صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۰
کد خبر: 3469
گزارشگر: 213
۲۴۱۲
۱
۰
۲
ادامه واکنش ها و نگرانی ها به افت بازار بورس

مالباختگان به ساختمان بورس تخم مرغ پرتاب کردند/تجمع اعتراضی بورسی ها

مالباختگان به ساختمان بورس تخم مرغ پرتاب کردند/تجمع اعتراضی بورسی ها
گروهی از سهام‌داران بازار بورس تهران با تجمع مقابل سازمان بورس شعار «‌مرگ بر مفسد اقتصادی» سر دادند. همچنین عکس‌هایی نیز از پرتاب تخم مرغ به ساختمان بورس منتشر شده است.
گروهی از سهام‌داران بازار بورس تهران با تجمع مقابل سازمان بورس شعار «‌مرگ بر مفسد اقتصادی» سر دادند. همچنین عکس‌هایی نیز از پرتاب تخم مرغ به ساختمان بورس منتشر شده است.

سهامداران زیان‌دیده بازار بورس تهران در آبان‌ماه نیز چندین روز مقابل ساختمان بورس تجمع کرده بودند.

بورس برای دومین هفته متوالی با افت نماگر اصلی خود مواجه شده است و روز شنبه نیز شاخص بورس بیش از ۲۴ هزار واحد افت کرد.

درباره دلایل افت شاخص بورس نظرات متفاوتی بیان شده است. برخی از کارشناسان دلیل افت بورس را تحولات بازار ارز در ایران و کاهش قیمت دلار پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا دانسته‌اند.

در مقابل، برخی اقدام شرکت‌های وابسته به دولت و دیگر نهادهای حکومت موسوم به سهامداران حقوقی را دلیل افت شاخص بورس عنوان کرده‌اند.

از جمله امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی، گفته بود: «سهامداران حقوقی که عمده بازار سرمایه را در اختیار دارند، به صورت عامدانه تلاش کردند تا با خروج از بازار سرمایه به تعهدات خود عمل نکنند.»  
او پیشتر بازار بورس را یک موضوع «امنیتی» خوانده و نسبت به زدوبند شرکت‌های وابسته به دولت و نهادهای دیگر بر تاثیر بر سهام بورس هشدار داده بود.

پیش از این شماری از کارشناسان اقتصادی با اشاره به حبابی بودن برخی سهم ها یا حتی حبابی بودن بورس، نسبت به پیامدهای ترکیدن این حباب هشدار داده بودند./
https://www.asianews.ir/u/1Yg
اخبار مرتبط
بررسی عملکرد بورس تهران در سال 2020 میلادی نشان می‌دهد با وجود نوسانات شدید حاصل از همه‌گیری ویروس کرونا از ابتدای سال گذشته میلادی و عملکرد پر افت و خیز بورس‌‌های جهان، شاخص اصلی بورس تهران در انتهای سال در نزدیکی یک میلیون و 400 هزار واحد به ایستگاه پایانی رسید و بیش از 270 درصد بازده به دست آورد.
با شروع معاملات امروز بازار سهام تقاضا به نمادهای شاخص‌ساز بازگشت و شاخص کل در نیم ساعت ابتدایی معاملات حدود ۱۰ هزار واحد رشد کرد.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران صبح امروز دو درصد افت داشت همچنین شاخص هم‌وزن ۱.۱درصد نزول کرد.
بین سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸ در بین چهار بازار بورس، مسکن، سکه و ارز، بالاترین بازدهی سالیانه به میزان ۵۱ درصد به بازار سرمایه تعلق داشته است.
در معاملات امروز شستا، تاپیکو و نوری نمادهای سبزرنگ تاثیرگذار بر شاخص بودند و وپارس، خودرو و رمپنا بزرگان قرمزرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.
شاخص کل بورس تهران در ابتدای معاملات بازار سرمایه قرمزپوش شد و با ریزش 11هزار واحدی در سطح یک میلیون و 436 هزار واحد قرار گرفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
اصی
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
0
0

حیف تخم مرغ که به این پرت شود.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید