صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۹ / ۲۲:۱۳
کد خبر: 3450
گزارشگر: 213
۱۰۵۲
۰
۰
۱
نشست کنگره آمریکا برای آراء الکترال انتخابات ریاست جمهوری

هوادران ترامپ پله های ورودی و بالکن کنگره آمریکا را احاطه کردند/بررسی آراء الکترال در جریان است/ترامپ: ما کوتاه نمی آییم!

هوادران ترامپ پله های ورودی و بالکن کنگره آمریکا را احاطه کردند/بررسی آراء الکترال در جریان است/ترامپ: ما کوتاه نمی آییم!
نشست مشترک قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش آرای الکترال نامزدهای انتخابات سوم نوامبر ریاست‌جمهوری هم اکنون با ریاست مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری، در جریان است؛ در حالی که هوادران نگران و خشمگین ترامپ بعد از سخنرانی وی در اعتراض به نتایج انتخابات پله های وروردی و بالکن کاخ سفید را احاطه کردند و سد امنیتی را شکستند.

نشست مشترک قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش آرای الکترال نامزدهای انتخابات سوم نوامبر ریاست‌جمهوری عصر روز چهارشنبه ۱۷ دی آغاز شد. این نشست هم اکنون با ریاست مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری، در جریان است؛ در حالی که هوادران نگران و خشمگین ترامپ بعد از سخنرانی وی در اعتراض به نتایج انتخابات پله های وروردی و بالکن کاخ سفید را احاطه کردند.
 
بر اساس پخش زنده نشست کنگره، پس از تایید آراء الکترال ایالت‌های آلاباما و آلاسکا که دونالد ترامپ در آن‌ها برنده شده است، نوبت به آراء ایالت آریزونا رسید که بایدن در آن برنده شده ولی پل گوسار، نماینده جمهوریخواه ایالت آریزونا در مجلس نمایندگان، به نتایج آن اعتراض کرد و سناتور جمهوریخواه تد کروز نیز با او همراهی کرد.

جو بایدن در این ایالت ده هزار رای بیش از دونالد ترامپ به‌دست آورده و هشت شکایت ستاد انتخاباتی آقای ترامپ به دلیل فقدان شواهد رد شده است.

در این وضعیت، قانونگذاران مجلس نمایندگان و سناتورهای مجلس سنا باید جداگانه بررسی کنند که آیا این اعتراض وارد است یا نه، سپس در مورد آن رای‌گیری می‌شود.

خبرگزاری رویترز می‌گوید انتظار می‌رود که اکثریت اعضای کنگره این اعتراض را رد کنند.

سناتور جمهوریخواه میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا، به این اعتراض انتقاد کرد و گفت که ابطال نتایج انتخابات «برای همیشه به جمهوری ما لطمه می‌زند».

او اظهار داشت: «اگر این انتخابات صرفا بر اساس ادعاهای طرف بازنده ابطال شود، دمکراسی ما وارد چرخه مرگ خواهد شد- ملت برگزاری یک انتخابات مجدد را نخواهد پذیرفت».

آقای مک‌کانل افزود: «رای‌دهندگان، دادگاه‌ها و ایالت‌ها حرف خود را زده‌اند. اگر ما نظر آن‌ها را باطل کنیم، برای همیشه به جمهوری‌مان لطمه می‌زنیم».

وضعیت جدید در حالی است که تلاش‌های دونالد ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری همچنان ادامه دارد.

همزمان با نشست کنگره، هواداران دونالد ترامپ در خیابان پنسیلوانیا در مقابل کاخ سفید تجمع کردند و رئیس‌جمهوری آمریکا برای آن‌ها سخنرانی کرد.

آن‌ها شعار می‌دادند که «نبرد برای ترامپ». رئیس‌جمهوری آمریکا در این تجمع اعلام کرد که «هرگز شکست را نخواهد پذیرفت» و از جمعیت خواست تا به سمت کاپیتول هیل، محل کنگره، راهپیمایی کنند.

او گفت: «ما هرگز کوتاه نمی‌آییم».

آقای ترامپ پیشتر در مصاحبه با رسانه‌ها گفته بود، چنانچه کالج انتخاباتی به طور رسمی پیروزی جو بایدن را در انتخابات ریاست‌جمهوری تایید کند، او کاخ سفید را ترک خواهد کرد اما از تلاش برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات دست نخواهد کشید.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نشست روز چهارشنبه کنگره را یک «رویارویی سیاسی بی‌سابقه» از زمان جنگ داخلی آمریکا در قرن نوزدهم توصیف کرده است.

همزمان، گزارش‌ها حاکی از افزایش فشار آقای ترامپ بر معاون خود، مایک پنس است تا در نشست مشترک نمایندگان کنگره در روز چهارشنبه، پیروزی جو بایدن را به چالش بکشد.

ریاست این نشست مشترک بر عهده آقای پنس است، با وجود این، او صرفا نقش گرداننده جلسه را ایفا می‌کند.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه بار دیگر با تکرار ادعاهای خود درباره «تقلب گسترده» در انتخابات سوم نوامبر، در توئیتی نوشت: «کل کاری که مایک پنس باید انجام بدهد بازگرداندن آن‌ها (آرای الکترال) به ایالات است و ما برنده‌ایم».


رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا در ادامه توئیت خود افزود: «انجامش بده مایک، الان زمان شجاعت بی‌حدوحصر است!»

این درخواست در حالی مطرح شده که بر اساس قوانین کنگره آمریکا، حضور معاون رئیس‌جمهوری در این نشست، تشریفاتی است.

پیشتر، متحدان جمهوریخواه آقای ترامپ در کاخ سفید و مجلس سنا گفته بودند قصد دارند به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعتراض کنند.

تد کروز، سناتور جمهوریخواه از ایالت تگزاس، ۱۳ دی‌ماه اعلام کرد که به هنگام تایید آرای الکترال جو بایدن در کنگره، او همراه ده سناتور جمهوریخواه دیگر به نتایج انتخابات برخی از ایالت‌ها اعتراض می‌کند.

اعتراض‌های ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و جمهوریخواهان از طریق بازشماری آرا و دستگاه قضایی این کشور برای تغییر نتیجه انتخابات، تاکنون با شکست روبه‌رو شده است.

جو بایدن با ۳۰۶ رای الکترال در مقابل ۲۳۲ رای الکترال دونالد ترامپ به پیروزی رسیده است.

تحلیل‌گران بر این باورند که مخالفان تقریبا هیچ شانسی برای ممانعت از ورود جو بایدن به کاخ سفید ندارند./

هوادران ترامپ پله های ورودی و بالکن کاخ سفید را احاطه کردند/نشست کنگره آمریکا برای شمارش آراء الکترال انتخابات ریاست/ترامپ: ما کوتاه نمی آییم!

نشست مشترک قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش آرای الکترال نامزدهای انتخابات سوم نوامبر ریاست‌جمهوری عصر روز چهارشنبه ۱۷ دی آغاز و هم اکنون با ریاست مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری، در جریان است در حالی که هوادران نگران و خشمگین ترامپ بعد از سخنرانی وی در اعتراض به نتایج انتخابات پله های وروردی و بالکن کاخ سفید را احاطه کردند و سد امنیتی را شکستند.

 

 

https://www.asianews.ir/u/1XY
اخبار مرتبط
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که در تجمع هواداران خود در واشنگتن سخنرانی خواهد کرد.
انتخابات میاندوره‌ای جورجیا برای برگزیدن دو سناتور جدید مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه برگزار شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید