صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۵
کد خبر: 3466
گزارشگر: 213
۹۶۸
۰
۰
۲
وضعیت قیمت ارز در روزهای آینده

چرا دلار گران تر می شود؟

چرا دلار گران تر می شود؟
اولین قیمت‌های دلار در بازار آزاد، صرافی‌ملی، سامانه سنا و بازار متشکل ارزی کاهشی بوده است با این حال نرخ خرید و فروش حواله این ارز در سامانه نیما کمی افزایش نشان می‌دهد.

اولین قیمت‌های دلار در بازار آزاد، صرافی‌ملی، سامانه سنا و بازار متشکل ارزی کاهشی بوده است با این حال نرخ خرید و فروش حواله این ارز در سامانه نیما کمی افزایش نشان می‌دهد.

اولین قیمت فروش دلار در صرافی‌ملی با ۱۵۰ تومان کاهش به ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. قیمت خرید این ارز نیز ۲۰۰ تومان کاهش داشت و به این ترتیب ۲۴ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام شد.

در بازار آزاد نیز نخستین معاملات در محدوده قیمتی ۲۵ هزار و ۴۳۰ تومان تا ۲۵ هزار و ۴۵۰ تومان صورت گرفت. این قیمت ۲۰۰ تومان کمتر از آخرین قیمت دلار در بازار آزاد است.

اولین معاملات در سامانه سنا و بازار متشکل ارزی نیز به ترتیب با نرخ ۲۵ هزار و ۲۲۰ تومان و ۲۴ هزار و ۹۷۲ تومان انجام گرفت. این در حالی است که آخرین قیمت در بازار متشکل ارزی در کانال ۲۵ هزار تومانی بوده و در سامانه سنا آخرین نرخ ۳۰ تومان بالاتر بوده است.

به نقل از تجارت نیوز، همچنین براساس معاملات انجام شده در سامانه نیما در روز کاری قبل نرخ خرید حواله دلار ۲۵ هزار و ۵۵۳ تومان و نرخ فروش آن ۲۵ هزار و ۶۱۷ تومان اعلام می‌شود. نرخ حواله دلار بر خلاف نرخ اسکناس نسبت به آخرین قیمت‌ها افزایشی بوده است./

https://www.asianews.ir/u/1Yd
اخبار مرتبط
رییس کل بانک مرکزی مجموع درآمد صادرات نفت ایران طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ را حدود ۲۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت که دسترسی بانک مرکزی به این منابع نیز «بسیار کمتر» از این مبلغ بوده است.
این روزها چالش های بودجه ١٤٠٠ و استدلال فروش ٢/٣ میلیون بشکه نفت ۴۰ دلاری در روز و افزایش هزینه های دولت از جمله افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان و در نهایت افزایش تورم بدلیل افزایش بدهی دولت به بانک مرکزی بسیار جدی شده است؛ چرا که اگر دولت نتواند درآمدی بر اساس برنامه بودجه ارایه شده داشته باشد، طبعا نمی تواند بی محابا هزینه کند.
در حال حاضر دلار آمریکا به طرز وسیعی در معاملات و سرمایه گذاری‌های بین المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ سهم دلار آمریکا از کل ذخایر ارزی بانک‌های مرکزی جهان حدود ۶۴ درصد است، سهم یورو ۲۰ درصد و سهم یوآن تنها ۵/ ۲ درصد است.
نوسانات نرخ ارز از نیمه روز گذشته تاکنون سبب شده تا بر قیمت بسیاری از خودروهای تولید داخل افزوده شود.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۵۰۷ واحد بسته شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید