صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۱:۳۳
کد خبر: 3637
گزارشگر: 213
۱۲۰۴
۰
۰
۲
قرمز پوش ها در دقیقه ۲۵ به گل رسیدند

پیروزی پرسپولیس و صعود به جمع لیگ برتری ها/ادای احترام به مهرداد میناوند

پیروزی پرسپولیس و صعود به جمع لیگ برتری ها/ادای احترام به مهرداد میناوند
پرسپولیس در دقیقه ۲۵ به گل رسید، عددی که شماره پیراهن مهرداد میناوند بود.در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران پرسپولیس با نتیجه دو بر یک از سد ماشین‌سازی گذشت و به رده پنجم جدول صعود کرد.

در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران پرسپولیس با نتیجه دو بر یک از سد ماشین‌سازی گذشت و به رده پنجم جدول صعود کرد.

پرسپولیس با آن که مقابل آخرین تیم رده‌بندی لیگ قرار گرفته بود، روز سختی را پشت سر گذاشت، اما سرانجام در دقیقه ۹۳ توانست پیروزی را از آن خود کند.

همچون همه دیدارهای این هفته، بازی با ادای احترام به مهرداد میناوند آغاز شد. ستاره اسبق تیم ملی ایران و پرسپولیس، هشتم بهمن به خاطر ابتلا به ویروس کرونا از دنیا رفت.

صدای ضبط شده میناوند پیشکسوت از بلندگوهای استادیوم پخش شد. بازیکنان پرسپولیس نیز با پیراهن مشکی که نام میناوند رویش درج شده بود به میدان آمدند.

این تیم در دقیقه ۲۵ به گل رسید، عددی که شماره پیراهن میناوند بود و به همین خاطر بازیکنان به جای شادی بعد از گل، با انگشتان خود عدد ۲۵ را به دوربین‌ها نشان دادند.

این گل با پاس سرلک به امیری که به تنهایی مقابل دروازه بود، درون دروازه مهدی اسلامی قرار گرفت.

در هشتاد و سومین دقیقه محمدامین اسدی عضو سابق تیم امید پرسپولیس که مدتی هم در جمع بزرگسالان این تیم حضور داشت توانست برای تبریزی‌ها پنالتی بگیرد.

پیمان بابایی پشت توپ ایستاد تا با فریب لک، نتیجه را برابر کند. این پنجمین گل بابایی در لیگ است. او فصل قبل را در جمهوری آذربایجان برای سومقایت بازی کرد.

وقت قانونی مسابقه تمام شد تا علی صفایی داور این دیدار، پنج دقیقه دیگر را برای وقت‌های‌ تلف شده محاسبه کند.

یکی از بازیکنان ماشین‌سازی به زمین افتاد و همبازیانش توپ را به بیرون زدند. اما یاران میزبان بر این باور بودند که او فقط قصد وقت‌کشی داشته. به همین خاطر اوت را به حریف ندادند و خودشان بازی را به جریان انداختند.

ادامه همین صحنه منجر به ارسال امیری شد که در دهانه دروازه با کنترل و شوت نوراللهی، به تور رسید.

پرسپولیسی‌ها این بار جشن شادی گل را برپا کردند. این نتیجه، چهارمین پیروزی شاگردان گل‌محمدی در لیگ برتر است. تیمی که چهار فصل پیاپی قهرمان شده اما در این فصل، فاصله تیم‌های صدرنشین ناچیز است.

برای پرسپولیس حامد لک، سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک (مهدی شریفی) احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، وحید امیری، احسان پهلوان (امید عالیشاه) و مهدی عبدی بازی کردند.

یحیی گل‌محمدی که در مراسم آغازین بازی می‌گریست، در پایان بازی گفت: «خیلی خوشحالم که دقیقه ۲۵ که شماره مهرداد بود به گل رسیدیم. به نظرم پنالتی ماشین‌سازی درست نبود. در ادامه هم اسیر تجربه و فرصت‌طلبی ما شدند و به پیروزی رسیدیم.»

سعید اخباری سرمربی ماشین‌سازی هم گفت: «در شرایط مشکوک به آفساید گل خوردیم. روی گل دوم‌شان هم نیمکت‌نشینان ما اعتراض کردند چون فکر می‌کردند پرسپولیس بازی جوانمردانه انجام می‌دهد اما در شروع مجدد، توپ را به ما ندادند.»

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به اتفاق دستیارانش در ورزشگاه حاضر بود و عملکرد ملی‌پوشان را زیر نظر داشت.

جالب این که بین همه تیم‌های مدعی قهرمانی، فقط پرسپولیس توانست در هفته سیزدهم به برتری برسد که آن هم با مشقت فراوان در واپسین لحظات بازی رقم خورد.

سپاهان در خانه با نتیجه ۳-۱ به شهرخودرو باخت. شهباززاده میزبان را پیش انداخت اما در ادامه امین قاسمی‌نژاد و احمد الجبوری یار تعویضی (۲ بار) دروازه پیام نیازمند را باز کردند.

تراکتور در تبریز با پنالتی امید سینگ مغلوب آلومینیوم اراک شد. در این بازی محمد عباس‌زاده دو بار توپ را به تیر دروازه کوبید. در واپسین لحظات هم حمزاوی مهاجم الجزایری تراکتور، موقعیت طلایی را در دهانه دروازه به آسمان فرستاد.

فولاد که با ضعف گلزنی مواجه است، در خانه از پس پیکان برنیامد و به تساوی بدون گل رضایت داد.

فولادی‌ها خط طولی زمین را دو متر افزایش داده بودند که با اعتراض پیکان و تایید ناظر مسابقه، در اتفاقی بی سابقه برای لیگ برتر و با خط‌کشی مجدد، بازی آغاز شد.

روز جمعه استقلال در مسجدسلیمان مقابل نفت با تساوی ۱-۱ متوقف شد اما این تیم همچنان با ۲۳ امتیاز صدرنشین است.

صنعت نفت آبادان و سپاهان اصفهان ۲۲ امتیازی‌اند. فولاد و تراکتور ۱۹ امتیاز دارند. پرسپولیس با دو بازی کمتر و گل گهر با یک بازی کمتر، ۱۸ امتیاز اندوخته‌اند.

در جدول گلزنان سجاد شهباززاده با ۱۱ گل پیشتازی می‌کند. گادوین منشا، امین قاسمی‌نژاد و محمد عباس‌زاده در رده‌های بعدی قرار دارند./

https://www.asianews.ir/u/20R
اخبار مرتبط
دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران با تساوی ۲-۲ در حالی در استادیوم آزادی به پایان رسید که امروز آلودگی هوای تهران در خطرناکترین حالت خود و در وضعیت بنفش(فراتر از قرمز) قرار داشت.
تقابل دو تیم پرسپولیس و اولسان هیوندای با شکست نماینده ایران همراه بود.در این دیدار بازیکنان پرسپولیس دو پنالتی را به تیم حریف هدیه کردند؛ بازی که بغض ها را در گلوها ماندگار کرد!
عادل فردوسی‌پور برای گزارش بازی نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی وارد دوحه شد و قرار است فردوسی‌پور بازی را از صفحه اینستاگرام AFC به صورت زنده گزارش کند.
با پرداخت بدهی برانکو و رسیدن تاییدیه آن به فیفا پرسپولیس دیکر از نقل و انتقالات محروم نیست.
جمعیتی از هواداران پرسپولیس در اعتراض به وضعیت بد این باشگاه، مقابل مجلس تجمع کردند.
پرسپولیس اعلام کرد که تا دوشنبه زمان دارد پول برانکویچ را بدهد، ولی مدیر این باشگاه گفت که راهی برای انتقال پول این مربی وجود ندارد.
در پی شکایت باشگاه النصر عربستان از باشگاه پرسپولیس مبنی بر استفاده این باشگاه از بازیکنان غیرمجاز، کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس ۴۸ ساعت فرصت داد تا توضیحات خود را در این باره ارائه کند.
دیدار تیم‌های پرسپولیس ایران و النصر عربستان با پیروزی سرخپوشان ایرانی و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید.
سعد الحارثی، خبرنگار سرشناس عربستانی درباره محرومیت بازیکن پرسپولیس واکنش نشان داد و در یک توییت نوشت: به خدا پرسپولیس مظلوم است.
کنفدراسیون فوتبال آسیا(AFC) عیسی آل کثیر، مهاجم گلزن تیم فوتبال پرسپولیس را در حالی که این تیم در چند قدمی فینال قهرمانی بود، به مدت ۶ ماه از هر گونه فعالیت های فوتبالی محروم کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید