صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۱
کد خبر: 3640
گزارشگر: 213
۸۸۸
۰
۰
۲
با یک کارشناس مسکن درباره وضعیت معاملات مسکن و اظهارات اخیر مجلس

مجلس برای سوداگران مسکن چه در سر دارد؟

مجلس برای سوداگران مسکن چه در سر دارد؟
طبق اخبار و آمار در ماه های اخیر تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی با ۶۷ درصد کاهش داشته، اما قیمت مسکن در دی ماه امسال در تهران نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است؛. این در حالی است که در روزهای اخیر افراد و شخصیت هایی مانند رییس مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی اظهارات و انتقاداتی درباره فعالیت انبوه سازان و سوداگران بازار مسکن داشته اند ..در این باره با مرتضی چگونیان، کارشناس حوزه مسکن گفت و گویی انجام داده ایم.

یک کارشناس حوزه مسکن گفت: مخاطب آقای قالیباف به طور حتم آن دسته افرادی هستند که مسکن را ‌ دپو می کنند و تعداد زیادی مسکن را تحت تملک دارند؛ مانند بانک ها یا شرکت های تعاونی که متاسفانه خیلی ها در سیستم های دولتی هستند ..

طبق اخبار و آمار در ماه های اخیر تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی با ۶۷ درصد کاهش داشته، اما قیمت مسکن در دی ماه امسال در تهران نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است؛. این در حالی است که در روزهای اخیر افراد و شخصیت هایی مانند رییس مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی اظهارات و انتقاداتی درباره فعالیت انبوه سازان و سوداگران بازار مسکن داشته اند ..در این باره با مرتضی چگونیان، کارشناس حوزه مسکن گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می آید:

چگونیان در پاسخ به این سوال که از نظر شما «چه ضرورتی داشته که آقای قالیباف وارد مقوله مسکن بشوند؟» گفت: در حوزه ساخت و ساز مسکن آقای قالیباف و چند نماینده مجلس اظهاراتی داشته اند که برای سوداگران این بازار که در این حوزه سبب تورم شده اند، موانعی ایجاد می کند...که این مساله از سویی هم به سازندگان استرس وارد کرده و هم سرمایه گذاری آنان را در بازار کاهش خواهد داد.. چون بهر جهت احساس خطر می‌کنند..

وی افزود: البته افرادی هستند که در این زمینه به طور سالم فعالیت می کنند؛ مانند کسی که یک ساختمان ۱۰ واحدی را جلو می برد و حداقل به مدت ۲ سال برای ۶ یا ۷ هزار نفر هم اشتغال ایجاد می کند که قطعا این دسته فعالان مخاطب آقای قالیباف نیستند .

این کارشناس مسکن با توضیح درباره نقش سو‌ادگری در تورم اضافه کرد: مخاطب آقای قالیباف به طور حتم آن دسته افرادی هستند که مسکن را ‌ دپو می کنند و تعداد زیادی مسکن را تحت تملک دارند؛ مانند بانک ها یا شرکت های تعاونی که متاسفانه خیلی ها در سیستم های دولتی هستند ..

چگونیان درباره موضوع اعلام آمار در معاملات مسکن نیز گفت: در خصوص مسایل آماری باید بگویم که درست است که تعداد معاملات پایین آمده، ولی باید بدانیم که هیچگاه آمارهای نقل و انتقال جزو آمارهای خرید و فروش در بازار محاسبه نمی شوند؛ به این خاطر که روزانه تعداد زیادی فوتی، طلاق و یا موارد تفکیک داریم که ناچار به نقل و انتقال هستند و این جور نقل و انتقال ها هم جزو این آمار محاسبه می شود؛ در حالی که این جزو بازار نیست.

وی در پایان گفت: امیدوارم مردم عزیز ما اعتماد بیشتری به بازار داشته باشند و این مسایل سبب نشود که در آینده نه چندان دور عرضه مسکن به بازار کم و تورم مجدد ایجاد شود./


پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/20U
اخبار مرتبط
قانون اخذ مالیات از خانه های خالی توسط رییس جمهور به دولت ابلاغ شد و بر این اساس حدود ۲ میلیارد تومان هم از محل اخذ مالیات از خانه های خالی برای بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.. در خصوص اینکه چنین اقدامی چه تبعاتی بر بازار ملک خواهد داشت، با مرتضی چگونیان، کارشناس مسکن و ملک گفت و گویی انجام داده ایم.
شهرک اکباتان نامی است که در دهه ۵۰ میان اهالی تهران مشهور شده بود. در این مکان، بلند مرتبه هایی به طور وسیع ساخته شد؛ تا جایی که ۱۵ هزار آپارتمان در این شهرک گرد هم آمدند اکباتان از نام قدیم شهر همدان که «هگمتانه» بود، گرفته شد و در پارسی کهن به معنای گردهمایی است و هم اکنون هم مکان بزرگی برای زندگی خانوارهای ایرانی شده است و داستان های مفصلی در دل خود دارد. در این باره با مهران فیروز بخت، مستندساز نام آشنا که در حال تولید فیلم مستندی درباره شهرک اکباتان است گفت و گوی کوتاهی انجام داده ایم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید