صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۲:۰۸
کد خبر: 3593
گزارشگر: 213
۱۴۱۳
۰
۰
۳
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی

هدایت امپراتوری های جهان با ادویه!

هدایت امپراتوری های جهان با ادویه!
تجارت ادویه صدها سال است که امپراتوری های جهانی را هدایت می کند. ادویه جات در برهه های خاصی از تاریخ ارزشی معادل طلا برای تاجران داشته اند و برای مدت طولانی، بسیاری از مردم تصور می کردند که ادویه ها تنها روشی عالی برای افزودن طعم منحصر به فرد و لذت بخش به غذاها هستند. اما امروزه ادویه جات گیاهان دارویی بی نظیری هستند که تاثیرات اعجاب انگیزی بر سلامتی بشر دارند و حتی می تواندد جایگزین خوبی برای بسیاری از داروهای شیمیایی باشند.

تجارت ادویه صدها سال است که امپراتوری های جهانی را هدایت می کند. ادویه جات در برهه های خاصی از تاریخ ارزشی معادل طلا برای تاجران داشته اند و برای مدت طولانی، بسیاری از مردم تصور می کردند که ادویه ها تنها روشی عالی برای افزودن طعم منحصر به فرد و لذت بخش به غذاها هستند. اما امروزه ادویه جات گیاهان د ارویی بی نظیری هستند که تاثیرات اعجاب انگیزی بر سلامتی بشر دارند و حتی می تواندد جایگزین خوبی برای بسیاری از داروهای شیمیایی باشند.

ادویه جات منبع غنی و بی نظیر ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند و اگر طبق یک الگوی درست و مشخص و مستمر در برنامه غذایی روزانه قرار گیرند می توانند تاثیرات شگفت انگیزی بر سلامتی و حتی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها داشته باشند.شاید کمتر کسی زردچوبه را که ما به سادگی به عنوان طعم دهنده در پخت بسیاری از غذاهای روزانه استفاده می کنم به عنوان یک داروی گیاهی شگفت انگیز بشناسد.

زردچوبه یک آنتی بیوتیک طبیعی است. گیاهی است از خانواده زنجبیل و یکی از پرکاربردترین ادویه جات به شمار می رود. در پزشکی سنتی هند و چین زردچوبه به عنوان یک دارو استفاده می شده است.
ماده اصلی فعال موجود در زردچوبه پلی فنلی بنام کورکومین (Curcumin) است که عامل رنگ زرد زردچوبه و ماده دارویی اصلی آن است. زردچوبه یک منبع عالی منگنز و آهن و یک منبع خوب ویتامین B ، فیبر، مس و پتاسیم می باشد.زردچوبه بدلیل خصوصیات آنتی اکسیدانی یکی از موثرترین مواد جهت جلوگیری از سرطانی شدن سلول های بدن است.

عکس

کپسول زردچوبه حاوی ماده‌ای به نام لیپو پلی ساخارید است که به تحریک سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. عوامل ضدباکتری، ضدقارچ و ضدویروس زردچوبه نیز سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. با داشتن اثر آنتی اکسیدانی قویتر از ویتامین C و E یک سیستم ایمنی قوی احتمال ابتلا به سرماخوردگی، آنفلوانزا و سرفه کمتر خواهد شد. اگر به هر یک از این بیماری‌ها مبتلا شدید، یک‌بار در روز یک قاشق چای‌خوری زردچوبه به یک لیوان شیر گرم مخلوط کرده و میل کنید.کپسول زردچوبه برای حفظ وزن سالم بسیار مفید است. ایجاد یا پیشرفت بیماری آلزایمر را نیز کاهش دهد.کپسول زردچوبه نوعی پاک‌کننده طبیعی کبد به شمار می‌رود.

برای مصرف دارویی ، می توان آن را در کپسول های پانصد میلی گرمی ژلاتینی که در داروخانه ها به فروش می رسند، پُر نموده و استفاده کرد.میزان مصرف زردچوبه به عنوان دارویی تا روزی 3 تا 4 گرم برای اشخاص بالغ بلامانع می باشد. اگر تهیه کپسول براتون مشکل است می توانید یک سوم قاشق چایخوری زردچوبه را با آب ولرم حل کنید../


مهدی کریمی تفرشی
https://www.asianews.ir/u/208
اخبار مرتبط
کشور ما به لحاظ جغرافیایی، ترانزیتی و موقعیت استراتژیک منطقه ای شرایط فوق العاده ای دارد که می تواند از مزیت های مهم ما در تجارت خارجی باشد که باید از این موقعیت بی نظیر بهره برد و یکی از عمده مشکلاتی که در ایران وجود دارد این است که بدون شناخت کافی وارد بازارها می‌شویم و همین امر سبب می شود که واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب دیده و در رقابت با سایر رقبا با روبه‌رو می‌شوند.
تولید و مصرف شکلات در ایران نیز همچون بسیاری از کشورها سابقه‌ای چندان طولانی ندارد اولین کارخانه شکلات سازی در ایران حدود ۶۰ سال پیش در تبریز راه‌اندازی شد. صنایع شیرینی و شکلات در گروه صنایع جدیدی هستند که از آغاز فعالیت آنها در ایران سال‌های زیادی نمی‌گذرد اما این صنعت با توجه به استقبال مصرف‌کنندگان در بازار، استفاده از فناوری‌های روز در بخش تولید و همچنین نیاز کشورهای همسایه به تامین این محصولات جایگاه خوبی را در بخش تولید و صادرات غیرنفتی کشور به خود اختصاص داده است.
براساس آمارهای جهانی ارزش بازار محصولات شیرینی و شکلات در منطقه خاورمیانه و آسیای میانه ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده که سهم ایران از این بازار ۵ درصد است و با توجه به ظرفیت های خالی این رقم می تواند تا ۲۰ درصد نیز افزایش یابد و براساس آمارهای رسمی چهارمین ارزش افزوده را در بین صنایع غذایی کشور داشته است؛ این در حالی است که نبود نقدینگی، سرمایه در گردش و رکود حاکم بر جامعه از مشکلات اصلی تولیدکنندگان شکلات در ایران محسوب می شود.
سرعت زیاد، مشغله‌های اجتماعی و تراکم زمانی مردم باعث شده تا بازار غذاهای آماده و نیمه آماده رونق داشته باشد. امروز الگوی مصرف غذا در جهان رو به تغییر است و تمایل به مصرف غذاهایی که به سرعت آماده می‌شوند اهمیت یافته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید