صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۲۰:۰۱
کد خبر: 3515
گزارشگر: 213
۹۱۱
۰
۰
۱
پیشنهاد فرمانده ستاد مقابله با کرونا:

تعطیلی چند روزه تهران و ممنوعیت خروج از شهر؟

تعطیلی چند روزه تهران و ممنوعیت خروج از شهر؟
فرمانده ستاد مقابله با کرونا خواستار تعطیلی چند روزه تهران شد و یادآور شد: باید مراقبت کرد تا این تعطیلی منجر به خروج از شهر نشود و مردم بدانند که خود خروج از شهر و سفر به دیگر نقاط که شرایطی مشابه دارند، خطر جدی را برایشان به دنبال دارد.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا خواستار تعطیلی چند روزه تهران شد و یادآور شد: باید مراقبت کرد تا این تعطیلی منجر به خروج از شهر نشود و مردم بدانند که خود خروج از شهر و سفر به دیگر نقاط که شرایطی مشابه دارند، خطر جدی را برایشان به دنبال دارد.

؛ فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران با اشاره به اینکه خواستار تعطیلی چند روزه پایتخت به دلیل آلودگی هوا هستیم گفت: باید مراقبت کرد تا این تعطیلی منجر به خروج از شهر نشود.

علیرضا زالی با اشاره به اینکه شانس ابتلاء به کرونا با افزایش آلودگی هوا و داشتن بیماری‌های تنفسی بیشتر خواهد شد اظهار داشت: در این مورد با افزایش مرگ و میر روبرو خواهیم شد.

زالی با اشاره به اینکه در تهران با وارونگی هوا نیز روبرو هستیم گفت: با توجه به اینکه کرونا ویروسی سنگین است اگر موقعیت تهویه هوا وجود نداشته باشد به مدت بیشتری کرونا زنده خواهد ماند و احتمال ابتلاء نیز افزایش پیدا می‌کند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای بیان داشت: طبق عدد شاخص‌ها افراد سالم نیز در معرض خطر آلودگی هوا قرار دارند و افراد دارای بیماری زمینه و کودکانی با مشکلات تنفسی و آلرژی مشکل بیشتری خواهند داشت.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کانشهر تهران با اشاره به اینکه سرما بر میزان آلودگی هوا تأثیر مستقیم داشته است نیز افزود: هم اکنون با بسته‌ای از آلاینده‌ها مواجه هستیم که هر یک ویژگی مضر خاص خود را دارند.

زالی عنوان داشت: تاکید می‌کنیم که بانوان باردار و بیماران سرطانی در این ایام از منزل خارج نشوند و نهادهای اجرایی برای کاهش آلودگی هوا مشارکت داشته باشند.

به نقل از جماران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواستار تعطیلی چند روزه پایتخت شد و افزود: باید مراقبت کرد تا این تعطیلی منجر به خروج از شهر نشود و مردم بدانند که خود خروج از شهر و سفر به دیگر نقاط که شرایطی مشابه دارند، خطر جدی را برایشان به دنبال دارد./

https://www.asianews.ir/u/1YT
اخبار مرتبط
محمود واعظی، رییس دفتر حسن روحانی، گزارش‌ها درباره استخراج بیت کوین توسط دولت را رد کرد و از دستور روحانی به وزارت اطلاعات برای برخورد «محکم» با استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال خبر داد؛ این در حالی است که مقامات دولت و نیروی انتظامی نیز پیش از این از کشف هزاران دستگاه استخراج ارز دیجیتال خبر داده‌اند.
مسوولان می‌گویند به دلیل مصرف بالای برق و گاز خانگی و تجاری ناچار به قطع برق در برخی مناطق شده‌اند و برخی از کارشناسان و روزنامه‌نگاران اما قطعی برق را مرتبط با تولید بیت کوین توسط چینی‌ها در ایران می‌دانند.
شهرداری تهران روز یکشنبه ۲۱ دی از تشدید وضعیت آلودگی هوای تهران خبر داد و اعلام کرد که شاخص کیفیت هوا به حدود ۱۷۵ رسید و آلودگی هوا در شامگاه امروز در برخی از نقاط پایتخت از حالت قرمز به رنگ بنفش درآمده است.
فصل سرما و زمستان در کلان‌شهرها و بخصوص تهران با وارونگی و آلودگی هوا ناشی از مصرف بنزین های بی کیفیت عجین شده و دلایل گوناگونی برای بروز این وضعیت عنوان می‌شود، اما امسال آنچه بیش از هر چیز نمود پیدا کرده انتشار اخباری مبنی بر مصرف مازوت در نیروگاه‌ها و صنایع است، هرچند مصرف این فرآورده در تهران از سوی تمامی مسئولین امر تکذیب شده اما همانگونه که وزیر نفت اعلام کرده مصرف آن غیرعرف نیست.
مسعود تجریشی، معاون سازمان حفاظت محیط زیست ایران، با تاکید بر این که «هیچ اراده‌ای برای رفع آلودگی هوای تهران وجود ندارد»، گفت این سازمان به تازگی از دادستانی تهران خواسته است برای جلوگیری از مازوت‌سوزی در نیروگاه‌های تهران اقدام فوری شود.
تحقیقات انجام ‌شده در سطح جهان از نقش مهم آلودگی هوا در افزایش نرخ مرگ و میر کرونا حکایت دارد؛ این در حالی است که در چند هفته اخیر شهرهای پرجمعیت کشور و به خصوص تهران همچنان با بحران آلودگی هوا و افزایش آلاینده ها هم مواجه هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید