صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۹ / ۰۲:۳۶
کد خبر: 3483
گزارشگر: 213
۱۰۷۹
۰
۰
۱
تاکید رهبر کاتولیک‌های جهان بر تزریق واکسن کووید 19

پاپ فرانسیس واکسن کرونا را انتخابی اخلاقی دانست

پاپ فرانسیس واکسن کرونا را انتخابی اخلاقی دانست
پاپ فرانسیس،‌ رهبر کاتولیک‌های جهان، ضمن تاکید بر تزریق واکسن کرونا این اقدام را یک «انتخاب اخلاقی» برای قمار نکردن با جان خود و دیگران خواند.
پاپ فرانسیس: نزدن واکسن کرونا قمار با جان خود و دیگران است

پاپ فرانسیس،‌ رهبر کاتولیک‌های جهان، ضمن تاکید بر تزریق واکسن کرونا این اقدام را یک «انتخاب اخلاقی» برای قمار نکردن با جان خود و دیگران خواند.

پاپ فرانسیس  طی گفت‌وگویی تلویزیونی در این زمینه گفت: «معتقدم که از نظر اخلاقی هر کسی باید واکسن را استفاده کند.» او اضافه کرد: «این یک انتخاب اخلاقی است چرا که شما نه‌تنها با سلامت و با جان خود قمار می‌کنید،‌ بلکه با جان دیگران هم قمار می‌کنید.»

خبرگزاری رویترز نوشته واتیکان که کوچکترین کشور مستقل در جهان و محل زندگی حدود ۴۵۰ نفر از جمله پاپ فرانسیس به شمار می‌رود اعلام کرده به زودی کارزار واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا را آغاز خواهد کرد. بر اساس اعلام پاپ فرانسیس،‌ این کارزار هفته جاری آغاز خواهد شد.

پاپ فرانسیس اشاره کرد وقتی را برای تزریق واکسن به خود رزرو کرده است.

رویترز گزارش داد پاپ فرانسیس ۸۴ ساله در جوانی در زادگاهش آرژانتین طی یک بیماری، بخشی از یک ریه‌اش برداشته شد و این موضوع او را به صورت بالقوه در مواجهه با کرونا آسیب‌پذیر می‌کند.

هفته گذشته واتیکان اعلام کرد انتظار می‌رود در روزهای آینده دوزهای کافی واکسن کووید-۱۹ را برای تزریق به کلیه ساکنان و کارمندانش دریافت کند./
https://www.asianews.ir/u/1Yt
اخبار مرتبط
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز گفت: هر کالایی که با برچسب واکسن کرونا و آنفلوآنزا در بازار سیاه یا فضای مجازی به فروش رسید، تقلبی است.
در هفته‌های گذشته و پس از آغاز واکسیناسیون عمومی و جهانی با واکسن‌های شرکت آمریکایی فایزر در اغلب کشورها، مسوولان ایرانی با این سوال مردم و افکار عمومی مواجه شدند که چرا جمهوری اسلامی ایران این واکسن‌ها را نخریده است؛ این در حالی است که همزمان با ساخت واکسن ایرانی کرونا برخی رسانه ها به واکسن فایزر انتقاداتی وارد کردند.
در حالی که هنوز برند واکسن کرونای خریداری‌شده توسط ایران مشخص نشده، رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد که این سازمان واکسن کرونای چینی خریداری خواهد کرد؛ در حالی است که واکسن های تایید شده تا 90 و 95 درصد از سوی اغلب کشورهای جهان، شامل واکسن چینی نیست.
درحالی که کاربران پنج‌شنبه شب برای دومین بار در چند روز گذشته در کارزاری توییتری هشتگ #واکسن_بخرید را به ترند اول ایران تبدیل کردند، رییس کل بانک مرکزی، تایید کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا(اوفک) تاکنون دست‌کم دو مجوز انتقال پول برای ایران به منظور خرید واکسن کرونا صادر کرده است و مجوز اول را مسوولان به دلایلی نپذیرفته‌ بودند.
آغاز خرید و تزریق واکسن های آمریکایی فایزر و مدرنا در بسیاری از کشورها و گفته های بسیار متناقض مسوولان در ایران درباره خرید واکسن کرونا ممکن است موجب نگرانی مردم شود و به فضای یاس آلود در خصوص مقابله با این بیماری مرگبار دامن بزند؛ در این حال محمدرضا ظفرقندی، رییس سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به تدروس ادهانوم ، رییس سازمان بهداشت جهانی از او خواست تا همه تلاش خود را برای تامین دوزهای مورد نیاز واکسن کرونا در ایران به کار گیرد.
علی مطهری، نماینده پیشین و نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، امروز در پیامی از باطل شدن سهمیه جهانی واکسن کرونا برای مردم ایران خبر داد؛ این در حالی است که تأمین واکسن را «حیاتی، قهری و قطعی» خوانده و از مسئولان دولتی خواسته است که «دست بخش خصوصی» را در این زمینه باز نگه دارند؛همچنین رئیس اتحادیه واردکنندگان داروی ایران گفته که هیچ مشکلی برای انتقال ارز به منظور واردات واکسن کرونا و دیگر اقلام دارویی از خارج به ایران وجود ندارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید