صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۱
کد خبر: 3575
گزارشگر: 213
۱۸۳۹
۰
۰
۱
در ادامه بی توجهی دولت به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی

اعلام مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی برای پایان سال/دولت باید خواسته های بازنشستگان را اجرا کند

اعلام مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی برای پایان سال/دولت باید خواسته های بازنشستگان را اجرا کند
بازنشستگان کارگری خواسته‌های خود را در نُه گروه طبقه‌بندی کرده و معتقدند؛ باید دولت در روزهای پایانی سال به مطالبات بازنشستگان توجه کند؛ در شرایط فعلی بازنشستگان خواستار توجه دولتی‌ها و نمایندگان مجلس به این خواسته‌ها در روزهای پایانی سال هستند و می‌گویند در لایحه بودجه سال بعد و در مذاکرات مزدی بایستی مطالبات بازنشستگان مدنظر قرار بگیرد.

به گزارش آسیانیوز، بازنشستگان کارگری خواسته‌های خود را در نُه گروه طبقه‌بندی کرده و معتقدند؛ باید دولت در روزهای پایانی سال به مطالبات بازنشستگان توجه کند.

به نقل از ایلنا، جمعی از بازنشستگان کارگری مطالبات اصلی خود را در نُه گروه دسته‌بندی کردند.

شرح این مطالبات در ادامه آمده است: 

با توجه به شروع جلسات شورای عالی کار در خصوص افزایش حقوق کارگران، بازنشستگان تامین اجتماعی از مسئولین ذیربط، درخواست داریم هر چه سریعتر ترتیبی اتخاذ فرمایند تا نظر بازنشستگان هم در تعیین حداقل مزد تامین گردد.

از آنجا که سازمان تامین اجتماعی مطابق ماده۹۶ قانون تامین اجتماعی، موظف به افزایش و ترمیم عقب‌ماندگی حقوق بازنشستگان برابر با نرخ تورم است، در این زمینه اقدام عاجل صورت پذیرد.

پیگیری اجرای دقیق متناسب‌سازی از طرف سازمان تامین اجتماعی مطابق بند (ب) ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی انجام پذیرد.

سازمان تامین اجتماعی طبق ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی مسئول تامین درمان کامل بازنشستگان بیمه‌پرد از اجباری به طور مستقیم می‌باشد. لذا این مورد هم مدنظر و اجرایی شود.

پیگیری در خصوص دریافت مزایای شغلی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی متناسب با شاغلین هم در دستور کار قرار گیرد.

 

بازنشستگان

نسبت به رفع تبعیض بین بازنشستگان همکار سازمان تامین اجتماعی و غیرهمکار اقدام و پیگیر برداشتن اینگونه تبعیضات و رفع‌ آن در سازمان باشید.

همانطور که مطلعید سازمان تامین اجتماعی مسئول اجرای وظایف حمایتی و دولتی از گروه‌های حمایتی نمی‌باشد و باید هزینه‌های حمایتی از گروه‌های حمایتی را از دولت اخذ نماید و نباید از دسترنج بازنشستگان و شاغلان بیمه‌پرداز اجباری برای گروه‌های حمایتی هزینه گردد. لذا لازم است از این گونه اهمال‌کاری‌ها جلوگیری شود.

تلاش در خصوص اصلاح اساسنامه سازمان تامین اجتماعی انجام و ارکان سازمان تامین اجتماعی، بر اساس سه‌جانبه‌گرایی در دستور کار قرار گیرد.

ما خواهان پرداخت عیدی برابر با شاغلین به بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی هستیم.

در این شرایط، بازنشستگان خواستار توجه دولتی‌ها و نمایندگان مجلس به این خواسته‌ها در روزهای پایانی سال هستند و می‌گویند در لایحه بودجه سال بعد و در مذاکرات مزدی بایستی مطالبات بازنشستگان مدنظر قرار بگیرد./

https://www.asianews.ir/u/1ZR
اخبار مرتبط
حذف یا ادامه تخصیص و تامین ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی این روزها در صدر اخبار اقتصادی است؛ از یکسو کمیسیون تلفیق از تصمیم برای حذف این ارز و تعیین نرخ ۱۷۵۰۰ تومان به عنوان تک نرخی شدن دلار خبر می‌دهد؛ در حالی که فعالان بازنشستگان تامین اجتماعی معتقدند تک نرخی شدن قیمت ارز سبب کوچک شدن سفره کارگران می‌شود و آثار جبران ناپذیری فراوانی به بار می‌آورد, و اگر قیمت ارز تک نرخ شود باید دستمزد بازنشستگان ۶۰۰ برابر شود.
اخباری مبنی بر احتمال حذف پاداش پایان خدمت بازنشستگان نهادهای دولتی، به نگرانی بازنشستگانی که در آستانه بازنشستگی قرار گرفته اند، دامن زده است و موجبات تشویش بیشتر دل مشغولی های این قشر درباره وضعیت درآمدی و آینده مالی و معیشتی ایشان را فراهم آورده است.
بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار پرداخت عیدی کارگری در ماه های پایانی سال هستند؛ در حالی که این دسته از شهروندان و هموطنان می گویند هنگام پایان سال و پرداخت عیدی که می‌رسیم، ما را «کارمند دولت» به حساب می‌آورند و اندازه کارمندان (تقریباً نصف کارگران) به ما عیدی می‌دهند؛ اگر کارمند دولت هستیم چرا اندازه بازنشستگان کشوری، مستمری نمی‌گیریم؛ اگر کارگر هستیم، چرا اندازه کارگران شاغل، عیدی نمی‌گیریم؟!
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت:‌ با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید طرح‌های معیشتی برای حمایت از افرادی که نیازمند پشتیبانی هستند در نظر گرفته شود.در شرایط التهاب اقتصادی تعیین نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان توسط مجلس ما را به راهبرد معینی برای آینده بازارها و اقتصاد نمی‌رساند مگر آنکه مولفه‌های اثرگذار در اقتصاد مانند پارامترهای سیاسی که بسیار تعیین‌کننده است از شرایط التهابی به پایدار برسد.
با استناد به آنچه مراکز رسمی آماری از بودجه خانوارهای کشور منتشر کرده‌اند، میانگین درآمد خانوار شهری در سال ۹۸ بالغ بر ۵۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و به‌ طور میانگین نیز ۴۷ میلیون و ۴۳۷ هزار تومان هزینه داشته‌اند. در سال گذشته درآمد روستاییان نیز حدود 29 میلیون و 702 هزار تومان بوده؛ در حالی که کارشناسان معتقدند تضعیف قدرت خرید و جهش تورم به‌ خصوص پس از بازگشت تحریم‌ها آن‌قدر شدید بوده که افزایش دستمزدها تاثیر چندانی بر سبد مصرفی و معیشتی افراد نداشته باشند.
امروز بار دیگر بازنشستگان کارگری در مقابل مجلس تجمع کردند و خواسته آنان رسیدگی به مطالبات قانونی برای افزایش مستمری‌ها به اندازه خط فقر و اصلاح همسان‌سازی بر اساس قانون و همچنین ارائه خدمات درمانی رایگان به بازنشستگان است.
بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضات و اجتماعات اخیر مقابل سازمان و ادارات تامین اجتماعی سراسر کشور در بیانیه‌ای خواسته‌های خود را در ۱۰ بند مطرح کردند.
بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در 11 شهر ایران تجمع کردند و ضمن اعتراض به بدهی دولت به این سازمان و مشکلات معیشتی، گروهی از آنان نیز خواستار استعفای رییس سازمان تامین اجتماعی شدند.
یک فعال کارگری معتقد است اگر چارچوب ماده ۴۱ قانون کار به درستی اجرا و متناسب با شرایط اقتصادی کشور برای کارگران مزد تعریف شود، در افزایش قدرت خرید و کاهش هزینه های زندگی آنها اثرگذار است؛ در حالی است که بیشترین هزینه سبد معیشت کارگران را مسکن و اجاره بها به خود اختصاص داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید