صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۲
کد خبر: 3607
گزارشگر: 213
۸۳۰
۱
۰
۴
وضعیت طلب ایران از کشور همسایه

بدهی عراق به ایران؛ پولی که امکان انتقالش نیست

بدهی عراق به ایران؛ پولی که امکان انتقالش نیست
طبق توضیحات رئیس شورای مشورتی عراق، مبلغ استقراض عراق بالغ بر 90 میلیارد دلار است و علاوه بر آن این کشور شش میلیارد دلار به ایران و سه میلیارد دلار به ترکیه مقروض است.

طبق توضیحات رئیس شورای مشورتی عراق، مبلغ استقراض عراق بالغ بر 90 میلیارد دلار است و علاوه بر آن این کشور شش میلیارد دلار به ایران و سه میلیارد دلار به ترکیه مقروض است.

فرهاد علاء الدین رئیس شورای مشورتی عراق طی پستی در توئیتر تایید کرد که دولت این کشور از صندوق بین‌المللی پول کمک فوری درخواست کرده است وی نوشت:. مجموع مبلغ استقراض عراق بالغ بر ۹۰ میلیارد دلار خواهد شد. علاوه بر آن شش میلیارد دلار به ایران و سه میلیارد دلار به ترکیه مقروض است.

«فرهاد علاء الدین» رئیس شورای مشورتی عراق طی پستی در توئیتر تایید کرد که دولت این کشور از صندوق بین‌المللی پول کمک فوری درخواست کرده است.

وی نوشت که دولت عراق، شش میلیارد دلار تحت عنوان سازوکار تامین مالی سریع از صندوق بین‌المللی پول درخواست می‌کند و احتمالا چهار میلیارد دیگر تحت عنوان برنامه‌های دیگر درخواست می‌کند. در این صورت مجموع مبلغ استقراض عراق بالغ بر 90 میلیارد دلار خواهد شد. علاوه بر آن شش میلیارد دلار به ایران و سه میلیارد دلار به ترکیه مقروض است.

علاء الدین در ادامه نوشت: نیروهای سیاسی چه زمانی از خواب بیدار خواهند شد و برای توقف خونریزی اقدام خواهند کرد؟

به نقل از جماران، علی علاوی، وزیر دارایی عراق نیز دیروز اعلام کرد که بغداد برای دریافت استقراضی به ارزش شش میلیارد دلار با صندوق بین‌المللی پول مذاکره می‌کند.

صندوق بین المللی پول
وی گفت که به محض موافقت پارلمان با لایحه بودجه، عراق می‌تواند درخواست دریافت دو میلیارد دلار به عنوان کمک مالی فوری برای اقتصادهای آسیب دیده از بحران کرونا از صندوق بین المللی پول را طرح کند. بغداد همچنین می‌تواند چهار میلیارد دلار دیگر به صورت وام‌های کم‌بهره تحت عنوان استفاده در مسیر اصلاحات دولت درخواست کند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک نماینده صندوق بین المللی پول، مذاکره در این‌ خصوص را تایید کرد و نوشت که دولت عراق کمک فوری در چارچوب «سازوکار تأمین مالی سریع» را خواستار شده است./


https://www.asianews.ir/u/20m
اخبار مرتبط
دولت عراق با امضای قراردادی با ارزش دو میلیارد و ۶۲۵ میلیون دلار ساخت نخستین فاز از بندر بارگذاری کالاهای فاو در جنوب کشور را به شرکت مهندسی و ساخت‌وساز دوو داده است
سخنگوی وزارت برق عراق می‌گوید٬ ایران پذیرفته است تا در قبال دریافت بخشی از طلب شش میلیارد دلاری خود از دولت عراق، روند عادی صادرات گاز به این کشور را از روز چهارشنبه از سر گیرد.
بانک مرکزی عراق می‌گوید آزادسازی پول‌ھای بلوکه‌شده ایران در بانک‌ھای این کشور کار چندان آسانی نیست.
سازمان غذا و داروی ایران اعلام کرد که ۱۹ کامیون داروی قاچاق که در عراق کشف شده ایرانی نبوده و متعلق به یکی دیگر از کشورهای همسایه است؛ در حالی که روز گذشته مشاور وزیر بهداشت گفت که این داروها از داروخانه خریداری شده است و همچنین دستگاه اطلاعاتی ارتش عراق با صدور اطلاعیه اعلام کرد یک محموله قاچاق شامل صدها هزار قلم دارو با ۱۹ کامیون و ارزش صدها هزار دلار از مرز ایران را خنثی و کشف کرده است.
با ادامه بحران افزایش قیمت ارز در ایران، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی به منظور آزادسازی منابع ارزی ایران به عراق سفر کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Jowad
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
0
0
0

پذیرش صلاحیت قضایی انگلیس-ساکسون در عراق به ضرر استراتژیک برای منافع ایران منجر خواهد شد به همین دلیل است که اسماعیل قانی از نظر استراتژیک ضعیف است این اجازه جعل پذیرفته می شود قاسم سلیمانی اجازه زیان های استراتژیک را نمی دهد


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید