صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۰۲:۵۸
کد خبر: 3533
گزارشگر: 213
۹۷۸
۰
۰
۲
از سوی آمریکا

شرکت‌ها و افراد مرتبط با کشتی‌رانی ایران به لیست سیاه تحریم رفتند

شرکت‌ها و افراد مرتبط با کشتی‌رانی ایران به لیست سیاه تحریم رفتند
وزارت خزانه‌داری آمریکا افراد و شرکت‌های جدیدی را از چین، هنگ‌کنگ، امارات تا ایران در ارتباط با نقض تحریم‌های کشتی‌رانی جمهوری اسلامی به لیست سیاه خود اضافه کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۲۶ دی‌ماه افراد و شرکت‌های جدیدی را از چین، هنگ‌کنگ، امارات تا ایران در ارتباط با نقض تحریم‌های کشتی‌رانی جمهوری اسلامی به لیست سیاه خود اضافه کرد.

‎مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا نیز اعلام کرد این کشور هفت شرکت و دو فرد را به خاطر همکاری با شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی تحریم کرده است.

در میان افراد تحریم شده نام محمدرضا خیابانی مدرس، رئیس شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی و حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه دیده می‌شود. هر دو شرکت یاد شده قبلا توسط آمریکا تحریم شده بودند.

به گزارش سایت خزانه‌داری آمریکا، به غیر از این افراد، دو شهروند چینی و چهار نفر از هنگ‌کنگ به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به لیست سیاه آمریکا اضافه شدند./
https://www.asianews.ir/u/1Z9
اخبار مرتبط
وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی ۲ فرد و ۱۶ نهاد ایرانی را به فهرست «اتباع و افراد خاص تحریم شده» (SDN) این وزارتخانه اضافه کرد.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که اطلاعات مربوط به نقض کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی توسط ایران از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده است.این گزارش که درباره میزان پایبندی کشورهای مختلف جهان به «کنسواسیون منع سلاح‌های شیمیایی است»، تابستان سال ۲۰۱۹ توسط وزارت خارجه آمریکا تهیه شده است.
احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رییسه مجلس، تاکید کرد در صورت لغو نشدن تحریم‌های آمریکا تا سوم اسفند، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران اخراج خواهند شد.
دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران گفته است پیمانکاران ایرانی ۸۰۰ میلیون دلار از شرکت‌های دولتی عراق طلب دارند ولی قادر به وصول این مبلغ نیستند؛ در حالی که اگر بین دو دولت توافق شده و مسجل شده باشد، حتی در کیسه هم می‌توان پول جابجا کرد.
​وزارت خارجه بریتانیا اتهام"تعلل در کسب آزادی گروگان‌های دوتابعیتی در ایران "را رد کرد و در این حال، جرمی هانت، وزیر خارجه پیشین بریتانیا و اولین عضو سابق دولت محافظه کار گفته است بریتانیا باید برای پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به ایران راهی پیدا کند و دولت بوریس جانسون را متهم کرده است که برای یافتن راهی برای این منظور بدون نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران تعلل می کند.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به نصب سانتریفیوژهای پیشرفته در نطنز گفت: احیای توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام در دوران ریاست جمهوری جو بایدن مستلزم توافق جدیدی برای چگونگی بازگشت ایران به تعهداتش است. اما نماینده ایران در واکنش گفته است، برای احیای برجام نیازی به سند جدیدی نیست.
وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شهروند ایرانی را مشمول تحریم قرار داد.
شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد برای تصمیم خود مبنی بر ایجاد یک سازوکار جهانی اِعمال تحریم علیه ناقضان حقوق بشر، آیین‌نامه‌ای را به تصویب رسانده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید