صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۲
کد خبر: 3592
گزارشگر: 213
۱۰۹۹
۰
۱
۳
براساس نتایج تحقیقات:

فایزر بر ویروس جهش یافته اثر گذاشت

فایزر بر ویروس جهش یافته اثر گذاشت
بر اساس یک تحقیق جدید، واکسن کرونای تولید شده توسط شرکت‌های فایزر و بیون‌تک، بر گونه جهش‌یافته ویروس که در بریتانیا شناسایی‌ شده نیز موثر است.

بر اساس یک تحقیق جدید، واکسن کرونای تولید شده توسط شرکت‌های فایزر و بیون‌تک، بر گونه جهش‌یافته ویروس که در بریتانیا شناسایی‌ شده نیز موثر است.

به گزارش بلومبرگ، همانند آزمایش پیشین بخش پزشکی دانشگاه تگزاس، این نتایج نشان می‌دهد که پادتن ساخته‌شده در بدن افراد واکسینه‌شده، می‌تواند ویروس جهش‌یافته را خنثی کند.

ویروس کرونا

با این حال، برخلاف آزمایش پیشین که بر روی یک گونه جهش‌یافته متمرکز شده بود، در این آزمایش پادتن تولید شده با واکسن بر روی ده ویروس جهش‌یافته آزمایش شد.

با وجود نتایج امیدوارکننده، اما هنوز محققان به آزمایش بر روی گونه جدید جهش‌یافته و بررسی ضرورت تغییرات در واکسن‌های کرونا ادامه می‌دهند.

با این حال، یک تحقیق جداگانه درباره گونه جهش‌یافته مشاهده‌شده در آفریقای جنوبی نگرانی‌هایی به وجود آورده است.

محققان در این آزمایش دریافته‌اند که پادتن نیمی از یک گروه که پیشتر به کرونا مبتلا شده بودند، قادر نیست با این ویروس جهش‌یافته مقابله کند./

https://www.asianews.ir/u/207
اخبار مرتبط
پاپ فرانسیس،‌ رهبر کاتولیک‌های جهان، ضمن تاکید بر تزریق واکسن کرونا این اقدام را یک «انتخاب اخلاقی» برای قمار نکردن با جان خود و دیگران خواند.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز گفت: هر کالایی که با برچسب واکسن کرونا و آنفلوآنزا در بازار سیاه یا فضای مجازی به فروش رسید، تقلبی است.
دبیرکل سازمان بهداشت جهانی، از اقدام حکومت پکن در عدم صدور مجوز برای ورود کارشناسان این سازمان به چین برای تحقیق درباره منشا ویروس کرونا ابراز تاسف کرده است.
در هفته‌های گذشته و پس از آغاز واکسیناسیون عمومی و جهانی با واکسن‌های شرکت آمریکایی فایزر در اغلب کشورها، مسوولان ایرانی با این سوال مردم و افکار عمومی مواجه شدند که چرا جمهوری اسلامی ایران این واکسن‌ها را نخریده است؛ این در حالی است که همزمان با ساخت واکسن ایرانی کرونا برخی رسانه ها به واکسن فایزر انتقاداتی وارد کردند.
رییس جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرد این سازمان از سوی وزارت بهداشت مامور شده تا یک میلیون دوز واکسن کرونا از چین خریداری کند. این در حالی است که رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوییس تاکید کرده واکسن‌هایی که ایران خواهد خرید از چین و روسیه نخواهد بود.
در حالی که هنوز برند واکسن کرونای خریداری‌شده توسط ایران مشخص نشده، رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد که این سازمان واکسن کرونای چینی خریداری خواهد کرد؛ در حالی است که واکسن های تایید شده تا 90 و 95 درصد از سوی اغلب کشورهای جهان، شامل واکسن چینی نیست.
درحالی که کاربران پنج‌شنبه شب برای دومین بار در چند روز گذشته در کارزاری توییتری هشتگ #واکسن_بخرید را به ترند اول ایران تبدیل کردند، رییس کل بانک مرکزی، تایید کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا(اوفک) تاکنون دست‌کم دو مجوز انتقال پول برای ایران به منظور خرید واکسن کرونا صادر کرده است و مجوز اول را مسوولان به دلایلی نپذیرفته‌ بودند.
رئیس بانک مرکزی ایران امروز پنج‌شنبه در پیامی اینستاگرامی خبر داد که مشکل خرید واکسن کرونا برای کشور رفع شده و واکسن‌ها «در اسرع وقت» به ایران انتقال خواهد یافت؛ این در حالی است این مقام دولتی نه زمان مشخص واردات واکسن را ارائه کرده و نه درباره نوع واکسن جزییاتی را ارایه کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید