صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۳:۴۵
کد خبر: 3639
گزارشگر: 213
۲۱۰۲
۰
۰
۲
اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه

نوبخت در لایو اینستاگرامی با بازنشستگان صحبت کرد/همسان‌سازی حقوق ۳ میلیون و ۶۰۰ بازنشسته تامین اجتماعی

نوبخت در لایو اینستاگرامی با بازنشستگان صحبت کرد/همسان‌سازی حقوق ۳ میلیون و ۶۰۰ بازنشسته تامین اجتماعی
رییس سازمان برنامه و بودجه با مستمری بگیران تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری در صفحه اینستاگرام گفت‌وگوی زنده داشت و گفت: برای بازنشستگان تأمین اجتماعی با ۳۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده سرانه براساس تعداد ۳.۴ میلیون نفری آن ها حدود ۸.۸ میلیون تومان است و طی آخرین مذاکرات صورت گرفته سازمان برنامه و بودجه به سازمان تأمین اجتماعی پیشنهاد داد که مرحله دوم همسان سازی را نیز براساس منابع پیش بینی شده در دستور کار قرار دهد که در این رابطه برای سال آینده مصوباتی نیز داشته ایم.

نوبخت امروز با مستمری بگیران تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری در صفحه اینستاگرام گفت‌وگوی زنده داشت.

وی در ابتدای سخنان خود اعلام کرد که برنامه او در سال آینده و بعد از پایان دولت برگشت به دانشگاه و ادامه فعالیت برای تدریس است و برنامه ای غیر از این نخواهد داشت.

همسان سازی حقوق وزارت علوم از سال آینده

رییس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه درخواست هایی برای همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی وزارت علوم با وزارت بهداشت یا دانشگاه های علوم پزشکی مطرح بود، توضیح داد: ما از اسفندماه سال گذشته مجوزهای لازم را به وزارت بهداشت ارائه کردیم تا بتواند همسان سازی را اجرا کند که بخش اول آن را نیز انجام داد اما برای وزارت علوم در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیشنهادی مطرح کردیم که در کمیسیون تلفیق به تصویب نرسید.

وی افزود: با این وجود طی مذاکره ای که سازمان برنامه و بودجه با وزیر علوم داشت هماهنگی هایی صورت گرفت تا بتوانیم به غیر از برخی موارد تخصصی همسان سازی را در دانشگاه های وزارت علوم مانند دانشگاه های علوم پزشکی انجام دهیم.

نوبخت گفت: برای کارمندان وزارت علوم نیز با توجه به اینکه پیش از این مجوز استفاده از امتیاز فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری صادر شده بود بار دیگر بر اجرای این مجوز تأکید کردیم، بنابراین نه تنها در مورد اعضای هیأت علمی بلکه کارکنان وزارت علوم نیز مانند دانشکده علوم پزشکی و وزارت بهداشت این همسان سازی اجرایی خواهد شد.

مطالبات وزارت بهداشت و کارکنان پرداخت می شود
رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به برنامه های دولت در بودجه سال آینده برای پرداخت مطالبات وزارت بهداشت و کارکنانش یادآور شد: در بودجه سال آینده منابع مربوط به وزارت بهداشت ۲.۳ برابر رشد کرده است که در آن استخدام حداقل ۵۳ هزار نفری را پیش بینی کرده ایم که البته اولویت با نیروهای شرکتی و قراردادی است.

وی افزود: برای افزایش فوق العاده های ویژه کارکنان وزارت بهداشت نیز پیش بینی لازم در بودجه ۱۴۰۰ صورت گرفت.

ادامه همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی در سال آینده
موضوع دیگری که مورد اشاره رییس سازمان برنامه و بودجه قرار داشت همسان سازی حقوق بازنشستگان بود که در سال جاری نیز اجرایی شد.

نوبخت توضیح داد: برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز همسان سازی در دستور کار بوده ولی مدل و جدول و ضابطه انجام شده تا حدودی با یکدیگر فرق می کرد.

به نقل از ایسنا، رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: برای همسان سازی حقوق بازنشسته ها ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شد که ۱۸ هزار میلیارد تومان آن برای بازنشستگان کشوری و لشکری بود و همه آن مورد استفاده قرار گرفت ولی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته ایم.

وی افزود: تعداد بازنشستگان لشکری و کشوری حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است که با توجه به منابع ۱۸ هزار میلیاردی سرانه آن ها به ۷.۵ میلیون تومان می رسد. ولی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی با ۳۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده سرانه براساس تعداد ۳.۴ میلیون نفری آن ها حدود ۸.۸ میلیون تومان است.

نوبخت گفت: طی آخرین مذاکرات صورت گرفته سازمان برنامه و بودجه به سازمان تأمین اجتماعی پیشنهاد داد که مرحله دوم همسان سازی را نیز براساس منابع پیش بینی شده در دستور کار قرار دهد که در این رابطه برای سال آینده مصوباتی نیز داشته ایم.

رییس سازمان برنامه و بودجه این را هم گفت که تعدادی از بازنشستگان عضو غیرهیأت علمی دانشگاه هستند که در شرایط ویژه ای قرار داشتند و در مورد آن ها با حضور مسئولان صندوق بازنشستگی و وزارت رفاه توانستیم تصمیم گیری هایی انجام دهیم که مشکل آن ها حل شود.

رتبه بندی فرهنگیان در هر صورت انجام خواهد شد
نوبخت اشاره ای هم به وضعیت رتبه بندی فرهنگیان در سال آینده داشت و افزود: وزارت آموزش و پرورش پیش نویس لایحه رتبه بندی را به دولت ارائه کرده و در دستور کار است و دولت نیز منابع لازم را در بودجه پیش بینی کرد.

وی گفت: امیدواریم در سال آینده با توجه به آنچه که در بودجه مصوب شده رتبه بندی را اجرایی کنیم چرا که حق معلمان است. حتی اگر تصویب هم نشود ما حتما این کار را پیگیری خواهیم کرد.

به گفته نوبخت هیچ یک از افزایش های اعمال شده در حقوق و یا سایر اقدامات در این رابطه بدون پشتوانه قانونی نیست.

قانون تسری سازمان زندان ها هم اجرایی می شود
به نقل از ایسنا، رییس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با اجرای قانون تسری سازمان زندان ها گفت که مجوز لازم در این رابطه به سازمان زندان ها ارائه شده و اعتبار لازم در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است. از این رو مشکلی در این رابطه وجود ندارد و از اول فروردین ماه می توانند اجرایی کنند./


https://www.asianews.ir/u/20T
اخبار مرتبط
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: بازنشسته کارگری ۴۰ سال در تولید جان کنده است و امروز باید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق بگیرد اما بازنشسته دولت، ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، گفت: مجلس به گونه‌ای عمل می‌کند که یک بخش از جامعه اینقدر چاق شود که بترکد و یک بخش از جامعه اینقدر لاغر که استخوان از پوستش بیرون بزند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: شکاف بین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری با دستور رئیس جمهور به زودی ترمیم می‌شود و ما نیاز به انجام متناسب سازی دیگری داریم و درباره افزایش حقوق سالیانه بازنشستگان اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و حقوق فعلی بازنشستگان همراه با مبالغ مربوط به متناسب‌سازی مشمول افزایش سالیانه است.
در ادامه اعتراضات اخیر به وضعیت معیشتی در ایران، ده‌ها نفر از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در تهران و برخی شهرهای دیگر از جمله اصفهان و کرج دست به تجمع زدند.
حیات و ممات سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بیمه‌ای و بازنشستگی کشور به رد دیون دولت بستگی دارد. فعالان کارگری معتقدند میزان بدهی دولت به سازمان از مرز ۳۰۰ هزار میلیارد تومان گذشته است و علیرغم بحرانی شدن اوضاع، دولت اهتمامی برای پرداخت این بدهی انباشته ندارد.
گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی بار دیگر امروز با تجمع در مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران، به شیوه‌ همسان‌سازی مستمری، ناچیز بودن مستمری خود و نابرابری مستمری بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی اعتراض کردند.
پیشنهاد کمیسیون بودجه مجلس، تخصیص ۹۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای متناسب‌سازی است، اما اینکه چه درصدی از این ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بابت اجرای متناسب‌سازی به سازمان پرداخت شود، به جز نظر نمایندگان مجلس، نیاز به تصویب دولت هم دارد؛ دریافتی بازنشستگان کشوری و لشگری به پایه ۹۰ درصد رسید و این بازنشستگان از کف حقوق ۴ میلیون تومانی بهره‌مند شدند اما بازنشسته تامین اجتماعی به دنبال این تبعیض‌ها، مستمری‌بگیران حداقل‌بگیر سازمان تامین اجتماعی در سال جاری، فقط ۲ میلیوفقط ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان گرفتند
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن اشاره به این که ۹۰ درصد سپرده‌های بانکی در کشور به ۴ درصد جامعه تعلق دارد، از فاصله طبقاتی در کشور و بودجه سال ۱۴۰۰ انتقاد کرد بین کمترین و بیشترین مصرف گوشت در سال به صورت میانگین برای هر نفر در خانواده‌های فقیر یک کیلو گوشت و برای خانواده‌های ثروتمند تا ۹۶ کیلو در سال مصرف وجود دارد.»
بازنشستگان کارگری خواسته‌های خود را در نُه گروه طبقه‌بندی کرده و معتقدند؛ باید دولت در روزهای پایانی سال به مطالبات بازنشستگان توجه کند؛ در شرایط فعلی بازنشستگان خواستار توجه دولتی‌ها و نمایندگان مجلس به این خواسته‌ها در روزهای پایانی سال هستند و می‌گویند در لایحه بودجه سال بعد و در مذاکرات مزدی بایستی مطالبات بازنشستگان مدنظر قرار بگیرد.
حذف یا ادامه تخصیص و تامین ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی این روزها در صدر اخبار اقتصادی است؛ از یکسو کمیسیون تلفیق از تصمیم برای حذف این ارز و تعیین نرخ ۱۷۵۰۰ تومان به عنوان تک نرخی شدن دلار خبر می‌دهد؛ در حالی که فعالان بازنشستگان تامین اجتماعی معتقدند تک نرخی شدن قیمت ارز سبب کوچک شدن سفره کارگران می‌شود و آثار جبران ناپذیری فراوانی به بار می‌آورد, و اگر قیمت ارز تک نرخ شود باید دستمزد بازنشستگان ۶۰۰ برابر شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید