صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۵
کد خبر: 3497
گزارشگر: 213
۱۱۴۸
۱
۰
۲
در اولین معاملات امروز

ابتدای قزمز بورس امروز و افت ۲۰هزار واحدی شاخص کل

ابتدای قزمز بورس امروز و افت ۲۰هزار واحدی شاخص کل
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران تا کنون ۱.۵درصد افت داشت همچنین شاخص هم‌وزن ۰.۴درصد نزول کرد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران تا ساعت ۹ و ۳۰دقیقه، ۱.۵درصد افت داشت همچنین شاخص هم‌وزن ۰.۴درصد نزول کرد.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۲۰هزار و ۳۴۳واحدی (۱.۵درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۰هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۴درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۵۰نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۹۰نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

جدول

به نقل از افتصادآنلاین، نمادهای «ثبهساز»، «شستا» و «خودرو» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «کرمان»، «چخزر» و «شاروم» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود پنج هزار و ۳۰میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۴۳۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند./

https://www.asianews.ir/u/1YE
اخبار مرتبط
ادامه نوسان و کاهش بورس باعث شد شاخص کل روز شنبه برای بار دوم طی 6 ماه گذشته تا کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد کاهش یابد؛ در حالی که این شاخص روز گذشته مجددا به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بازگشت و باعث شد نگاه ها دوباره به این بازار بازگردد. در این راستا یک تحلیلگر بازار سرمایه ضمن بررسی وضعیت سیاسی و اقتصادی شروط صعود دوباره بورس را تشریح کرده است.
همزمان با کاهش محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا در ایران، گزارش‌ها حاکی است تجمع‌های اعتراضی بازنشستگان، اقشار صنفی و شاغلان بخش‌های مختلف دولتی دوباره در استان‌های مختلف کشور در اعتراض به وضعیت شغلی و معیشتی شکل گرفته و در حال تکرار است؛ این د رحالی است که مالباختگان بورس به صراحت بیان کردند که فریب خورده دولت هستند.
گروهی از سهام‌داران بازار بورس تهران با تجمع مقابل سازمان بورس شعار «‌مرگ بر مفسد اقتصادی» سر دادند. همچنین عکس‌هایی نیز از پرتاب تخم مرغ به ساختمان بورس منتشر شده است.
روند کاهشی ارزش سهام عدالت در هفته گذشته ادامه داشت و با تصمیم جدید وزیر صمت، این روند شدت هم گرفت؛ به طوریکه ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۳۲ هزار تومانی در روز شنبه (۱۳ دی ماه) ۱۱ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان بود که این رقم در روز چهارشنبه (۱۷ دی ماه) تا ۱۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان کاهش یافت. یکی از دلایل این کاهش، تاثیر تصمیم اخیر بر روند کاهشی سهم فولاد و تاثیر روند کاهشی سهم فولاد به عنوان سهم لیدر، بر دیگر سهم هاست.
بررسی عملکرد بورس تهران در سال 2020 میلادی نشان می‌دهد با وجود نوسانات شدید حاصل از همه‌گیری ویروس کرونا از ابتدای سال گذشته میلادی و عملکرد پر افت و خیز بورس‌‌های جهان، شاخص اصلی بورس تهران در انتهای سال در نزدیکی یک میلیون و 400 هزار واحد به ایستگاه پایانی رسید و بیش از 270 درصد بازده به دست آورد.
با شروع معاملات امروز بازار سهام تقاضا به نمادهای شاخص‌ساز بازگشت و شاخص کل در نیم ساعت ابتدایی معاملات حدود ۱۰ هزار واحد رشد کرد.
بین سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸ در بین چهار بازار بورس، مسکن، سکه و ارز، بالاترین بازدهی سالیانه به میزان ۵۱ درصد به بازار سرمایه تعلق داشته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
رئوف
۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
0

الان عامه مردمی که آوردن بورس که نمیخوان همه مشکلات و معضللات اقتصاد و بورس حل شه که... 2تا توقع به جا دارند، یکی افت حدود 40 درصدی صندوق پالایش یکم دولت و دومی قیمت پایین تر سهام شرکتهایی که بعنوان عرضه اولیه به ملت فروختن.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید