صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۹ / ۰۲:۳۶
کد خبر: 3532
گزارشگر: 213
۱۰۹۵
۰
۰
۱
رئیس شورای حل اختلاف استان یزد:

هدف دستگاه قضایی کاهش جرم کیفری است/پایش زندانیان جرایم مالی غیرعمد

هدف دستگاه قضایی کاهش جرم کیفری است/پایش زندانیان جرایم مالی غیرعمد
رئیس شورای حل اختلاف استان یزد با بیان این‌که شش شعبه شوراهای ویژه زندان در زندان‌های سراسر استان فعال است، اظهار کردذ: با همکاری این شعب در 9 ماهه ابتدایی سال جاری تعداد 539 نفر از افراد زندانی نیز آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

محمدرضا حداد، رئیس شورای حل اختلاف استان یزد با بیان این‌که شش شعبه شوراهای ویژه زندان در زندان‌های سراسر استان فعال است، اظهار کرد: با همکاری این شعب در 9 ماهه ابتدایی سال جاری تعداد 539 نفر از افراد زندانی نیز آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی گفت: یکی از بارزترین نمادهای صلح و سازش مربوط به شوراهای حل اختلاف ویژه زندان است حمایت و تلاش همه جانبه این شعب، منجر به کاهش اطاله دادرسی، سرعت بخشی در رسیدگی، کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی در داخل زندان می شود.از برنامه‌ها و سیاست‌های دستگاه قضایی کاهش آمار و پایش زندانیان جرایم مالی غیرعمد می باشد وضروری است برای تحقق این امر مهم از طریق مذاکره و میانجیگری تلاش مضاعف جهت صلح و سازش صورت گیرد.

حداد اضافه کرد: تلاش در مسیر صلح و سازش، تلاشی مأجور درگاه الهی است که رضایت مردم را در پی دارد و هم در بسیاری از موارد، فردی را از بند زندان رهانیده و به آغوش خانواده باز می گرداند.
با ختم به صلح و سازش شدن تعداد یک هزار و 42 پرونده در شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان یزد در نه ماهه سال جاری، سازش 76 درصدی در این پرونده ها رقم خورده است./

سید محمدجواد عرفانفر
https://www.asianews.ir/u/1Z8
اخبار مرتبط
غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در مراسم رونمایی از طرح یاوران عدالت گفت: ارائه خدمات حقوقی به جامعه نیازمند در دستورکار دستگاه قضایی است و این فعالیت فرهنگی هر روز به افراد نیازمند ارائه می‌شود.
خشونت علیه زنان دارای معلولیت به ندرت گزارش می‌شود و هنگامی هم که گزارش می‌شوند، موانع متعددی اجرای عدالت را تهدید می‌کند؛ همچنین به نظر می‌رسد مسئولان اجرای قانون، ابزار و تجهیزات لازم برای مقابله با خشونت علیه این زنان را ندارند.
مطابق ماده ۵۲۲ قانون آیین دادرسی مدنی، طلبکار می‌تواند علاوه بر دریافت اصل طلب خود، بابت تأخیر بدهکار در پرداخت بدهی، از وی خسارت تأخیر تأدیه (دیرکرد) بگیرد.
اگر منزلی که شوهر تهیه کرده است، سبب ناراحتی و یا تضرر شرافتی برای زن شود، زن می تواند خانه را ترک کند.
وضعیت حقوقی فردی در برابر حمله کسی از خود دفاع کند دارای ضوابطی در قانون است؛ این در حالی است که هر انسانی حق دارد در هنگام مواجه شدن با خطر به دفاع از جان، مال و ناموس خود و افرادی که دفاع از آن‌ها بر وی واجب است، اقدام کند.
دانستن دقیق معنای کلمات اجرائیه، اخطاریه و احضاریه به پرونده های حقوقی روند بهتری می دهد.
اگر افراد پنهانی و بدون رضایت دیگری صدا و فیلم یکدیگر را ضبط کتند جرم محسوب می شود؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید