صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۲
کد خبر: 3452
گزارشگر: 213
۸۹۲
۰
۰
۱
پس از آرام گیری تظاهرکنندگان

جلسه تایید انتخابات آمریکا از سر گرفته شد/چند تن از معترضان بازداشت شدند

جلسه تایید انتخابات آمریکا از سر گرفته شد/چند تن از معترضان بازداشت شدند
به دنبال بیرون راندن هواداران دونالد ترامپ از ساختمان کنگره در واشینگتن، شامگاه چهارشنبه ۱۷ دی‌ماه نشست مشترک قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش آرای الکترال نامزدهای انتخابات سوم نوامبر ریاست‌ جمهوری از سر گرفته شد.
مایک پنس، معاون اول رئیس جمهوری آمریکا، در آغاز نشست شامگاه چهارشنبه گفت، ما خشونت رخ داده در اینجا را به شدیدترین حالت ممکن محکوم می‌کنیم.

او اضافه کرد، به کسانی که امروز در ساختمان کنگره تخریب به بار آوردند: شما پیروز نشدید. خشونت هرگز پیروز نمی‌شود. آزادی پیروز می‌شود. و این (کنگره) همچنان خانه مردم است.

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا هم در سخنانی با محکوم کردن حمله به کنگره گفت، آنچه امروز روی داد «شورش ناکام» بود.

وی در ادامه تصریح کرد کاری را که امروز برای تایید انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ آغاز کردیم بر اساس قانون نهایی می‌کنیم.

چاک شومر رهبر اقلیت سنا نیز در سخنانی گفت، کسانی که به داخل کنگره هجوم بردند تظاهرکننده و معترض نبودند، بلکه «تروریست داخلی» بودند.

چاک شومر اضافه کرد: این اتفاق خود به خودی روی نداد. بخش مهمی از مسئولیت آن بر عهده رئیس جمهور است.

او در ادامه مهاجمان را «اوباش» خواند و خواستار تعقیب قضایی آنها شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن دی‌سی، علاوه بر چهار کشته در هجوم به کنگره، تاکنون ۵۲ نفر نیز بازداشت شده‌اند. از این تعداد ۴۷ نفر به دلیل نقض حکم منع عبور و مرور در شهر دستگیر شده‌اند.

تاکنون دو تن از ۱۲ سناتور جمهوری‌خواه در صحن اعلام کردند که بعداز رویدادهای روز چهارشنبه، دیگر اعتراضی به نتیجه انتخابات ندارند.

سناتور جمهوری‌خواه کلی لافلر از ایالت جورجیا نیز اعلام کرد که از اعتراض خود صرف نظر کرده است. خانم لافلر ساعاتی پیشتر در دور دوم انتخابات از رقیب دموکرات خود شکست خورده بود.

با این حال شش سناتور جمهوری‌خواه از جمله تد کروز و جاش هالی بر اعتراض خود نسبت به انتخابات تاکید کردند.

سناتور دموکرات دیک دِربین، از ایلینوی، نیز گفت، مهاجمان به دعوت رئیس جمهوری به واشینگتن آمدند، برای این که در چنین روزی کنگره تایید آرای الکترال را بررسی می‌کرد.

در ادامه، جاش هالی، سناتور جمهوری‌خواه با محکوم‌کردن خشونت روز چهارشنبه گفت، خشونت جایی در آمریکا ندارد.

وی در ادامه اعتراض خود را به نتیجه انتخابات ایالت پنسیلوانیا اعلام کرد.

در ادامه این نشست٬ رای‌گیری در سنا برای بررسی نخستین اعتراض سناتورهای جمهوری‌خواه به نتیجه انتخابات در ایالت آریزونا برگزار شد. این اعتراض با ۹۳ رای مخالف در مقابل ۶ رای موافق رد شد.

در مجلس نمایندگان نیز اعتراض سناتورهای جمهوری‌خواه به نتیجه انتخابات در ایالت آریزونا با ۳۰۳ رای مخالف در مقابل ۱۲۱ رای موافق رد شد.

نشست مجلس نمایندگان آمریکا برای تایید آرای الکترال انتخابات ریاست جمهوری در سوم نوامبر چهارشنبه ساعت ۹ شب به وقت محلی آغاز شده بود.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان در سخنانی با اشاره به رویدادهای روز چهارشنبه تاکید کرد که این می‌تواند سرآغاز شروع تازه‌ای باشد.

در نهایت در ساعت ۴۵: ۱۱ شب نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان با تایید نتیجه الکترال کالج ایالات مختلف آغاز شد./
https://www.asianews.ir/u/1Y0
اخبار مرتبط
همزمان با برگزاری نشست مشترک قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش آرای الکترال نامزدهای انتخابات سوم نوامبر ریاست‌جمهوری، هواداران دونالد ترامپ عصر امروز 6 ژانویه وارد ساختمان کنگره شدند و حصار امنیتی آن را شکستند؛ در حالی که به گفته بسیاری از کارشناسان رخدادی کم نظیر در تاریخ آمریکا در حال شکل گیری است.
نشست مشترک قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش آرای الکترال نامزدهای انتخابات سوم نوامبر ریاست‌جمهوری هم اکنون با ریاست مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری، در جریان است؛ در حالی که هوادران نگران و خشمگین ترامپ بعد از سخنرانی وی در اعتراض به نتایج انتخابات پله های وروردی و بالکن کاخ سفید را احاطه کردند و سد امنیتی را شکستند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که در تجمع هواداران خود در واشنگتن سخنرانی خواهد کرد.
انتخابات میاندوره‌ای جورجیا برای برگزیدن دو سناتور جدید مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه برگزار شد.
نماینده ایالت آلاباما گفت ۵۰ قانون‌گذار جمهوری‌خواه در کنفرانس تلفنی با ترامپ، ابطال پیروزی بایدن در جلسه ششم ژانویه کنگره را به بحث گذاشتند؛ این در حالی است که ۱۱ سناتور جمهوری‌خواه در 6 ژانویه به تایید پیروزی بایدن در کنگره آمریکا اعتراض می‌کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید