صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۹
کد خبر: 3590
گزارشگر: 213
۱۷۳۹
۰
۰
۲
وضعیت بازارهای سرمایه در ایام اخیر

تضرر همه بازارهای مالی ایران در دی ماه/بورس زیان بارترین شد!

تضرر همه بازارهای مالی ایران در دی ماه/بورس زیان بارترین شد!
در دی ماه بازدهی همه بازارها منفی شد و در بازار ارز، قیمت دلار طی یک ماه ۱۶.۵ و یورو ۱۶.۸درصد کاهش یافت.

 در دی ماه بازدهی همه بازارها منفی شد. در بازار ارز، قیمت دلار طی یک ماه ۱۶.۵ و یورو ۱۶.۸درصد کاهش یافت.

به نقل از اقتصاد آنلاین، به همین ترتیب قیمت‌ها در بازار طلا هم افت کرد؛ بازدهی طلا در این مدت به منفی ۱۴ و سکه منفی ۱۴.۲درصد رسید.
شاخص بورس هم ۲۰درصد سقوط کرد و بازار سرمایه زیان‌‌ده‌ترین بازار دی ماه شد.

جدول

 


https://www.asianews.ir/u/205
اخبار مرتبط
مدیر روابط عمومی سازمان بورس در مصاحبه ای از استعفا حسن قالیباف اصل خبر داده است ؛ این در حالی است که اعتراض مالباختگان و سهامداران بازار سرمایه مقایل ساختمان بورس امروز نیز ادامه داشته است و معترضان علیه سیاست های دولت شعارهایی سر داده اند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای اخیر و با گذر شاخص کل بورس از حمایت روانی یک میلیون و ۲۱۱ هزار واحدی که در دور قبلی نزول قیمت‌ها به ثبت رسیده بود، افراد بیشتری متقاعد شده‌اند که بازار سرمایه امن نیست. حقیقت امر هم همین است. بالاخره نوبتی هم که باید پس از چند سال عقب‌نشینی پی‌درپی حالا نوبت ریال نحیف ایرانی است که نسبت به سایر دارایی‌ها اندکی عرض‌اندام کند.
رییس مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی صبح امروز خود گفت:اعتبارات دستگاه‌های اجرایی دولت، رشد بی‌سابقه‌ای داشته چنانکه برخی دستگاه‌ها، بیش از صد درصد رشد داشته اند. پرسش مهم اینجاست چرا وقتی هزینه های زندگی مردم چند برابر شده و باید اتفاقا دستگاه های دولتی صرفه جویی کنند، اینقدر آسوده ریخت و پاش کردند؟
افت شدید شاخص بازار بورس تهران همچنان ادامه دارد و شاخص این بورس امروز؛ دوشنبه 29 دی حدود ۳۷ هزار واحد سقوط کرد؛در این حال همزمان گروهی از سهامداران متضرر در این بازار با تجمع مقابل ساختمان بورس شعارهایی از جمله «‌پول ما رو دزدیدن دارن باهاش پز میدن» و «‌مرگ بر مفسد اقتصادی» سر دادند.
همانطور که پیش‌بینی می‌شد معاملات امروز با فشار عرضه همراه بود و شاخص کل بیش از ۳ درصد ریزش کرد، اما دلیل ریزش بورس چیست؟ بورس مثبت می‌شود؟ به عقیده برخی کارشناسان کاهش قیمت دلار و از طرفی جو منفی و بی‌اعتمادی حاکم بر بازار سرمایه از دلایل اصلی ریزش بورس محسوب می‌شوند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید