صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۴
کد خبر: 3510
گزارشگر: 213
۱۵۹۶
۰
۰
۱
خبرگزار ی العربیه و فرانسه:

مرگبارترین حمله اسرائیل از سال 2018 به خاک سوریه/40 نفر کشته شدند

مرگبارترین حمله اسرائیل از سال 2018 به خاک سوریه/40 نفر کشته شدند
یک گروه ناظر بر تحولات سوریه خبر داد که در حمله هوایی شبانه که احتمالا به دست اسرائیل انجام شده ۴۰ تن از جمله ۳۱ شبه‌نظامی کشته شده‌اند.
یک گروه ناظر بر تحولات سوریه روز چهارشنبه، ۲۴ دی‌ماه، خبر داد که در حمله هوایی شبانه که احتمالا به دست اسرائیل انجام شده ۴۰ تن از جمله ۳۱ شبه‌نظامی کشته شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود به نقل از ناظر حقوق بشر سوریه این حمله را «مرگبارترین حمله اسرائیل» از سال ۲۰۱۸ به این سو به سوریه خوانده است.

ساعاتی پیشتر خبر آمده بود که در حمله اسرائیل به اهدافی در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه دست‌کم ۱۶ نیروی نظامی سوری و شبه نظامی مورد حمایت ایران کشته شده‌اند.

در همین زمینه خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، بامداد چهارشنبه گزارش داد که جنگنده‌های اسرائیل مناطقی در دیرالزور و البوکمال در شرق سوریه و نزدیکی مرز عراق را هدف قرار دادند.

طبق این گزارش مقامات نظامی در حال بررسی خسارات و تلفات این حمله هستند.

اما حال خبرگزاری‌ها به نقل از گروه ناظر حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن، می‌گویند که در این مجموعه از حملات ۴۰ نفر از جمله ۳۱ شبه‌نظامی نزدیک به تهران و ۹ سرباز سوری کشته شده‌اند.

ناظر حقوق بشر سوریه اضافه کرده است، جنگنده‌های اسرائیلی در ساعات آغازین روز در ۱۸ حمله هوایی دو پایگاه در شهر دیرالزور و پایگاه‌هایی در البوکمال را هدف قرار دادند.

طبق این گزارش در این حملات، نیروهای سپاه پاسداران، حزب‌الله عراق و تیپ فاطمیون کشته شده‌اند.

برخی رسانه‌های منطقه نوشته‌اند که دست‌کم یکی از کشته‌ها از نیروهای حزب‌الله لبنان است و شش تن دیگر از نیروهای این سازمان نیز زخمی شده‌اند.

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، در ماه‌های گذشته بارها به اسرائیل در مورد کشتن نیروهای حزب‌الله «هشدار» داده و گفته است که بر اساس یک معادله جدید، به مرگ هر یک از شبه‌نظامیانش واکنش نشان خواهد داد.

لشکر فاطمیون متشکل از شیعیان افغان است که در جریان جنگ داخلی سوریه از سوی سپاه پاسداران به این کشور اعزام شده‌اند.

تنها ساعتی پیش از این حملات، در حمله‌ای جداگانه در نزدیکی مرز عراق «۱۲ شبه‌نظامی» نزدیک به ایران کشته شده بودند.

ارتش اسرائیل تا زمان انتشار این خبر واکنشی به گزارش حمله هوایی به مواضع شبه نظامیان مورد حمایت ایران در شرق سوریه نداده است.

چهارشنبه هفته گذشته نیز اسرائیل مواضع شبه نظامیان مورد حمایت ایران در روستای الدور در ریف السویداء در جنوب دمشق را هدف قرار داد.

از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ اسرائیل صدها حمله هوایی و موشکی به خاک سوریه انجام داده که هدف آنها را تلاش برای تضعیف نیروهای ایرانی و حزب‌الله در نزدیکی مرزهای اسرائیل عنوان کرده است./


https://www.asianews.ir/u/1YP
اخبار مرتبط
بنی گنتس،‌ وزیر دفاع اسرائیل، می‌گوید همزمان با تغییر دولت در آمریکا ممکن است در جبهه تقابل اسرائیل با ایران حوادثی رخ دهد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را برای بررسی و تصویب ارائه داده‌اند که دولت را مکلف می‌کند دست به اقداماتی جهت «نابودی» اسرائیل تا سال ۱۴۲۰ بزند.
نیروی هوایی اسرائیل مرکز تحقیقات، توسعه و ساخت موشک‌های بالستیک سوریه را در مصیاف با استفاده از موشک‌های کروز دلیله هدف قرار داده است.
رییس «اداره سرمایه‌گذاری ابوظبی» اعلام کرد این نهاد دولتی امارات متحده عربی طی هفته‌های آینده دفتری در اسرائیل باز خواهد کرد.
رویترز به نقل از یک مقام آگاه در کابینه دونالد ترامپ گزارش داد عربستان سعودی با عبور خطوط هوایی اسرائیل به امارات از حریم هوایی خود موافقت کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید