صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۹ / ۰۰:۰۱
کد خبر: 3539
گزارشگر: 213
۱۱۳۸
۰
۰
۱
پرداخت پاداش پایان خدمت

ایجاد نگرانی جدید برای بازنشستگان/زمزمه حذف خدمت بازنشستگان چه معنایی دارد؟!

ایجاد نگرانی جدید برای بازنشستگان/زمزمه حذف خدمت بازنشستگان چه معنایی دارد؟!
اخباری مبنی بر احتمال حذف پاداش پایان خدمت بازنشستگان نهادهای دولتی، به نگرانی بازنشستگانی که در آستانه بازنشستگی قرار گرفته اند، دامن زده است و موجبات تشویش بیشتر دل مشغولی های این قشر درباره وضعیت درآمدی و آینده مالی و معیشتی ایشان را فراهم آورده است.

بازنشستگان خواستار اختصاص ردیف بودجه در قانون بودجه سال آینده برای پرداخت پاداش پایان خدمت هستند.
اخباری مبنی بر احتمال حذف پاداش پایان خدمت بازنشستگان نهادهای دولتی، به نگرانی بازنشستگانی که در آستانه بازنشستگی قرار گرفته اند، دامن زده است.

به گزارش آسیانیوز، جمعی از فرهنگیان که قرار است در سال آینده بازنشست شوند؛ در این رابطه به ایلنا گفتند: باید برای تامین اعتبارِ پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان در لایحه بودجه 1400، ردیف خاص با اولویت پرداختی بالا در نظر بگیرند و به هیچ عنوان از منابع آن کسر نکنند؛ درحالیکه تاکنون بازنشستگان کشوری در هنگام بازنشستگی از پاداش پایان خدمت بهره‌مند شده‌اند، عادلانه نیست که برای بازنشستگان سال بعد، این پرداخت قطع شود.

آنها خواستار اطمینان بخشی سازمان برنامه و بودجه در این مقوله شدند و گفتند: امیدواریم سازمان برنامه به بازنشستگان اطمینان خاطر بدهد که پاداش پایان خدمت به هیچ عنوان حذف نخواهد شد و کمبود بودجه نمی‌تواند موجب محرومیت بازنشستگان از پاداش شود.

به گفته آنها، در شرایط اقتصادی فعلی و به دلیل تورم بالا، پاداش دریافتی بازنشستگان به اندازه خرید یک پراید قدرت دارد و بیش از این، توانایی ندارد./

ایجاد نگرانی جدید برای بازنشستگان/زمزمه حذف خدمت بازنشستگان چه معنایی دارد؟!

https://www.asianews.ir/u/1Zf
اخبار مرتبط
بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار پرداخت عیدی کارگری در ماه های پایانی سال هستند؛ در حالی که این دسته از شهروندان و هموطنان می گویند هنگام پایان سال و پرداخت عیدی که می‌رسیم، ما را «کارمند دولت» به حساب می‌آورند و اندازه کارمندان (تقریباً نصف کارگران) به ما عیدی می‌دهند؛ اگر کارمند دولت هستیم چرا اندازه بازنشستگان کشوری، مستمری نمی‌گیریم؛ اگر کارگر هستیم، چرا اندازه کارگران شاغل، عیدی نمی‌گیریم؟!
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت:‌ با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید طرح‌های معیشتی برای حمایت از افرادی که نیازمند پشتیبانی هستند در نظر گرفته شود.در شرایط التهاب اقتصادی تعیین نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان توسط مجلس ما را به راهبرد معینی برای آینده بازارها و اقتصاد نمی‌رساند مگر آنکه مولفه‌های اثرگذار در اقتصاد مانند پارامترهای سیاسی که بسیار تعیین‌کننده است از شرایط التهابی به پایدار برسد.
با استناد به آنچه مراکز رسمی آماری از بودجه خانوارهای کشور منتشر کرده‌اند، میانگین درآمد خانوار شهری در سال ۹۸ بالغ بر ۵۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و به‌ طور میانگین نیز ۴۷ میلیون و ۴۳۷ هزار تومان هزینه داشته‌اند. در سال گذشته درآمد روستاییان نیز حدود 29 میلیون و 702 هزار تومان بوده؛ در حالی که کارشناسان معتقدند تضعیف قدرت خرید و جهش تورم به‌ خصوص پس از بازگشت تحریم‌ها آن‌قدر شدید بوده که افزایش دستمزدها تاثیر چندانی بر سبد مصرفی و معیشتی افراد نداشته باشند.
همزمان با کاهش محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا در ایران، گزارش‌ها حاکی است تجمع‌های اعتراضی بازنشستگان، اقشار صنفی و شاغلان بخش‌های مختلف دولتی دوباره در استان‌های مختلف کشور در اعتراض به وضعیت شغلی و معیشتی شکل گرفته و در حال تکرار است؛ این د رحالی است که مالباختگان بورس به صراحت بیان کردند که فریب خورده دولت هستند.
بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در 11 شهر ایران تجمع کردند و ضمن اعتراض به بدهی دولت به این سازمان و مشکلات معیشتی، گروهی از آنان نیز خواستار استعفای رییس سازمان تامین اجتماعی شدند.
یک فعال کارگری معتقد است اگر چارچوب ماده ۴۱ قانون کار به درستی اجرا و متناسب با شرایط اقتصادی کشور برای کارگران مزد تعریف شود، در افزایش قدرت خرید و کاهش هزینه های زندگی آنها اثرگذار است؛ در حالی است که بیشترین هزینه سبد معیشت کارگران را مسکن و اجاره بها به خود اختصاص داده است.
محمدرضا تاجیک، نماینده کارگران در شورای‌ عالی کار، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در زمینه میزان افزایش حقوق کارگران دخالت نکنند و از نمایندگان کارگری شورا حمایت کنند تا تلاش‌های آن‌ها به نتیجه برسد؛ چرا که در حال ‌حاضر کارگران عادی نمی‌توانند حتی گوشت یا برنج خریداری کنند.
طرح افزایش هر شش ماه یکبار مزد کارگران، توسط نمایندگان مجلس به جریان افتاده است؛ در حالی که در قانون کار امکان افزایش چندباره دستمزد در طول یک سال وجود دارد و برای این منظور، نیازی به طرح جدید نمایندگان مجلس نیست؛ نمایندگان به جای اعلام وصول این طرح، به دولت فشار بیاورند تا الزامات ماده 41 قانون کار اجرایی شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید