صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۴
کد خبر: 3551
گزارشگر: 213
۹۲۲
۰
۰
۲
در ادامه افت شدید شاخص سهام در بازار سرمایه

تجمع مالباختگان مقابل ساختمان بورس/سهامداران خشمگین بورسی علیه دولت شعار دادند

تجمع مالباختگان مقابل ساختمان بورس/سهامداران خشمگین بورسی علیه دولت شعار دادند
افت شدید شاخص بازار بورس تهران همچنان ادامه دارد و شاخص این بورس امروز؛ دوشنبه 29 دی حدود ۳۷ هزار واحد سقوط کرد؛در این حال همزمان گروهی از سهامداران متضرر در این بازار با تجمع مقابل ساختمان بورس شعارهایی از جمله «‌پول ما رو دزدیدن دارن باهاش پز میدن» و «‌مرگ بر مفسد اقتصادی» سر دادند.
افت شدید شاخص بازار بورس تهران همچنان ادامه دارد و شاخص این بورس در روز دوشنبه حدود ۳۷ هزار واحد سقوط کرد. همزمان گروهی از سهامداران متضرر در این بازار با تجمع مقابل ساختمان بورس شعارهایی از جمله «‌پول ما رو دزدیدن دارن باهاش پز میدن» و «‌مرگ بر مفسد اقتصادی» سر دادند.

به گزارش شبکه‌های اجتماعی، ده‌ها سهامدار معترض روز دوشنبه مقابل ساختمان بورس تجمع کردند و علاوه بر شعار علیه دولت، پرچم سازمان بورس را نیز در مقابل ساختمان آن، پایین کشیدند.

رسانه‌های ایران روز دوشنبه ۲۹ دی‌ماه گزارش دادند که شاخص کل بورس تهران در ادامه روند کاهشی خود با ریزش بیش از ۳۶ هزار واحدی، به عقب‌نشینی در کانال ۱/۱ میلیون واحدی ادامه داد.

همچنین به گزارش همشهری آنلاین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گل گهر، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

سقوط شاخص بورس تهران در حالی است که پیشتر نشست مدیران ارشد دولت با سهامداران حقوقی برگزار شده بود و نمایندگان مجلس نیز از سازمان بورس بازدید کردند.

اما همشهری آنلاین با کنایه به بی‌توجهی مسئولان جمهوری اسلامی ایران نسبت به وضعیت بازار بورس نوشت: «با اینکه سهامداران معترض پیش‌تر تخم‌مرغ ۲۰۰۰ تومانی هم به ساختمان بورس زده بودند اما پیامد این کار آنها صعود قیمت تخم‌مرغ به قله ۲۲۰۰ تومانی و دورخیز شاخص کل برای سقوط از کانال یک میلیونی بود.»

این رسانه اضافه کرد: «با این حال، از بین رفتن سرمایه مردم عادی در بازار بورس و تیره و تار بودن چشم‌انداز آینده چنان عرصه را بر مردم تنگ کرده که جز حضور جلوی ساختمان بورس چاره‌ای دیگر نمی‌بینند.»

همزمان سارا فلاحی، نماینده ایلام در مجلس در تذکری شفاهی در مجلس گفت: «تقاضای ما از قوه قضائیه آن است که بازار اقتصاد و بورس را از وجود قماربازان سیاسی و اقتصادی پاک کند.»

محمدمهدی فروردین، یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز روز دوشنبه در تذکری شفاهی به وزیر اقتصاد گفت: «چرا به وضعیت بورس رسیدگی نمی‌کنید؟ هر چه سریعتر در این باره تدبیر انجام دهید.»

سعید اسلامی، عضو شورای عالی بورس، روز دوشنبه به ایلنا گفت: «جلسه شورای عالی فردا برگزار می‌شود و تصمیمی هم برای تشکیل بازار برتر با دامنه نوسان ۱۰ درصد نگرفته‌ایم.»

او درباره دلایل افت شاخص بورس تهران گفت: «در چند روز اخیر شاهد خروج نقدینگی از این بازار به دلیل ریزش‌های متوالی شاخص بودیم که بخشی از این ریزش‌ها، واکنش به کاهش احتمالی قیمت ارز است.»

در ماه‌های اخیر سهامداران زیان‌دیده بازار بورس تهران بارها در اعتراض به بی‌ثباتی در این بازار مقابل ساختمان بورس تجمع کرده‌اند.

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی، پیشتر بازار بورس را یک موضوع «امنیتی» خوانده و نسبت به زدوبند شرکت‌های وابسته به دولت و نهادهای دیگر بر تاثیر بر سهام بورس هشدار داده بود.

همچنین پیش از این، شماری از کارشناسان اقتصادی با اشاره به حبابی بودن برخی سهم‌ها یا حتی حبابی بودن بورس، پیامدهای ترکیدن این حباب را پیش‌بینی کرده بودند./


https://www.asianews.ir/u/1Zr
اخبار مرتبط
همانطور که پیش‌بینی می‌شد معاملات امروز با فشار عرضه همراه بود و شاخص کل بیش از ۳ درصد ریزش کرد، اما دلیل ریزش بورس چیست؟ بورس مثبت می‌شود؟ به عقیده برخی کارشناسان کاهش قیمت دلار و از طرفی جو منفی و بی‌اعتمادی حاکم بر بازار سرمایه از دلایل اصلی ریزش بورس محسوب می‌شوند
خالص سفارشات فروش سهام در بورس امروز از رقم دو هزار و ۵۷۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت سرمایه‌گذاری‌ها بیش از سایرین بود و همچنین سهام وتوصا ۱۵۵میلیارد تومان سفارش فروش داشت.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران تا کنون ۱.۵درصد افت داشت همچنین شاخص هم‌وزن ۰.۴درصد نزول کرد.
ادامه نوسان و کاهش بورس باعث شد شاخص کل روز شنبه برای بار دوم طی 6 ماه گذشته تا کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد کاهش یابد؛ در حالی که این شاخص روز گذشته مجددا به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بازگشت و باعث شد نگاه ها دوباره به این بازار بازگردد. در این راستا یک تحلیلگر بازار سرمایه ضمن بررسی وضعیت سیاسی و اقتصادی شروط صعود دوباره بورس را تشریح کرده است.
گروهی از سهام‌داران بازار بورس تهران با تجمع مقابل سازمان بورس شعار «‌مرگ بر مفسد اقتصادی» سر دادند. همچنین عکس‌هایی نیز از پرتاب تخم مرغ به ساختمان بورس منتشر شده است.
روند کاهشی ارزش سهام عدالت در هفته گذشته ادامه داشت و با تصمیم جدید وزیر صمت، این روند شدت هم گرفت؛ به طوریکه ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۳۲ هزار تومانی در روز شنبه (۱۳ دی ماه) ۱۱ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان بود که این رقم در روز چهارشنبه (۱۷ دی ماه) تا ۱۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان کاهش یافت. یکی از دلایل این کاهش، تاثیر تصمیم اخیر بر روند کاهشی سهم فولاد و تاثیر روند کاهشی سهم فولاد به عنوان سهم لیدر، بر دیگر سهم هاست.
با شروع معاملات امروز بازار سهام تقاضا به نمادهای شاخص‌ساز بازگشت و شاخص کل در نیم ساعت ابتدایی معاملات حدود ۱۰ هزار واحد رشد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید