صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۳
کد خبر: 3598
گزارشگر: 2
۱۱۳۱
۰
۰
۶
استانبول، شهر گردش‌پذیر

موزه هنر مدرن استانبول

موزه هنر مدرن استانبول
شاید شما هم ازآن‌دسته افرادی باشید که استانبول را با مساجد و بناهای تاریخی و خیابان‌های سنگفرش زیبایش می‌شناسند. بدون‌شک جنبه تاریخی شهر زیبای استانبول و بناها و آثار بی‌نظیر تاریخی آن، یکی از علت‌های اصلی انتخاب تور استانبول برای سفری ماجراجویانه در قلب زیبایی‌های طبیعی این شهر مدرن توسط گردشگران داخلی و خارجی محسوب ‌می‌شود.

شاید شما هم ازآن‌دسته افرادی باشید که استانبول را با مساجد و بناهای تاریخی و خیابان‌های سنگفرش زیبایش می‌شناسند. بدون‌شک جنبه تاریخی شهر زیبای استانبول و بناها و آثار بی‌نظیر تاریخی آن، یکی از علت‌های اصلی انتخاب تور استانبول برای سفری ماجراجویانه در قلب زیبایی‌های طبیعی این شهر مدرن توسط گردشگران داخلی و خارجی محسوب ‌می‌شود. استانبول از معدود شهرهای گردش‌پذیر است که حتی بدون جاذبه‌های تاریخی، لذت وصف‌ناپذیری را برای مسافران به‌ارمغان ‌می‌آورد. اگر هتل استانبول که برای اسکان خود انتخاب می‌کنید، به آثار تاریخی شهر نزدیک نباشد، با قدم‌زدن در خیابان‌های شهر و معاشرت با مردم ترکیه و نوشیدن قهوه ترک در کافه‌های دل‌پذیر، می‌توانید تلفیقی جذاب از زندگی کلاسیک و مدرنیته را مشاهده کرده و هوای مدیترانه‌ای بندر را به ریه‌های‌تان وارد کنید. شهرت استانبول فقط به‌خاطر جاذبه‌های گردشگری برجای‌مانده از گذشتگان یا به‌دلیل قرارگرفتن میان دو قاره آسیا و اروپا نیست؛ بلکه تلاش ستودنی استانبول برای مطرح‌کردن خود در عرصه‌های گوناگون بین‌المللی، هنرمندان و جهان‌گردان بسیاری را از سراسر دنیا برای تماشای فستیوال‌های هنری و... به این منطقه جذب می‌کند. درحقیقت با رزرو بلیط هواپیما استانبول می‌توانید علاوه‌بر گشت‌وگذار در تاریخ غنی این شهر، با حضور در پاتوق‌های هنری مانند کافه واقع‌در موزه هنر مدرن، با افراد بزرگ و مطرح دنیا در زمینه‌های مختلف دیدار کنید. درادامه این مطلب قصد داریم موزه هنر مدرن استانبول را به شما معرفی کنیم.

هنرهای مدرن

تا پیش‌از قرن ۱۹ میلادی آثار هنرمندان به‌ویژه نقاشان بیشتر به طرح‌هایی از اسطوره‌ها و قدرتمندان جهان محدود بود. با آغاز انقلاب صنعتی و حرکت جامعه به‌سمت نوگرایی، میل به مدرنیته به‌تدریج در آثار هنری هم به‌چشم‌ می‌خورد. تمایل به‌تصویرکشیدن طبیعت و استفاده از نمادهای مختلف برای بیان مفاهیم ذهنی، سبک جدیدی از هنر را به‌وجود آورد که به هنر مدرن شهرت پیدا کرد. اختراع دوربین عکاسی و ظهور این رشته هنری جدید، کمک بزرگی به ارتقای مدرنیسم کرد. امروزه هنر مدرن شاخه‌های زیادی پیداکرده که از میان آن‌ها می‌توان به سبک‌های نئوامپرسیونیسم، کوبیسم، اکسپرسیونیسم و... اشاره کرد.
ترکیه قرن ۱۹ نیز از این انقلاب هنری جدا نماند و هنرمندان زیادی در دوران امپراتوری عثمانی با استفاده از قواعد نقاشی مدرن به خلق آثار جدید پرداختند. گرایش به هنرهای مدرن در ترکیه به همین نقطه ختم نشد و عثمان حمدی با تاسیس آکادمی هنرهای زیبا در استانبول قدمی جدی برای رشد این سبک هنری برداشت. هنرمندانی که در آن دوران تنگه بسفر را به‌سبک امپرسیونیسم، یکی از سبک‌های نقاشی مدرن، نقاشی کردند، از شاگردان تربیت‌یافته در همین دانشکده بودند. موزه هنر مدرن استانبول محفلی برای بررسی سیر هنر معاصر بوده و آثار مدرن زیادی را از هنرمندان داخلی و خارجی به‌نمایش می‌گذارد. خرید بلیط هواپیما استانبول و سفر با تور استانبول فرصت مناسبی است تا از نمایشگاه‌ بین‌المللی در زمینه هنرهای معاصر بازدید کنید.

موزه هنر مدرن

 

بورس لباس مجلسی

 

در سال ۱۹۸۷ میلادی ترکیه برای اولین‌بار نمایشگاهی بین‌المللی در زمینه هنرهای معاصر برگزار کرد که اکنون با نام نمایشگاه بین‌المللی دوسالانه استانبول از هنردوستان کشورهای مختلف پذیرایی می‌کند. مکان برگزاری این نمایشگاه سالن هشت هزار مترمربعی گمرک بود که آکادمی هنرهای زیبای معمار سینان کنار آن قرار دارد. در سال ۲۰۰۳ این نمایشگاه دوسالانه به اوج شهرت خود رسید. رجب‌طیب‌اردوغان دستور داد تا سالن گمرک را به موزه‌ای دائمی برای نمایش آثار هنری مدرن تبدیل کنند و درنهایت این موزه با تاسیس رسمی خود در سال ۲۰۰۴ اتفاق مهمی را برای معرفی هنرمندان معاصر ترکیه و آثارشان به جهانیان رقم‌ زد. در ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی مکان موزه به‌طور موقت به محله بی‌اوغلو منتقل شد تا بعد از اتمام ساختمان موزه، به محله کاراکوی تغییر مکان دهد. با رزرو هتل استانبول قبل از سفر، از نزدیکی محل اسکان خود به این موزه بی‌نظیر و دیدنی‌های اطراف آن، اطمینان پیدا کنید.

بیشتر بخوانید : بورس لباس مجلسی در استانبول

بسیاری از افراد علاقه‌مند به سبک‌های هنری معاصر، تور استانبول را برای سفر به یکی از بزرگ‌ترین محافل هنری اروپا و آسیا برمی‌گزینند. مجسمه‌سازی، عکاسی، نقاشی و... نمونه‌هایی از رشته‌های هنری متنوعی است که موزه هنر مدرن استانبول آثار هنرمندان برجسته در این شاخه‌ها را برای عموم مردم به‌نمایش می‌گذارد.‌ با انتخاب هتل استانبول اطراف این موزه می‌توانید به‌تماشای مکان‌های دیدنی نزدیک آن مانند کاخ توپکاپی و تنگه چشم‌نواز بسفر هم بپردازید.
موزه هنر مدرن قسمت‌های متنوعی ازجمله گالری، کتابخانه، سینما، کافه و رستوران دارد. کتابخانه بزرگ موزه با بیشتر از ۱۱ هزار نسخه کتاب در زمینه‌های تاریخ هنر معاصر، معماری، هنرهای تجسمی و... درخدمت محققان ترک‌زبان و خارجی قرار دارد. سینمای این موزه یکی از فعال‌ترین سینماهای استانبول بوده که به‌مرور آثار کارگردانان معروف ترک و منتخب آثار برنده اسکار در هر سال می‌بپردازد. برگزاری نشست‌هایی به‌منظور گفت‌وگو پیرامون آثار سینمایی با حضور کارگردانان، یکی‌از جذاب‌ترین بخش‌های فعالیت سینمای موزه هنر مدرن به‌شمار می‌رود. موزه با دو بخش مربوط به نمایشگاه‌های موقتی و دائمی بازدیدکنندگان را همراهی می‌کند. نمایشگاه‌های موقتی در طبقه همکف همراه نمایشگاه‌های بین‌المللی میزبان افراد زیادی در همه ایام سال است. در طبقه اول هم نمایشگاهی دائمی در تالار اصلی این طبقه وجود دارد که محتواهای متنوع و متغیری را برای علاقه‌مندان آماده می‌کند. موزه هنر مدرن استانبول اغلب اوقات بازدیدکنندگان زیادی دارد. اگر می‌خواهید برای بازدید از این موزه در فرصتی مناسب و دور از هیاهو، بلیط هواپیما استانبول تهیه کنید، بهار و ماه آخر تابستان که ورود گردشگر به استانبول کم می‌شود، زمان مناسبی به‌نظر می‌رسد.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/20f
اخبار مرتبط
«شب عروس» یا «شب عرس» به شب درگذشت مولانا جلال‌الدین محمد بلخی گفته می‌شود و مراسم گرامیداشت هفتصدوچهل‌وهفتمین سالگرد درگذشت مولانا، عارف و شاعر فارسی‌زبان، موسوم به «شب عرس» در قونیه بر سر مزار وی برگزار ‌شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید