صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۳
کد خبر: 3502
گزارشگر: 213
۱۵۷۵
۱
۱
۲
بنا به اظهاراتی از رئیس کل بانک مرکزی:

پیشنهاد تحقیرآمیز کره جنوبی به ایران/چند آمبولانس و دستگاه تست کرونا به جای میلیاردها دلار پول بلوکه شده

پیشنهاد تحقیرآمیز کره جنوبی به ایران/چند آمبولانس و دستگاه تست کرونا به جای میلیاردها دلار پول بلوکه شده
رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت: کره جنوبی به‌دنبال تحویل آمبولانس و دستگاه تست کرونا به جای پول ایران بود.

عبدالناصر همتی می‌گوید منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی با ۲۰ یا ۵۰ میلیون دلار حل نمی‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی ایران می‌گوید مقام‌های کره جنوبی می‌خواستند به جای بخشی از منابع مالی بلوکه‌شده ایران در این کشورها، «تعدادی آمبولانس و دستگاه‌های تست کرونا به ما تحویل بدهند».

عبدالناصر همتی این اظهارات را روز سه‌شنبه ۲۳ دی در حاشیه دیدار با هیئت مذاکره کننده کره‌ای برای آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی مطرح کرده است.

به گفته وی، مقام‌های کره جنوبی به «بهانه‌های مختلف» پیشنهاد کرده بود که به ایران شماری آمبولانس و دستگاه‌های آزمایش کرونا بدهند که جمهوری اسلامی این پیشنهادها را رد کرده و آن‌ها را «فرعی» دانسته است.

رئیس کل بانک مرکزی ایران اضافه کرده که «منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی با ۲۰ یا ۵۰ میلیون دلار حل نمی‌شود و و کره باید هفت میلیارد دلار ایران را همراه با سود این پول برگرداند، چراکه هم‌اکنون کره در حال استفاده از منابع ایران است».

همتی افزوده است: «در حال حاضر یک سال و نیم است که کره‌ای‌ها بار‌ها نامه‌نگاری و اعلام کردند که مشکل را امروز، فردا و یا یک ماه دیگر حل می‌کنند».

به‌دنبال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران در اردیبهشت ۹۷ و بازگشت تحریم‌های این کشور علیه تهران، کره جنوبی پول نفت خریداری‌شده از ایران را بلوکه کرده و جمهوری اسلامی تنها اجازه استفاده از این منابع را برای خرید کالاهای انسان‌دوستانه از کره جنوبی دارد.

مقام‌های ایران پیش از این اعلام کرده بودند که قصد دارند از محل این پول برای خرید واکسن کرونا از خارج از کشور اقدام کنند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران به‌دنبال افزایش تنش‌ها میان تهران و سئول بر سر دارایی‌های بلوکه‌شده ایران، یک کشتی متعلق به کره جنوبی را به بهانه ایجاد «آلودکی زیست‌محیطی» در جنوب غربی تنب کوچک، متوقف و همه ۲۰ خدمه آن را بازداشت کرد./

https://www.asianews.ir/u/1YJ
اخبار مرتبط
براساس گزارش دیوان محاسبات طی سال گذشته ۱۵ میلیارد دلار ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی تخصیص یافته است تا قیمت‌ها در کشور کنترل شود و خلاصه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ نشان می‌دهد که ۱۴.۸ میلیارد یورو ارز صادراتی از ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۳۰ آبان امسال به کشور بازنگشته است.
در ادامه تنش لفظی بین بانک مرکزی ایران و اتاق بازرگانی ایران بر سر «صادرات به نام ۷۰ بی‌خانمان»، یک مقام دیگر اتاق بازرگانی در این موضوع ابراز تردید کرد و در مقابل گفت: دولت اگر می‌تواند دلارهای خودش را به کشور بازگرداند.
بانک مرکزی عراق می‌گوید آزادسازی پول‌ھای بلوکه‌شده ایران در بانک‌ھای این کشور کار چندان آسانی نیست.
با ادامه بحران افزایش قیمت ارز در ایران، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی به منظور آزادسازی منابع ارزی ایران به عراق سفر کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Bit
۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
0

خدارو شکر همون بلایی که سر ملت آوردید ایشالا سرتون اومده


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید