صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۱
کد خبر: 3493
گزارشگر: 213
۱۰۶۱
۰
۰
۰
سخنگوی سازمان انرژی اتمی:

ایران بازرسان آژانس را اخراج نمی کند

ایران بازرسان آژانس را اخراج نمی کند
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: برای لغو تحریم‌ها اگر تحریم‌ها لغو نشود در موعد مقرر اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف می‌شود؛ این به معنای اخراج بازرسان آژانس نیست.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اگر تحریم‌ها لغو نشود در موعد مقرر اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف می‌شود؛ این به معنای اخراج بازرسان آژانس نیست.

به گزارش آسیانیوز، به نقل از خبرگزاری تسنیم، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: در واقع ما در سطوح مختلف بازرسی داریم که یکی از آنها بازرسی پادمانی و دیگری طبق پروتکل الحاقی است و در صورت توقف اجرای پروتکل الحاقی بازرسی‌های مربوط به پروتکل قطع می‌شود./

https://www.asianews.ir/u/1YA
اخبار مرتبط
احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رییسه مجلس، تاکید کرد در صورت لغو نشدن تحریم‌های آمریکا تا سوم اسفند، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران اخراج خواهند شد.
با ادامه انتقادهای بین‌المللی از کاهش تعهدات برجامی ایران، علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی،‌ ضمن اشاره به افزایش فعالیت‌ها در حوزه هسته‌ای از اقدام برای نصب هزار سانتریفیوژ نسل دوم خبر داد.
شورای نگهبان امروز طرح دو فوریتی مجلس ایران برای محدودیت بازرسی از تاسیسات هسته‌ای و افزایش غنی‌سازی اورانیوم را بعد از «اصلاح ماده شش» آن، تایید کرد.
مجلس شورای اسلامی امروز به کلیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» رای داد که در صورت تصویب نهایی، محدودیت‌هایی بر سر بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران وضع خواهد کرد.
مجلس شورای اسلامی در واکنش به ترور محسن فخری‌زاده دو فوریت طرح قبلی خود درباره توقف پروتکل الحاقی را تصویب کرد.
در پی گزارش نیویورک‌تایمز درباره طرح گزینه حمله نظامی به سایت هسته‌ای نطنز از سوی دولت دونالد ترامپ، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، درباره امنیت بازرسان این آژانس ابراز نگرانی کرد.
ایران در حال سانتریفیوژهای مدرن در نطنز است و به گفته آسوشیتدپرس، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از این موضوع اطلاع دارد.
بخشی از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر این است که میزان این ذخائر ۲۰۱۵ کیلوگرم است که نسبت به گزارش فصلی قبل این نهاد بین‌المللی ۵۳۴ کیلوگرم افزایش یافته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید