صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۲
کد خبر: 3479
گزارشگر: 213
۲۰۳۵
۰
۰
۳
در ادامه انتقاد به وضعیت معیشتی

اعتراض بازنشستگان باز هم به درهای مجلس رسید/همسان‌سازی باید اصلاح شود

اعتراض بازنشستگان باز هم به درهای مجلس رسید/همسان‌سازی باید اصلاح شود
امروز بار دیگر بازنشستگان کارگری در مقابل مجلس تجمع کردند و خواسته آنان رسیدگی به مطالبات قانونی برای افزایش مستمری‌ها به اندازه خط فقر و اصلاح همسان‌سازی بر اساس قانون و همچنین ارائه خدمات درمانی رایگان به بازنشستگان است.
بازنشستگان کارگری با تجمع مقابل مجلس، خواستار برآورده شدن مطالبات خود شدند.

این بازنشستگان می‌گویند: از نمایندگان مجلس و تمام مسئولان انتظار داریم به مطالبات قانونی ما توجه کنند؛ ما خواستار افزایش مستمری‌ها به اندازه خط فقر، اصلاح همسان‌سازی بر اساس قانون و همچنین ارائه خدمات درمانی رایگان به بازنشستگان هستیم.

بازنشستگان سخت و زیان‌آور نیز در تجمع امروز حضور دارند. یکی از این بازنشستگان در ارتباط با مطالبات خود می‌گوید: ما خواستار اصلاح همسان‌سازی براساس رای دیوان عدالت هستیم. باید هر سال سابقه کار سخت ما، یک سال و نیم در نظر گرفته شود.

به نقل از ایلنا، بازنشستگان می‌گویند: نمایندگان مجلس باید به بحث معیشت بازنشستگان، مسئولانه ورود کرده و مشکلات آن‌ها را حل نمایند.

در عین حال، در برخی از شهرستان‌ها، بازنشستگان با مراجعه به استانداری‌ها، خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی خود شده‌اند./



https://www.asianews.ir/u/1Yp
اخبار مرتبط
بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضات و اجتماعات اخیر مقابل سازمان و ادارات تامین اجتماعی سراسر کشور در بیانیه‌ای خواسته‌های خود را در ۱۰ بند مطرح کردند.
بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در 11 شهر ایران تجمع کردند و ضمن اعتراض به بدهی دولت به این سازمان و مشکلات معیشتی، گروهی از آنان نیز خواستار استعفای رییس سازمان تامین اجتماعی شدند.
یک فعال کارگری معتقد است اگر چارچوب ماده ۴۱ قانون کار به درستی اجرا و متناسب با شرایط اقتصادی کشور برای کارگران مزد تعریف شود، در افزایش قدرت خرید و کاهش هزینه های زندگی آنها اثرگذار است؛ در حالی است که بیشترین هزینه سبد معیشت کارگران را مسکن و اجاره بها به خود اختصاص داده است.
محمدرضا تاجیک، نماینده کارگران در شورای‌ عالی کار، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در زمینه میزان افزایش حقوق کارگران دخالت نکنند و از نمایندگان کارگری شورا حمایت کنند تا تلاش‌های آن‌ها به نتیجه برسد؛ چرا که در حال ‌حاضر کارگران عادی نمی‌توانند حتی گوشت یا برنج خریداری کنند.
فرامرز توفیقی، رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار می گوید که از سال گذشته سبد معیشت کارگران ۲۰۰ درصد گران شده است و چرا برای مسئولان سوال نشده که چطور خانواده یک کارگر با حقوق زیر ۳ میلیون تومان زنده است؟!در حالی که با وجود اعتراضات بسیار کارگران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نسبت به افزایش و همسان سازی حقوق هنوز تصمیم روشنی در این باره گرفته نشده و این تبعیض تا حدی است که طرح همسان سازی برای بازنشستگان کشوری و لشگری در سال 99 به اجرا درآمده و پرداخت ها در این خصوص افزایش چشمگیر داشته است.
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران گفت: آسایش، آرامش معیشتی و صنفی جامعه کارگری و بازنشستگی در گرو حمایت از کسانی در انتخابات ۱۴۰۰ است که از جنس طبقات ضعیف و کارگر باشد،
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید