صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۱
کد خبر: 3666
گزارشگر: 213
۱۳۶۷
۰
۰
۲
وزیر شهرک‌سازی‌ اسرائیل:

در حمله به ایران به تنهایی اقدام می کنیم

در حمله به ایران به تنهایی اقدام می کنیم
زاخی هانگبی، وزیر امور شهرک‌سازی‌ اسرائیل گفت برای اسرائیل چاره‌ای نمانده جز این‌که در آینده «خود به تنهایی به ایران حمله کند».

زاخی هانگبی می‌گوید امیدوار است که رهبران اسرائیل یک ایرانِ هسته‌ای را قبول نکنند.

راکتور نظنز
زاخی هانگبی، وزیر امور شهرک‌سازی‌ اسرائیل، روز سه‌شنبه ۱۴ بهمن گفت برای اسرائیل چاره‌ای نمانده جز این‌که در آینده «خود به تنهایی به ایران حمله کند».

این دولتمرد نزدیک به بنیامین نتانیاهو به شبکه تلویزیونی «کان» گفت برای اسرائیل «روشن است» که آمریکا «هرگز» به ایران حمله نخواهد کرد.
تاسیسات نطنز
 هانگبی این اظهارات را در واکنش به نصب آبشار جدید سانتریفوژهای پیشرفته ایران در سایت‌های نطنز و فردو بیان کرد.

ایران روز سه‌شنبه از نصب نسل جدید تجهیزات گریز از مرکز در این دو سایت هسته‌ای خبر داد.

زاخی هانگبی می‌گوید «اسرائیل باید تصمیم بگیرد که آیا با یک ایرانِ هسته‌ای کنار می‌آید یا نه، و اسرائیل چاره‌ای نخواهد داشت که به تنهایی برای رفع این خطر اقدام کند».

وی افزود امیدوار است که رهبران اسرائیل یک ایرانِ هسته‌ای را قبول نکنند.

زاخی هانگبی در هفته‌های پیش از روی کار آمدن جو بایدن نیز در صفحه توئیتر خود یادآوری کرده بود که کوره اتمی عصیراک عراق در سال ۱۹۸۱ و کوره در دست ساخت دیرالزور سوریه در سال ۲۰۰۷ (به دست اسرائیل) منهدم شده است.

اما این نخستین بار است که وی از دولت آمریکا در خصوص همراهی کردن با اسرائیل در حمله به ایران، آشکارا ابراز دلسردی می‌کند.

از محتوای سخنان  هانگبی چنین برداشت می‌شود که برای اسرائیل «روشن بوده» که هیچ یک از دولت‌های آمریکا حاضر به حمله به ایران و عملی کردن توصیه اسرائیل نبوده‌اند.

وی گفت که اثبات شده است توان ایرانی‌ها برای انتقام‌گیری از اسرائیل بسیار محدود است.

ابراز دلسردی این وزیر اسرائیلی از آمریکا در حالی است که تنها یک هفته پیش از آن، آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، در سخنانی که «هشدار» غیرعادی به جو بایدن تلقی شد، گفت به فرماندهان ارتش دستور داده که برنامه‌های تازه‌ای برای حمله به ایران، غیر از برنامه‌های پیشین، تدارک ببینند.

ناظران نظامی بسیاری تاکید دارند که اسرائیل بدون همراهی آمریکا، توان نظامی حمله واقعی به ایران را ندارد.

سخنان صریح زاخی هانگبی در خصوص «حمله به ایران» با محتوای اظهارات یک وزیر دیگر دولت اسرائیل در مورد فوریت اقدام در برابر توانمندی اسرائیل، تضاد دارد.

یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی اسرائیل، روز سه‌شنبه به شبکه «کان» گفته بود که ایران شش ماه تا رسیدن به مواد شکافت‌پذیر مورد نیاز برای بمب اتمی فاصله دارد و یک تا دو سال دیگر هم زمان می‌برد تا این مواد را به کلاهک هسته‌ای مبدل کند.

رسانه‌های اسرائیل خبر داده‌اند که کابینه امنیتی – سیاسی این کشور روز ۱۵ بهمن جلسه‌ای برای بررسی موضوع ایران و عملکرد احتمالی آمریکا و کشورهای منطقه در قبال ایران، برگزار خواهد کرد./


https://www.asianews.ir/u/21h
اخبار مرتبط
پلیس هند روز گذشته اعلام کرد که یک انفجار کوچک در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی‌نو روی داده و در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده است.
رییس ستاد ارتش اسرائیل در هشداری صریح به دولت جو بایدن در خصوص احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران موسوم برجام گفت که اسرائیل برنامه‌های تازه دیگری را برای حمله به ایران در سال جاری میلادی تدارک دیده است.
همچنانکه که اسرائیل از احتمال تصمیم دولت جو بایدن آمریکا در بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران نگران است، کشمکش میان دولتمردان ارشد اسرائیل بر سر پیشبرد نحوه تعامل با دولت جدید آمریکا در ارتباط با ایران نیز آشکار شده است؛ در حالی که بنیامین نتانیاهو با یک نامه‌ رسمی که از طریق مئیر بن‌شبات، مشاور امنیت ملی، برای بنی گانتز و شمار دیگری از وزیران و مقامات ارشد فرستاده، تاکید کرده که حق تصمیمات در مورد ایران را انحصارا در اختیار خود می‌داند.
رئیس ستاد ارتش اسرائیل به فرماندهان خود دستور داده است طرح‌های موجود برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را بازنگری کرده و برای اجرای عملی آنها آماده شوند؛ در حالی که همزمان اسرائیل برای نخستین بار به حوزه فعالیت سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، افزوده می‌شود؛ این فرمان برای تقویت محور اسرائیل و اعراب در رویارویی احتمالی با ایران ارزیابی شده است.
یک گروه ناظر بر تحولات سوریه خبر داد که در حمله هوایی شبانه که احتمالا به دست اسرائیل انجام شده ۴۰ تن از جمله ۳۱ شبه‌نظامی کشته شده‌اند.
بنی گنتس،‌ وزیر دفاع اسرائیل، می‌گوید همزمان با تغییر دولت در آمریکا ممکن است در جبهه تقابل اسرائیل با ایران حوادثی رخ دهد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را برای بررسی و تصویب ارائه داده‌اند که دولت را مکلف می‌کند دست به اقداماتی جهت «نابودی» اسرائیل تا سال ۱۴۲۰ بزند.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که هفته آینده یک هیات از مراکش برای گسترش روابطی که تازه ایجاد شده است، به اسرائیل سفر می‌کند.
نیروی هوایی اسرائیل مرکز تحقیقات، توسعه و ساخت موشک‌های بالستیک سوریه را در مصیاف با استفاده از موشک‌های کروز دلیله هدف قرار داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید