متاسفانه از حمایت کافی دولت هم بر خوردار نیست .

مرادعلی حاجی فرج زاده
https://www.asianews.ir/u/1XL
اخبار مرتبط
سخنگوی وزارت بهداشت با انتقاد و ابراز تاسف از برگزاری جشن مذهبی در مشهد، گفته است برگزاری چنین مراسمی «واقعا جنایت» است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید