صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۸
کد خبر: 3609
گزارشگر: 213
۸۱۶
۰
۰
۱
شرکت داروسازی مدرنا:

واکسن «مدرنا» بر گونه‌ جدید کرونا موثر است

واکسن «مدرنا» بر گونه‌ جدید کرونا موثر است
شرکت داروسازی مدرنا اعلام کرد واکسن کرونای ساخت این شرکت در برابر انواع جدید این ویروس که در بریتانیا و آفریقای جنوبی شایع شده موثر است.

شرکت داروسازی مدرنا اعلام کرد واکسن کرونای ساخت این شرکت در برابر انواع جدید این ویروس که در بریتانیا و آفریقای جنوبی شایع شده موثر است.

گونه جهش یافته کرونا

 

مدرنا اعلام کرد در میان کسانی که واکسن کرونای این شرکت را دریافت کرده‌اند، نوع جدید ویروس کرونا که در بریتانیا شایع شده هیچ کاهشی در پادتن‌های بدن افراد ایجاد نکرده است.

گونه جهش یافته کرونا

مدرنا در عین حال گفت نوع ویروسی که در آفریقای جنوبی شایع شده، اندکی میزان پادتن را کاهش می‌دهد که این مشکل نیز با تزریق دوز دوم واکسن برطرف می‌شود.

در همین حال مدرنا در حال بررسی است تا در صورت مشاهده شواهدی مبنی بر کاهش اثرات واکسن، یک میزان تقویتی مشخص را به آن اضافه کند.

به گزارش آسیانیوز، مدرنا همچنین اعلام کرد واکسن ساخت این شرکت تا یک سال پس از تزریق دوز دوم موثر باقی خواهد ماند./

https://www.asianews.ir/u/20o
اخبار مرتبط
سازمان جهانی بهداشت در حال مذاکره با شرکت داروسازی فایزر است تا واکسن کرونای تولید این شرکت را در بسته این سازمان جهانی برای اشتراک با کشورهای فقیرتر قرار دهد.
رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت که مرحله سوم آزمایش واکسن کوبا روی هزاران نفر در ایران انجام می‌شود
محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی، ضمن تاکید بر خریدن «هرچه سریع‌تر» واکسن کرونا گفت در صورت تاخیر واکسن اثر خود را از دست خواهد داد.
در حالی که هنوز برند واکسن کرونای خریداری‌شده توسط ایران مشخص نشده، رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد که این سازمان واکسن کرونای چینی خریداری خواهد کرد؛ در حالی است که واکسن های تایید شده تا 90 و 95 درصد از سوی اغلب کشورهای جهان، شامل واکسن چینی نیست.
وزیر بهداشت انگلستان ضمن تأیید شناسایی گونه جدید دیگری از ویروس کووید۱۹ در دو بیمار در این کشور، گفت: این گونه جدید با آفریقای جنوبی ارتباط دارد و بسیار نگران‌کننده است، زیرا به نظر می‌رسد جهش بیشتری نسبت به ویروس جهش یافته‌ای دارد که چند روز پیش در کشور ظاهر شد.
وزیر بهداشت گفت که تاکنون هیچ موردی از ویروس جهش‌یافته کرونا که در بریتانیا ثبت شده، در ایران مشاهده نشده است؛ در حالی که عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفته بود: «از آنجایی که در پیک اخیر کرونا در کشورمان قدرت سرایت بسیار بالا بود، این احتمال وجود دارد که همین ویروس جهش‌یافته از قبل وارد کشور شده باشد.»
آغاز خرید و تزریق واکسن های آمریکایی فایزر و مدرنا در بسیاری از کشورها و گفته های بسیار متناقض مسوولان در ایران درباره خرید واکسن کرونا ممکن است موجب نگرانی مردم شود و به فضای یاس آلود در خصوص مقابله با این بیماری مرگبار دامن بزند؛ در این حال محمدرضا ظفرقندی، رییس سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به تدروس ادهانوم ، رییس سازمان بهداشت جهانی از او خواست تا همه تلاش خود را برای تامین دوزهای مورد نیاز واکسن کرونا در ایران به کار گیرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید