صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۹ دی ۱۳۹۹ / ۲۱:۵۲
کد خبر: 3464
گزارشگر: 213
۱۳۱۴
۰
۰
۲
سخنگوی جمعیت هلال احمر:

ورود ۱۵۰ هزار دوز واکسن فایزر به کشور منتفی شد

ورود ۱۵۰ هزار دوز واکسن فایزر به کشور منتفی شد
سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: با اشاره به صحبت های رهبری مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور، ورود ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا شرکت فایزر از آمریکا توسط هلال احمر منتفی شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به فرمایشات امروز مقام معظم رهبری درباره ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور، گفت: ورود ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا شرکت فایزر از آمریکا توسط هلال احمر منتفی شد.

در حالی که امروز؛ رهبر معظم انقلاب درباره خرید واکسن بیان داشت: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. من به این کشورها اعتماد ندارم این‌ها خودشان در مدیریت کرونا ناموفق بوده اند. ممکن است این‌ها بخواهند این واکسن را روی مردم دیگر کشورها امتحان کنند.به فرانسه هم سر ماجرای خون‌های آلوده خوش‌بین نیستم.»

همچنین چندی پیش سازمان جهانی بهداشت با تایید واکسن فایزر/بیون تک برای استفاده ضروری مسیر توزیع این واکسن به کشورهای نیازمند را هموار کرد.

واکسن فایزر به عنوان اولین واکسنی است که بعد از شیوع ویروس کرونا در فهرست استفاده ضروری سازمان جهانی بهداشت قرار می گیرد./

 

https://www.asianews.ir/u/1Yb
اخبار مرتبط
در هفته‌های گذشته و پس از آغاز واکسیناسیون عمومی و جهانی با واکسن‌های شرکت آمریکایی فایزر در اغلب کشورها، مسوولان ایرانی با این سوال مردم و افکار عمومی مواجه شدند که چرا جمهوری اسلامی ایران این واکسن‌ها را نخریده است؛ این در حالی است که همزمان با ساخت واکسن ایرانی کرونا برخی رسانه ها به واکسن فایزر انتقاداتی وارد کردند.
رییس جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرد این سازمان از سوی وزارت بهداشت مامور شده تا یک میلیون دوز واکسن کرونا از چین خریداری کند. این در حالی است که رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوییس تاکید کرده واکسن‌هایی که ایران خواهد خرید از چین و روسیه نخواهد بود.
در حالی که هنوز برند واکسن کرونای خریداری‌شده توسط ایران مشخص نشده، رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد که این سازمان واکسن کرونای چینی خریداری خواهد کرد؛ در حالی است که واکسن های تایید شده تا 90 و 95 درصد از سوی اغلب کشورهای جهان، شامل واکسن چینی نیست.
آغاز خرید و تزریق واکسن های آمریکایی فایزر و مدرنا در بسیاری از کشورها و گفته های بسیار متناقض مسوولان در ایران درباره خرید واکسن کرونا ممکن است موجب نگرانی مردم شود و به فضای یاس آلود در خصوص مقابله با این بیماری مرگبار دامن بزند؛ در این حال محمدرضا ظفرقندی، رییس سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به تدروس ادهانوم ، رییس سازمان بهداشت جهانی از او خواست تا همه تلاش خود را برای تامین دوزهای مورد نیاز واکسن کرونا در ایران به کار گیرد.
محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن انتقاد از عدم تامین واکسن کرونا به میزان کافی برای مردم گفت خرید واکسن برای کل کشور تنها به ۲۰۰ میلیون دلار بودجه نیاز دارد و این مبلغ «عددی نیست.»
سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به سعید نمکی، وزیر بهداشت، خواستار روشن شدن زمان واکسیناسیون کرونا در کشور شد و بر تسریع در خرید واکسن تاکید کرد؛ این در حالی است که برخی از مقامات کشور نیز از قابلیت خرید واکسن فایزر برای ایران سخن گفته اند.
نایب رییس انجمن داروسازان ایران، گفت که واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر با فریزرهای معمولی قابل انتقال و نگهداری است؛ در حالی که چندی پیش رییس کمیته مقابله با کرونا، گفته بود که امکانات انتقال واکسن فایزر در دمای منفی ۷۰ درجه در سیستم حمل‌و‌نقل هوایی ایران وجود ندارد، ولی رییس سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرد که دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و ماهان شرایط لازم برای واردات انواع واکسن کرونا را دارند.
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید پیشنهاد آن کشور برای کمک به ایران جهت مقابله با همه‌گیری کووید ۱۹ «همچنان پابرجاست»،
رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ایران، از دولت حسن روحانی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران، خواستار در اولویت قرار گرفتن ثبت سفارش و خرید واکسن ضد کرونا شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید