صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۸
کد خبر: 3624
گزارشگر: 213
۷۸۲
۰
۰
۲
در پی رای گیری در سنا

جمهوری‌خواهان با استیضاح دوم ترامپ مخالفت کردند

جمهوری‌خواهان با استیضاح دوم ترامپ مخالفت کردند
اکثریت غالب سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق را «خلاف قانون اساسی» خواندند، امری که احتمال برائت وی را در رای‌گیری نهایی روز ۷ فوریه بیش از پیش تقویت کرده است.

اکثریت غالب سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا روز سه‌شنبه ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق را «خلاف قانون اساسی» خواندند، امری که احتمال برائت وی را در رای‌گیری نهایی روز ۷ فوریه (۱۹ بهمن) بیش از پیش تقویت کرده است.

نظر این نمایندگان پس از آن اظهار شد که رند پاول، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کنتاکی، طرحی را برای رای به مجلس پیشنهاد کرد که به موجب آن تصمیم برای استیضاح دوم «خلاف قانون اساسی» اعلام می‌شد.

هواداران دونالد ترامپ
در این رای‌گیری ۵۵ سناتور به قانونی بودن و ۴۵ سناتور به غیرقانونی بودن استیضاح رای دادند. هرچند ۵ تن از سناتورهای جمهوری‌خواه در این رای‌گیری با سناتورهای حزب دموکرات همراه شدند، با این حال ترکیب مجموع آرا نشان می‌دهد استیضاح دوم دونالد ترامپ در نهایت موفق نخواهد بود چرا که برای این تصمیم باید دو سوم مجلس سنا، یعنی حداقل ۱۷ نماینده جمهوری‌خواه علاوه بر کلیه نمایندگان دموکرات، رای موافق دهند.

هواداران دونالد ترامپ

در آستانه رای‌گیری روز سه‌شنبه آقای پاول گفت: «استیضاح برای برکناری از دفتر ریاست‌جمهوری است و دونالد ترامپ قبلا این دفتر را ترک کرده است.»


این در شرایطی است که شماری از اعضای حزب دموکرات می‌گویند خودداری از استیضاح یک مقام فدرال به دلیل اینکه سمت خود را ترک کرده به آن‌ها امکان فرار از مسئولیت می‌دهد.

دموکرات‌ها برای این استدلال به استیضاح ویلیام بلکناپ، وزیر جنگ آمریکا در سال ۱۸۷۶، ارجاع می‌دهند که پس از استعفا توسط مجلس استیضاح شد.

پیشتر مجلس نمایندگان روز ۱۳ ژانویه (۲۴ دی) با ۲۳۲ رای موافق در برابر ۱۹۷ رای مخالف طرح استیضاح دونالد ترامپ را به دلیل «تحریک به شورش» تصویب کرده بود.

هواداران دونالد ترامپ

اعضای مجلس سنا قرار است روز ۹ فوریه به عنوان اعضای هیات منصفه در جریان «محاکمه» دونالد ترامپ سوگند یاد کنند. دونالد ترامپ در صورت رای موافق ۶۷ سناتور به اتهام «تحریک به شورش» متخلف شناخته خواهد شد./

https://www.asianews.ir/u/20H
اخبار مرتبط
دونالد ترامپ در سخنرانی خداحافظی خود در روز تحلیف ضمن آرزوی موفقیت برای دولت آینده، از همه مردم آمریکا خواست با تکیه بر ارزش‌های مشترک این کشور با هم متحد شوند؛ در حالی که مراسم تحلیف جو بایدن، با شرایطی بسیار متفاوت و منحصر به فرد در تاریخ آمریکا برگزار می‌شود، برخلاف عرف همیشگی رئیس جمهور قبلی برای انتقال قدرت حضور ندارد، نگرانی‌های امنیتی به شدت بالاست و ظاهرا فقط نیروهای امنیتی حاضران در مراسم تحلیف را تشکیل می‌دهند.
بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها با ارایه چند توصیه به جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا و بیان ادعاهایی درباره ایران، از او خواسته‌اند که سیاست «فشار حداکثری» ترامپ علیه ایران را به شیوه موثرتری ادامه دهد.
پس از حمله ششم ژانویه شماری از طرفداران دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری، به ساختمان کنگره حالا سطح حفاظت از کنگره و ساختمان‌های دولتی بیشتر شده است. با وجود آن‌که همه مقام‌های ارشد ایالات متحده حمله به کنگره را محکوم کردند و حتی خود دونالد ترامپ هم این حمله را غیر قابل قبول خواند، اما حالا شهردار و پلیس واشینگتن ترجیح داده‌اند که با استقرار نیروهای گارد ملی سطح حفاظت را بالاتر ببرند.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، قصد دارد اطلاعات جدیدی را در مورد ارتباط ایران با القاعده افشا کند.
اقدام توییتر و فیس‌بوک در بستن حساب کاربری دونالد ترامپ،‌ رییس‌جمهور آمریکا،‌ با انتقاد تند مقام‌های ارشد فرانسه و آلمان، حامیان آزادی بیان و برخی فعالان رسانه مواجه شد.
در حمایت از دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، طرفدارانش حساب‌های توییتری خود را حذف کردند و خداحافظ توییتر ترند اول ایالات متحده آمریکا شد.
همزمان با برگزاری نشست مشترک قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش آرای الکترال نامزدهای انتخابات سوم نوامبر ریاست‌جمهوری، هواداران دونالد ترامپ عصر امروز 6 ژانویه وارد ساختمان کنگره شدند و حصار امنیتی آن را شکستند؛ در حالی که به گفته بسیاری از کارشناسان رخدادی کم نظیر در تاریخ آمریکا در حال شکل گیری است.
نشست مشترک قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش آرای الکترال نامزدهای انتخابات سوم نوامبر ریاست‌جمهوری هم اکنون با ریاست مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری، در جریان است؛ در حالی که هوادران نگران و خشمگین ترامپ بعد از سخنرانی وی در اعتراض به نتایج انتخابات پله های وروردی و بالکن کاخ سفید را احاطه کردند و سد امنیتی را شکستند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که در تجمع هواداران خود در واشنگتن سخنرانی خواهد کرد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا، با انتشار توییتی ادعای جدیدی درباره تقلب انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا مطرح کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید