صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۹ / ۰۴:۰۴
کد خبر: 3518
گزارشگر: 213
۸۹۵
۰
۰
۲
از سوی مجلس نمایندگان آمریکا:

استیضاح رییس جمهور آمریکا برای بار دوم

استیضاح رییس جمهور آمریکا برای بار دوم
مجلس نمایندگان آمریکا برای دومین‌بار ظرف ۱۳ ماه گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور را به اتهام «تحریک به شورش» استیضاح کرد.دونالد ترامپ نخستین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا است که دو بار توسط مجلس نمایندگان استیضاح می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا برای دومین‌بار ظرف ۱۳ ماه گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور را به اتهام «تحریک به شورش» استیضاح کرد.

این استیضاح با ۲۳۲ رای موافق در مقابل ۱۹۷ رای مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.

دونالد ترامپ نخستین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا است که دو بار توسط مجلس نمایندگان استیضاح می‌شود.

۱۰ تن از اعضای جمهوری‌خواه کنگره از جمله لیز چینی، یکی از رهبران فراکسیون این حزب، برخلاف سیاست حزب جمهوری‌خواه از استیضاح آقای ترامپ حمایت کردند.

شماری از نمایندگان در مجالس قانون‌گذاری آمریکا به دنبال حمله به کنگره، لایحه پیشنهادی برای استیضاح آقای ترامپ مطرح کردند.

میچ مک‌کانل، رئیس جمهوری‌خواه مجلس سنا، در بیانیه‌ای اعلام کرده است، با توجه به رای مجلس نمایندگان، محاکمه دونالد ترامپ در سنای ایالات متحده در نخستین نشست عادی این مجلس برگزار خواهد شد.

این در حالی است که سنا تا روز ۱۹ ژانویه- یک روز پیش از پایان دوره دولت دونالد ترامپ تعطیل است.

در جریان رای گیری در مجلس نمایندگان، میچ مک‌کانل گفته است که هنوز درباره رای استیضاح مجلس نمایندگان تصمیم نهایی خود را نگرفته است و به هنگام طرح این موضوع در سنا درباره آن تصمیم خواهد گرفت.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که آقای مک‌کانل معتقد است دونالد ترامپ مرتکب خلافی شده که قابل استیضاح است و از این اقدام دمکرات‌ها خشنود است.

چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنا، هم گفته است، سنا در خصوص محاکمه دونالد ترامپ موظف است که این را اقدام را انجام دهد و محاکمه و محکومیت او در سنا به رای گذاشته خواهد شد.

پس از تصویب لایحه استیضاح در مجلس نمایندگان، آقای ترامپ در مجلس سنا محاکمه خواهد شد و با توجه به برابر بودن کرسی‌های دو حزب در این مجلس معلوم نیست که محکومیت رئیس‌جمهوری که مستلزم دو سوم آرا است در مجلس سنا رای کافی بیاورد.

بحران روزهای آخر ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ و هشدار نهادهای انتظامی آمریکا در مورد احتمال اقدامات خشونت‌آمیز شماری از هواداران خشونت‌طلب او در آستانه مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری جو بایدن در روز ‌ چهارشنبه، آینده کشور را در موقعیت سختی قرار داده است./

https://www.asianews.ir/u/1YV
اخبار مرتبط
دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا با انتقاد از تلاش نمایندگان دموکرات کنگره برای استیضاح او اعلام کرد که این اقدام موجب خشم بسیار خواهد شد.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، قصد دارد اطلاعات جدیدی را در مورد ارتباط ایران با القاعده افشا کند.
اقدام توییتر و فیس‌بوک در بستن حساب کاربری دونالد ترامپ،‌ رییس‌جمهور آمریکا،‌ با انتقاد تند مقام‌های ارشد فرانسه و آلمان، حامیان آزادی بیان و برخی فعالان رسانه مواجه شد.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که اطلاعات مربوط به نقض کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی توسط ایران از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده است.این گزارش که درباره میزان پایبندی کشورهای مختلف جهان به «کنسواسیون منع سلاح‌های شیمیایی است»، تابستان سال ۲۰۱۹ توسط وزارت خارجه آمریکا تهیه شده است.
در حمایت از دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، طرفدارانش حساب‌های توییتری خود را حذف کردند و خداحافظ توییتر ترند اول ایالات متحده آمریکا شد.
به دنبال بیرون راندن هواداران دونالد ترامپ از ساختمان کنگره در واشینگتن، شامگاه چهارشنبه ۱۷ دی‌ماه نشست مشترک قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش آرای الکترال نامزدهای انتخابات سوم نوامبر ریاست‌ جمهوری از سر گرفته شد.
همزمان با برگزاری نشست مشترک قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش آرای الکترال نامزدهای انتخابات سوم نوامبر ریاست‌جمهوری، هواداران دونالد ترامپ عصر امروز 6 ژانویه وارد ساختمان کنگره شدند و حصار امنیتی آن را شکستند؛ در حالی که به گفته بسیاری از کارشناسان رخدادی کم نظیر در تاریخ آمریکا در حال شکل گیری است.
نشست مشترک قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش آرای الکترال نامزدهای انتخابات سوم نوامبر ریاست‌جمهوری هم اکنون با ریاست مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری، در جریان است؛ در حالی که هوادران نگران و خشمگین ترامپ بعد از سخنرانی وی در اعتراض به نتایج انتخابات پله های وروردی و بالکن کاخ سفید را احاطه کردند و سد امنیتی را شکستند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که در تجمع هواداران خود در واشنگتن سخنرانی خواهد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید