صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۲
کد خبر: 3617
گزارشگر: 213
۸۵۴
۰
۰
۲
بلومبرگ نوشت:

احتمال توقیف دو میلیون بشکه نفت ایران

احتمال توقیف دو میلیون بشکه نفت ایران
منابع مطلع به خبرگزاری بلومبرگ گفته‌اند، دولت ایالات متحده درصدد توقیف یک تانکر با محموله حدود دو میلیون بشکه‌ نفت است که احتمال می‌رود متعلق ایران باشد.

منابع مطلع سه شنبه هفتم بهمن به خبرگزاری بلومبرگ گفته‌اند، دولت ایالات متحده درصدد توقیف یک تانکر با محموله حدود دو میلیون بشکه‌ نفت است که احتمال می‌رود متعلق ایران باشد.

این منابع که نام آنها فاش نشده، تصریح کرده‌اند، به دنبال صدور حکم توقیف این محموله توسط وزارت دادگستری آمریکا، هم اکنون این تانکر با پرچم لیبریا به سمت آب‌های ایالات متحده در حرکت است.

طبق این گزارش حکم توقیف این تانکر نفتکش در دولت دونالد ترامپ و پیش از روی کار آمدن دولت جو بایدن صادر شده است.

نفتکش توقیف شده ایران

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در چارچوب راهبرد «فشار حداکثر» تحریم‌های گسترده‌ای علیه ایران را اعمال کرد و کوشید تا منابع درآمدی ایران را قطع کند.

شرکت مالک این نفتکش یونانی اعلام کرده است، ابتدا فکر می‌کرده که این محموله نفتی متعلق به عراق است، اما پس از آن که متوجه احتمال حمل ناخواسته نفت ایران شده، این موضوع را با مقام‌های آمریکایی در میان گذاشته است.

خبرگزاری بلومبرگ می‌گوید یک سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا حاضر نشد در این خصوص از اظهار نظر کند.

طبق این گزارش این نفتکش یونانی محموله خود را در بندر فجیره امارات متحده عربی از یک نفتکش دیگر دریافت کرده بود.

بلومبرگ می‌گوید این نفتکش در ماه نوامبر سپس به سمت آب‌های عمان حرکت کرده است و براساس ردیابی های موجود به آفریقای جنوبی رفته و هم اکنون در آب‌های اقیانوس آتلانتیک به سمت شمال در حرکت است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است در صورتی که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای موسوم به برجام عمل کند، آمریکا نیز به این توافق باز خواهد گشت و به تعهداتش عمل خواهد کرد.

جو بایدن که از هفته گذشته کار خود را شروع کرده است، پیشتر گفته بود با متحدان آمریکا در خصوص ایران رایزنی خواهد کرد. وی طی روزهای اخیر با رهبران بریتانیا و فرانسه صحبت کرده است.

اما تاکنون آمریکا و ایران در راستای بازگشت به برجام دست به اقدامی نزده‌اند.

با این حال به رغم تشدید و تداوم تحریم‌های دولت دونالد ترامپ، نتایج سه بررسی متفاوت توسط شرکت‌های ردگیری حمل‌ونقل دریایی نشان می‌دهد که میزان صادرات نفت خام ایران در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ بیشتر شده و در ماه ژانویه نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

این وضعیت نشان می‌دهد که احتمالا همزمان با پایان دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، رفتار برخی از خریداران نفت ایران تغییر کرده است.

در پی خروج دولت ترامپ از برجام و از سرگیری تحریم‌های آمریکا در سال ۹۷ میزان صادرات نفت ایران به شدت کاهش یافت.

تابستان سال جاری مقامات دولت ترامپ اعلام کردند که چهار نفتکش حامل بنزین ایران به ونزوئلا را به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا توقیف کرده و محموله آنها را فروختند.

مقامات دادگستری دولت ترامپ همچنین گفته بودند، پول از حاصل فروش این محموله‌ها به «قربانیان تروریسم دولتی» اختصاص داده شود./

https://www.asianews.ir/u/20x
اخبار مرتبط
طبق گزارش سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۰، درآمد خالص صادرات نفت ایران ۱۱ میلیارد دلار بوده است؛ در حالی که رییس کل بانک مرکزی ایران، مجموع درآمد صادرات نفت ایران طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ را حدود ۲۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت که دسترسی بانک مرکزی به این منابع نیز «بسیار کمتر» از این مبلغ بوده است.
صنعت فولاد صنعتی استراتژیک است، اما جایگاه این صنعت در برنامه‌های توسعه ‏ای مغفول مانده است. مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان تاکید می‌کند که باید از فناوری‌های نوین در این صنعت استفاده شود.وی معتقد است باید با توسعه این صنعت زیرساختی، نفت را کم‌کم از حوزه مرکزی خارج و صنایعی چون فولاد را جایگزین آن کرد و درباره صنعت فولاد و جایگاه آن در دنیا و همچنین مهم‌ترین آسیب‌های وارد شده به این صنعت طی ۴ دهه گذشته و راهبردهای فولاد مبارکه به‌عنوان تامین‌کننده ۵۰درصد فولاد خاورمیانه سخن گفته است.
رییس کل بانک مرکزی مجموع درآمد صادرات نفت ایران طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ را حدود ۲۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت که دسترسی بانک مرکزی به این منابع نیز «بسیار کمتر» از این مبلغ بوده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید