صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۱
کد خبر: 3614
گزارشگر: 213
۹۰۶
۰
۰
۱
عضو شورای عالی بورس خبر داد:

معاون وزیر اقتصاد رییس سازمان بورس شد

معاون وزیر اقتصاد رییس سازمان بورس شد
در جلسه امروز شورای عالی بورس محمدعلی دهقان دهنوی، معاون وزیر اقتصاد به عنوان رییس بورس و اوراق بهادار انتخاب شد.
به گزارش آسیانیوز، در جلسه امروز شورای عالی بورس محمدعلی دهقان دهنوی به عنوان رییس بورس و اوراق بهادار انتخاب شد.

ماشاالله عظیمی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: در جلسه امروز شورای عالی بورس آقای محمد علی دهقان دهنوی را به عنوان رییس سازمان بورس انتخاب کردیم.

عضو شورای عالی بورس تاکید کرد: اکثریت اعضای شورا با انتخاب آقای دهنوی موافقت کردند.

آخرین روز دی ماه، «قالیباف» رییس سازمان بورس از سمت خود استعفا داد و دلیل استعفای خود را اقدامات سیاسی و ورود غیر حرفه‌ای و بیش از حد اشخاص و مسئولین به بازار سرمایه را عنوان کرد.

برخی از اعضای شورای عالی بورس استعفای وی را پاسخ به مطالبه سهامداران به ویژه سهامداران خرد که در چند ماه اخیر به طور پی در پی دست به تجمعات اعتراضی زده بودند و ساختار استعفای مسئولان بودند، دانستند.

امروز پس از گذشت یک هفته معاون وزیر اقتصاد به عنوان رییس جدید سازمان بورس معرفی شد./
https://www.asianews.ir/u/20u
اخبار مرتبط
در دی ماه بازدهی همه بازارها منفی شد و در بازار ارز، قیمت دلار طی یک ماه ۱۶.۵ و یورو ۱۶.۸درصد کاهش یافت.
مدیر روابط عمومی سازمان بورس در مصاحبه ای از استعفا حسن قالیباف اصل خبر داده است ؛ این در حالی است که اعتراض مالباختگان و سهامداران بازار سرمایه مقایل ساختمان بورس امروز نیز ادامه داشته است و معترضان علیه سیاست های دولت شعارهایی سر داده اند.
رییس مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی صبح امروز خود گفت:اعتبارات دستگاه‌های اجرایی دولت، رشد بی‌سابقه‌ای داشته چنانکه برخی دستگاه‌ها، بیش از صد درصد رشد داشته اند. پرسش مهم اینجاست چرا وقتی هزینه های زندگی مردم چند برابر شده و باید اتفاقا دستگاه های دولتی صرفه جویی کنند، اینقدر آسوده ریخت و پاش کردند؟
افت شدید شاخص بازار بورس تهران همچنان ادامه دارد و شاخص این بورس امروز؛ دوشنبه 29 دی حدود ۳۷ هزار واحد سقوط کرد؛در این حال همزمان گروهی از سهامداران متضرر در این بازار با تجمع مقابل ساختمان بورس شعارهایی از جمله «‌پول ما رو دزدیدن دارن باهاش پز میدن» و «‌مرگ بر مفسد اقتصادی» سر دادند.
همانطور که پیش‌بینی می‌شد معاملات امروز با فشار عرضه همراه بود و شاخص کل بیش از ۳ درصد ریزش کرد، اما دلیل ریزش بورس چیست؟ بورس مثبت می‌شود؟ به عقیده برخی کارشناسان کاهش قیمت دلار و از طرفی جو منفی و بی‌اعتمادی حاکم بر بازار سرمایه از دلایل اصلی ریزش بورس محسوب می‌شوند
خالص سفارشات فروش سهام در بورس امروز از رقم دو هزار و ۵۷۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت سرمایه‌گذاری‌ها بیش از سایرین بود و همچنین سهام وتوصا ۱۵۵میلیارد تومان سفارش فروش داشت.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران تا کنون ۱.۵درصد افت داشت همچنین شاخص هم‌وزن ۰.۴درصد نزول کرد.
ادامه نوسان و کاهش بورس باعث شد شاخص کل روز شنبه برای بار دوم طی 6 ماه گذشته تا کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد کاهش یابد؛ در حالی که این شاخص روز گذشته مجددا به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بازگشت و باعث شد نگاه ها دوباره به این بازار بازگردد. در این راستا یک تحلیلگر بازار سرمایه ضمن بررسی وضعیت سیاسی و اقتصادی شروط صعود دوباره بورس را تشریح کرده است.
گروهی از سهام‌داران بازار بورس تهران با تجمع مقابل سازمان بورس شعار «‌مرگ بر مفسد اقتصادی» سر دادند. همچنین عکس‌هایی نیز از پرتاب تخم مرغ به ساختمان بورس منتشر شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید