صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۷:۲۱
کد خبر: 3652
گزارشگر: 213
۱۴۱۱
۰
۰
۲
در کنار منتقد ولادیمیر پوتین و فعال جوان محیط زیست

دونالد ترامپ در میان نامزدهای جایزه نوبل صلح ۲۰۲۱

دونالد ترامپ در میان نامزدهای جایزه نوبل صلح ۲۰۲۱
نام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، در کنار سازمان بهداشت جهانی، الکسی ناوالنی منتقد سرسخت کرملین و گرتا تونبرگ فعال جوان محیط زیست به فهرست نامزدهای جایزه نوبل صلح سال ۲۰۲۱ راه یافت.

نام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، در کنار سازمان بهداشت جهانی، الکسی ناوالنی منتقد سرسخت کرملین و گرتا تونبرگ فعال جوان محیط زیست به فهرست نامزدهای جایزه نوبل صلح سال ۲۰۲۱ راه یافت.

جایزه صلح نوبل 2021

جرد کوشنر، مشاور ارشد پیشین کاخ سفید و داماد دونالد ترامپ، نیز به خاطر ایفای نقش‌ در عادی‌سازی روابط اسرائیل با چند کشور عربی در میان نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل قرار گرفته است.

هزاران نفر، از قانون‌گذاران نروژی و اعضای پارلمان‌های سراسر دنیا گرفته تا برندگان دوره‌های پیشین این جایزه معتبر جهانی، برای پیشنهاد کاندیدای دلخواه‌شان واجد شرایط محسوب می‌شوند.

مهلت تکمیل فهرست نامزدهای پیشنهادی در روز یک‌شنبه ۱۲ بهمن به پایان می‌رسد، اما به معنای تایید نهایی این فهرست از سوی کمیته نوبل صلح نیست.

نیم‌قرن است که این کمیته اسامی نامزدهای جایزه و نامزدکنندگان را افشا نمی‌کند، در حالی‌که تصمیم‌گیرنده اصلی درباره برنده نهایی جایزه نوبل صلح است.

با وجود این، نامزدکنندگان مجازند، در صورت تمایل، انتخاب‌های خود را رسانه‌ای کنند.

بررسی‌های خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد که تونبرگ، ناوالنی، سازمان بهداشت جهانی و برنامه جهانی کوواکس که تضمین‌کننده دسترسی عادلانه کشورهای فقیر به واکسن کروناست، به فهرست نامزدهای پیشنهادی قانون‌گذاران نروژی راه یافته‌اند.

نکته قابل توجه فهرست امسال اما قرار گرفتن نام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، در کنار کنشگرانی از سراسر دنیا و همچنین نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (یو.ان.اچ.سی.آر) است.

نام شماری از فعالان سیاسی بلاروس از جمله سویاتلانا تسیخانوسکایا، رهبر مخالفان حکومت الکساندر لوکاشنکو و نیز ماریا کولسنیکووا، عضو شورای هماهنگی مخالفان و از رهبران اصلی اعتراضات خیابانی بلاروس، نیز در فهرست نامزدهای ۲۰۲۱ به چشم می‌خورد.

برنده جایزه نوبل صلح سال ۲۰۲۱ قرار است در ماه اکتبر (پاییز سال ۱۴۰۰) اعلام شود./

https://www.asianews.ir/u/215
اخبار مرتبط
اکثریت غالب سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق را «خلاف قانون اساسی» خواندند، امری که احتمال برائت وی را در رای‌گیری نهایی روز ۷ فوریه بیش از پیش تقویت کرده است.
دونالد ترامپ در سخنرانی خداحافظی خود در روز تحلیف ضمن آرزوی موفقیت برای دولت آینده، از همه مردم آمریکا خواست با تکیه بر ارزش‌های مشترک این کشور با هم متحد شوند؛ در حالی که مراسم تحلیف جو بایدن، با شرایطی بسیار متفاوت و منحصر به فرد در تاریخ آمریکا برگزار می‌شود، برخلاف عرف همیشگی رئیس جمهور قبلی برای انتقال قدرت حضور ندارد، نگرانی‌های امنیتی به شدت بالاست و ظاهرا فقط نیروهای امنیتی حاضران در مراسم تحلیف را تشکیل می‌دهند.
در حمایت از دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، طرفدارانش حساب‌های توییتری خود را حذف کردند و خداحافظ توییتر ترند اول ایالات متحده آمریکا شد.
نشست مشترک قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش آرای الکترال نامزدهای انتخابات سوم نوامبر ریاست‌جمهوری هم اکنون با ریاست مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری، در جریان است؛ در حالی که هوادران نگران و خشمگین ترامپ بعد از سخنرانی وی در اعتراض به نتایج انتخابات پله های وروردی و بالکن کاخ سفید را احاطه کردند و سد امنیتی را شکستند.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا امروز با بالگرد از تجمع طرفدارانش در پارک «نشنال مال» واشنگتن بازدید کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید