صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۲
کد خبر: 3535
گزارشگر: 213
۱۳۳۳
۰
۰
۱
در آغاز معاملات امروز

ریزش بورس امروز و بی اعتمادی حاکم بر بازار سرمایه

ریزش بورس امروز و بی اعتمادی حاکم بر بازار سرمایه
همانطور که پیش‌بینی می‌شد معاملات امروز با فشار عرضه همراه بود و شاخص کل بیش از ۳ درصد ریزش کرد، اما دلیل ریزش بورس چیست؟ بورس مثبت می‌شود؟ به عقیده برخی کارشناسان کاهش قیمت دلار و از طرفی جو منفی و بی‌اعتمادی حاکم بر بازار سرمایه از دلایل اصلی ریزش بورس محسوب می‌شوند
همانطور که پیش‌بینی می‌شد معاملات امروز با فشار عرضه همراه بود و شاخص کل بیش از ۳ درصد ریزش کرد، اما دلیل ریزش بورس چیست؟ بورس مثبت می‌شود؟

به گزارش آسیانیوز، ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با دلایل ریزش بورس گفت: بحث کاهش قیمت دلار و از طرفی جو منفی و بی‌اعتمادی حاکم بر بازار سرمایه از دلایل اصلی ریزش بورس محسوب می‌شوند اما سخنان رئیس جمهور در رابطه با دلار ۱۵ هزار تومانی نیز بی‌اعتمادی را تشدید کرد. به نظرم با رشد نقدینگی و تورم حاکم بر کشور اگر دلار زیر ۲۰ هزار تومان هم برسد باز هم این قیمت پایدار نیست.

این کارشناس در رابطه با زمان بهبود وضعیت بورس گفت: به نظر میی‌رسد در جریان معاملات این هفته شاهد بازگشت بازار سهام باشیم و احتمالا حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد تا اسفند ماه بازدهی داشته باشیم. همچنین نمادهای خودرویی در محدوده بازگشت قرار دارند.

همچنین محمد خبری‌زاد در رابطه با زمان بازگشت بورس گفت: بورس در حال حاضر در منطقه جذابی قرار دارد و هر لحظه امکان و شرایط بازگشت وجود دارد اما ایجاد بی‌اعتمادی نسبت به بازار سرمایه مانع بازگشت پول هوشمند به بازار سهام می‌شود./



https://www.asianews.ir/u/1Zb
اخبار مرتبط
خالص سفارشات فروش سهام در بورس امروز از رقم دو هزار و ۵۷۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت سرمایه‌گذاری‌ها بیش از سایرین بود و همچنین سهام وتوصا ۱۵۵میلیارد تومان سفارش فروش داشت.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران تا کنون ۱.۵درصد افت داشت همچنین شاخص هم‌وزن ۰.۴درصد نزول کرد.
ادامه نوسان و کاهش بورس باعث شد شاخص کل روز شنبه برای بار دوم طی 6 ماه گذشته تا کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد کاهش یابد؛ در حالی که این شاخص روز گذشته مجددا به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بازگشت و باعث شد نگاه ها دوباره به این بازار بازگردد. در این راستا یک تحلیلگر بازار سرمایه ضمن بررسی وضعیت سیاسی و اقتصادی شروط صعود دوباره بورس را تشریح کرده است.
همزمان با کاهش محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا در ایران، گزارش‌ها حاکی است تجمع‌های اعتراضی بازنشستگان، اقشار صنفی و شاغلان بخش‌های مختلف دولتی دوباره در استان‌های مختلف کشور در اعتراض به وضعیت شغلی و معیشتی شکل گرفته و در حال تکرار است؛ این د رحالی است که مالباختگان بورس به صراحت بیان کردند که فریب خورده دولت هستند.
گروهی از سهام‌داران بازار بورس تهران با تجمع مقابل سازمان بورس شعار «‌مرگ بر مفسد اقتصادی» سر دادند. همچنین عکس‌هایی نیز از پرتاب تخم مرغ به ساختمان بورس منتشر شده است.
روند کاهشی ارزش سهام عدالت در هفته گذشته ادامه داشت و با تصمیم جدید وزیر صمت، این روند شدت هم گرفت؛ به طوریکه ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۳۲ هزار تومانی در روز شنبه (۱۳ دی ماه) ۱۱ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان بود که این رقم در روز چهارشنبه (۱۷ دی ماه) تا ۱۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان کاهش یافت. یکی از دلایل این کاهش، تاثیر تصمیم اخیر بر روند کاهشی سهم فولاد و تاثیر روند کاهشی سهم فولاد به عنوان سهم لیدر، بر دیگر سهم هاست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید