صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۱:۲۰
کد خبر: 3661
گزارشگر: 213
۱۳۲۳
۰
۰
۳
در قالب یک بیانیه:

برخی فعالان سیاسی داخل ایران از بایدن خواستند فشار حداکثری را ادامه دهد

برخی فعالان سیاسی داخل ایران از بایدن خواستند فشار حداکثری را ادامه دهد
نزدیک به ۴۰ کنشگر سیاسی و مدنی داخل ایران در نامه‌ای سرگشاده به جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا از او خواستند فشار‌های حداکثری سیاسی، دیپلماتیک و مالی بر تهران را ادامه دهد.

نزدیک به ۴۰ کنشگر سیاسی و مدنی داخل ایران در نامه‌ای سرگشاده به جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا از او خواستند فشار‌های حداکثری سیاسی، دیپلماتیک و مالی بر تهران را ادامه دهد.

جوبایدن و دونالد ترامپ
براساس این خبر، این کنشگران سیاسی و مدنی ایرانی همچنین در زمینه سیاست‌گذاری‌های واشینگتن در ارتباط با تهران از بایدن خواستند منافع و خواست اکثریت مطلق مردم ایران برای دستیابی به یک قانون اساسی دموکراتیک را به رسمیت بشناسد.

پشتیبانی از حقوق بشر در ایران و آزادی همه زندانیان سیاسی عقیدتی و آنها که برای دگراندیشی زندانی هستند» و نیز «پشتیبانی از اراده ملت ایران از طریق برگزاری همه‌پرسی آزاد و عادلانه از دیگر خواسته‌های امضاکنندگان این نامه از رییس جمهوری آمریکا است.

آنان همچنین تاکید کردند و مدعی شدند که شرایط سیاسی امروز در ایران و خاورمیانه «فرصتی تاریخی» را برای مردم ایران فراهم کرده تا به حاکمیت ملی دست پیدا کنند.»

منوچهر بختیاری (پدر پویا بختیاری)، زرتشت احمدی راغب،‌ مجید قاضی‌پور،‌ عیسی خان حاتمی، یاسمین حنیفه طباطبایی، بهفر لاله‌زاری، ‌نرگس منصوری، فرنگیس مظلوم، محمد نوری‌زاد،‌ فاطمه سپهری،‌ حشمت الله طبرزدی و کوروش زعیم، از امضاکنندگان این نامه هستند.

همچنین بسیاری از امضاکنندگان اکنون با اتهام‌های سیاسی در زندان‌ها به سر می‌برند یا پیشتر زندانی شده‌اند.

این کنشگران سیاسی و مدنی در نامه خود به بایدن همچنین نوشتند که از توافق هسته‌ای غالبا در توسعه فناوری موشکی سلطه بر خلیج فارس و فراتر از آن، ادامه ایجاد آشوب در منطقه خاورمیانه» استفاده می شود./


https://www.asianews.ir/u/21e
اخبار مرتبط
رهبران غرب کودتای ارتش میانمار علیه دولت آنگ سان سوچی را محکوم کردند و صدها هزار نفر از هواداران وی نیز در شبکه‌های خشم خود را نسبت به این اقدام نظامیان میانمار ابراز داشتند.
این روزها «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه به صراحت گفته است که ایران در حال تقویت ظرفیت هسته ای است و به همین دلیل تنها احیای برجام کافی نیست و حتما باید علاوه بر این درباره فعالیت های موشکی که جزو برجام نبوده، هم صحبت شود.. در این باره با فریبا هشترودی روزنامه نگار ساکن پاریس گفت و گویی کوتاه انجام دادیم.
ایران به دلیل «بدهی مالی» از حق رای در مجمع عمومی سازمان ملل متحد محروم شد و سخنگوی وزارت خارجه ایران به انتشار خبر محرومیت ایران از حق رای در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به دلیل بدهی مالی سنگین واکنش نشان داد. مبلغ این بدهی بیش از ۱۶ میلیون دلار اعلام شده است.
در حالی که اقدامات تازه هسته‌ای ایران موجب ابراز نگرانی عمیق کشورهای اروپایی شده است، سازمان انرژی اتمی ایران با رد درخواست سه کشور اروپایی برای توقف فوری تولید اورانیوم فلزی، گفته است تولید این ماده طبق قانون مصوب مجلس است و «تولید بدون توقف» ادامه خواهد یافت.
وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه روز جمعه در یک حرکت تکراری برای بیستمین بار صنعت فولاد کشور را نشانه گرفت و حمیدرضا عظیمیان مدیر عامل فولاد مبارکه را به لیست تحریم ها اضافه کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا افراد و شرکت‌های جدیدی را از چین، هنگ‌کنگ، امارات تا ایران در ارتباط با نقض تحریم‌های کشتی‌رانی جمهوری اسلامی به لیست سیاه خود اضافه کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی ۲ فرد و ۱۶ نهاد ایرانی را به فهرست «اتباع و افراد خاص تحریم شده» (SDN) این وزارتخانه اضافه کرد.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که اطلاعات مربوط به نقض کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی توسط ایران از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده است.این گزارش که درباره میزان پایبندی کشورهای مختلف جهان به «کنسواسیون منع سلاح‌های شیمیایی است»، تابستان سال ۲۰۱۹ توسط وزارت خارجه آمریکا تهیه شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید